Toon posts:

Advies samengestelde pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Omdat de pc waarop ik nu op werk te langzaam is, wil ik een nieuwe kopen.
De pc die ik wil gaan kopen heb ik zelf samengestel, maar ik heb zelf niet veel verstand van hardware. Ik wil de pc vooral gebruiken voor photoshop, maya en andere grafische programma's en ik wil er graag linux op gaan draaien in comibinatie met xp. Gamen doe ik trouwens niet.

*Hier* een lijstje van hardware was ik in gedachte heb.

Nu wil ik van jullie een aantal dingen weten:

- Botst de hardware niet met elkaar? Ik weet niet of het bijelkaar past.
- Welke linux distro (64 bit) kan ik op AMD Athlon 64 het beste draaien?
- Raad je me mischien iets anders aan? (Ik wil natuurlijk wel een zo goed mogelijke pc voor dit budget, ongeveer 700 euro).

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:41
Misschien is het slim om die Athlon64 met een boxed koeler te kopen inplaats van een tray versie. Ik meen me te herinneren dat je met een boxed cooler een langere garantietermijn hebt, iets wat altijd mooi is meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je met grafische programma's gaat werken zou ik 1 GB geheugen nemen, dat werkt wat lekkerder denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:14

St@m

@ Your Service

En waarom zo'n dikke videokaart als je toch niet gaat gamen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

chucky666 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:36:
als je met grafische programma's gaat werken zou ik 1 GB geheugen nemen, dat werkt wat lekkerder denk ik.
Dat is ook mijn enige advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:37:
En waarom zo'n dikke videokaart als je toch niet gaat gamen?
Omdat ik dacht dat programma's als maya en cinema 4d ook behoorlijk wat vragen? Het renderen moet niet zoals met deze pc 1 week gaan duren :P, of zit dat alleen in het geheugen en de proccesor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Volgens mij gaat dat renderen ook wel met een (ik noem maar wat) Ati 9600 ofzo..
Volgens mij heb je echt geen dure videokaart nodig hoor om te renderen, dat gaat allemaal via de proc.

Diegene onder mij vind ook van niet, dus bespaar gewoon ff 100 --> 150 euro op de videokaart en koop wat extra geheugen erbij :)

[ Voor 67% gewijzigd door St@m op 24-03-2005 19:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:40:
[...]

Omdat ik dacht dat programma's als maya en cinema 4d ook behoorlijk wat vragen? Het renderen moet niet zoals met deze pc 1 week gaan duren :P, of zit dat alleen in het geheugen en de proccesor?
euh het renderen doet je videokaart niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
St@m schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:43:
Volgens mij gaat dat renderen ook wel met een (ik noem maar wat) Ati 9600 ofzo..
Het lijkt me zonde om nu nog in een ATi Radeon 9600 te investeren, die zijn te duur naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ricardo87 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:45:
[...]

Het lijkt me zonde om nu nog in een ATi Radeon 9600 te investeren, die zijn te duur naar mijn mening.
Ik noemde ook maar wat ;) het eerste wat in mij opkwam.. maar een Geforce MX 4000 voor +/- €50,- moet ook gewoon zijn werk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

oh doe anders gelijk maar 2 512mb geheugen.
want dat bordje heeft dus ook dual channel.
Ricardo87 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:45:
[...]

jah kan zijn.
maar als hij toch geen spellen speel kan ie inplaats van een GT ook een gewone 6600 nemen en die is gelijk weer een stuk goedkoper ;)

[ Voor 69% gewijzigd door chucky666 op 24-03-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
St@m schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:46:
[...]

Ik noemde ook maar wat ;) het eerste wat in mij opkwam.. maar een Geforce MX 4000 voor +/- €50,- moet ook gewoon zijn werk doen :)
Inderdaad. Of een Radeon 9550 voor +/- €60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beter wat merkgeheugen nemen ipv goedkoop naamloos geheugen.
Bespaart je een hoop eventuele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan word dan dus 1 GB geheugen :)

En ALS ik eventueel ooit nog wil gamen :P. Kan het dan wel met een wat mindere videokaart (hoeft niet op hoogste graphics)

Oja, graag zou ik ook nog willen weten welke linux distro ik het beste kan namen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09
Misschien leuk om een Seagate te overwegen ipv een Maxtor? Seagate maakt veel minder geluid. Vooral leuk als je gaat renderen, dan stoor je je daar niet zo aan. Spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die seagate verkopen ze op die site waar ik het wil kopen niet *-)

Maar ik vind het een beetje lastig om een videokaart uit te zoeken, want stel ALS ik een keer een spel wil spelen moet dit wel kunnen vind ik. Kan dat met zo'n kaartje van 60 euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:58:
Die seagate verkopen ze op die site waar ik het wil kopen niet *-)

Maar ik vind het een beetje lastig om een videokaart uit te zoeken, want stel ALS ik een keer een spel wil spelen moet dit wel kunnen vind ik. Kan dat met zo'n kaartje van 60 euro :?
De oudere spellen zullen er nog wel vlot genoeg op draaien maar de nieuwere kan je zeker wel vergeten..

Als je bent zoals mij en alleen oude(re) spellen speelt heb je geen dikke kaart nodig :P Ik heb nu een ATi Radeon 9800 Pro maar die is eigenlijk al overkill voor mij op het moment.

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ligt er natuurlijk helemaal aan welk spel je wilt gaan spelen.. een spel als Doom III en HL2 gaan niet echt werken denk ik :P maarja, wil je MOH:AA spelen dan kan het weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja doom3 en UT2004 zijn dan eigenlijk toch wel weer de leukere spellen ja :P Maar dat hoeft dan ook niet op hoogste graphics

Ik wil natuurlijk ook niet te min kopen. Het is ook zonde als ik over een tijdje alweer een nieuwe videokaart moet kopen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 18:38

KingCrash

Angry Rabbit

WizZie- schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:00:
Misschien leuk om een Seagate te overwegen ipv een Maxtor? Seagate maakt veel minder geluid. Vooral leuk als je gaat renderen, dan stoor je je daar niet zo aan. Spreek uit ervaring.
Check in het kader van de Maxtor harde schijven en nforce 4 borden ook even dit topic
A8N SLI & Maxtor 6B160M0

[ Voor 3% gewijzigd door KingCrash op 24-03-2005 21:03 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
KingCrash, stel, voor je deze onnodige anti-reclame maakt jezelf eerst even deze vraag.

In hoeverre is één topic en de ervaring van één persoon representatief voor een merk dat met zijn schijven de hele top 6 beslaat van de opslagmediasectie in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WizZie- schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:17:
KingCrash, stel, voor je deze onnodige anti-reclame maakt jezelf eerst even deze vraag.

In hoeverre is één topic en de ervaring van één persoon representatief voor een merk dat met zijn schijven de hele top 6 beslaat van de opslagmediasectie in de pricewatch?
Dat is waar ja, ik heb ook veel positieve verhalen over Maxtor gehoord.

Maar ik weet nog niet welke videokaart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Welkom op GoT. Een tip: lees voordat je iets post de FAQ van het subforum nauwgezet door. Je zal dan bijvoorbeeld hier: Hoe is dit systeem??? lezen dat dit soort topics niet echt gewenst zijn hier, tenzij je je SP grondig uitbreidt...

[ Voor 90% gewijzigd door AJ1815 op 24-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 18:38

KingCrash

Angry Rabbit

WizZie- schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:17:

Het was niet bedoeld als anti-reclame.Ik doelde meer op het antwoord van BalusC over wat er in de OM- FAQ staat over de bovenstaande combinatie
OM FAQ / Beleid
En dan iets naar beneden naar compatibiliteit.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een soorgelijke configuratie als de TS en vandaar dat ik hem wijs op mogelijke problemen met de Maxtor schijf

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Dan maak ik bij deze mijn zéér oprechte excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hier dan je videokaart;

Club3d ATI Radeon 9550. AGP8x. 128mb. VGA. DVI

Een leuke optie in de lijst, betaalbaar en genoeg om wat spellen te spelen op een iets lagere resolutie, Tzt koop je desnoods een 2e hands 9800 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Het enige jammere dat ik aan je configuratie vind, is dat je toch nog voor een AGP mainboard hebt gekozen. Vind ik persoonlijk erg jammer. Als je nu toch gaat investeren in een Athlon64 configuratie, neem dan een bord met PCI-Express. Kosten amper meer, maar zit mijns inziens wel meer toekomst in. Stel dat je over een jaar toch wilt gaan gamen ofzo, zul je zien dat de meeste mainstream en highend videokaarten al PCI-Express zijn. Simpele kaarten zijn er ook allang in PCI-Express, neem bijvoorbeeld een Club3D of Asus X300SE ofzo.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pc is ondertussen binnen, ik zit nu alleen met een probleempje bij de XP installatie.

Ik krijg de melding: "setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden"

Alle kabels zijn goed aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Zoek maar eens op "SATA driver windows xp" oid in de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jup, je kan beter voor losse vragen losse topics openen. :) In de OM FAQ staat hier overigens ook het een en ander over...
Pagina: 1