Op dinsdag 09 januari 2001 00:46 schreef minus0ne het volgende:
Wat vindt de tweaker hiervan?
Ik persoonlijk vond Deus Ex en No One Lives Forever echt topgames.
Game-makers focussen meer en meer op games die de speler veel interactie met de wereld waar men in rondloopt geeft. Dat zie je duidelijk aan de games van de laatste tijd:
- Deus-Ex
- NOLF
- Project: igi
- Hitman
Al deze spellen proberen een soort van "realisme" in het spel te brengen. Dat lukt ze aardig! Vooral het slepen van een lijk in Hitman, het "beter worden" in Deus-Ex, de bewegingen van npc's in NOLF en de vergezichten van igi.
Ik ben het met je eens, dat zijn topgames. Helaas is er steeds wel iets aan te merken op zo'n game...maar dat zal altijd wel zo zijn. Daar kijken we dan maar overheen en toch gewoon spelen.
Het is ook logisch. Quake hebben we al. Dus nog een fps maken waarbij je alleen maar keihard rent en alleen maar schiet is niet meer interessant. Tenzij je het beter kan maken dan Quake3 of UT.
Games met "diepgang" zijn voor de gamer die van "realisme" houdt. Ik vind het persoonlijk te gek om van die foefjes te zien die programmeurs erin stoppen. Lettend op details

maar het moet niet storend worden.
Conclusie: shooters met diepgang (hehe) zijn kewl! SUPAkewl zelfs. Spellen waar ik dagen achter kan zitten.. igi bv