Toon posts:

Canon Ixus 40 vs Nikon Coolpix 4600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of er grote verschillen zijn tussen de Canon Ixus 40 vs Nikon Coolpix 4600?

Allebei zijn het 4mp camera's met 3x zoom. De Ixus gebruikt een accu, de nikon batterijen. Voor de rest kan ik niet zo veel verschil vinden, behalve dat de Nikon 100 euro goedkoper is.

Heeft er iemand ervaring met een van deze twee camera's? Welke van de twee zou je mij aanraden? Ik heb een camera nodig voor een grote reis die ik deze zomer ga maken (30 dagen). Ook moet ie in de kroeg een beetje redelijke foto's kunnen maken.

alvast bedankt!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Qua specificaties zijn ze vrijwel identiek, maar voor de Ixus betaal je meer voor het design.
Het is dus maar net wat je belangrijker vind.
Kijk anders even op bv DPReview voor samples.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 16:11
Zoek eerst een wat info over die camera's in google en bij de verschillende review sites (dpreview & stevesdigicams bijvoorbeel). Dit is wel een erg open vraag.

Wat verschillen uit mijn hoofd:
canon: kleiner, mooier design, hogere framerate filmpjes, groter scherm etc etc.

[ Voor 18% gewijzigd door waslijn op 24-03-2005 19:32 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb beide gehad. Als je graag digitale foto maakt en je wilt camera overal meenemen dan raad ik Canon. Ik vind die Coolpix iet wat te groot en Ixus40 is lekker rechthoekig dus past lekker in je binnenzak. En verder vind ik fotos met Nikon wel iets beter maar dan weer binnen is Nikon juist wat minder.

Lucky Goldstar

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
De Nikon 4600 heeft zo uit mijn hoofd ook geen ingebouwde microfoon om geluid op te nemen. Verder zit de Nikon 4600 wel in een andere prijsklasse. Voor ongeveer hetzelfde bedrag als die Ixus 40 heb je bijvoorbeeld al een Nikon 5600 ipv de 4600. Die kan wel geluid opnemen + heeft een megapixel meer (wat dus handig zou kunnen zijn bij bijv. nabewerken of groter afdrukken). Dus het zou eerlijker zijn om de Ixus 40 te vergelijken met de 5600 ipv de 4600.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

Ik vind het niet 'redelijker' om de 5600 te vergelijken met de ixus 40 ipv de 4600. Die ene megapixel zou het verschil niet hoeven maken.

Mijn conclusie (na het bekijken van nogal wat review sites): Je betaalt 100 euro extra voor een groter schermpje (wat blijkbaar nogal breekbaar schijnt te zijn), geluid bij je filmpjes en vooral voor de merknaam. Voor mij (ik zoek een simpele, kleine camera voor op reis) lijkt mij de Nikon dan de logische keus.
Pagina: 1