Het Grote Half-Life mapping topic |
![]() |
Inleiding |
Hoi, Welkom bij het mapping topic voor de Half-Life engine. Dit topic is tot stand gekomen, omdat er op het forum soms vragen waren over mappen voor Half-Life en er in het Nederlands nog geen goede site voor was (buiten Mox, zie hieronder). De inspiratie kwam van het HL² mapping topic Dit topic is bedoelt voor de spellen:
|
Tutorials |
Er zijn een heleboel mapping site's te vinden, hier zijn er enkele:
|
Half-Life Unit To Real-Life Unit Conversion Uit HL² mapping topic |
Half-life to reallife conversion Op deze pagina is te vinden hoe je er rekening mee moet houden welke "maten" je moet hanteren wil je level een beetje realistisch overkomen, ook zijn hier wat standaard maten te vinden over gangen en deuren, zeker de moeite waard! |
Tips om te mappen Uit HL² mapping topic |
Voordat je begint met een map te maken is het makkelijk om te weten wat je PRECIES wilt gaan maken, "uit je hoofd" mappen werkt meestal niet zo goed. Je kan daarom het beste eerst op papier iets neerkladden over hoe je map eruit moet te komen te zien, en wat voor een soort map het wordt. Dit mapt al snel stukken fijner. Hier nog een paar vuist regels voor DM maps:
Dev textures gebruiken: In de editor van hl2 zitten zogenaamde devtextures, voluit zijn dit developementtextures: Deze textures worden gebruikt door de developer om het mappen wat makkelijker te maken. Zo is er bijvoorbeeld een texture "dev door". Op deze texture staat hoe hoog/breed een deur moet zijn om een beetje realistisch over te komen.Als je zoekt op "dev" kom je nog veel meer handige hulpjes tegen: Maten van gangen, players, trappen. Verder als je zoekt op "shader" dan krijg je verschillende shaders voor over je texture, om het mooier te maken. Het is een beetje uitprobereren wat wat doet, maar het is in ieder geval heel handig! Thnx to Speedrage! |
Gcfscape |
GCFScape kun je gebruiken om GCF files uit te pakken, die in je SteamApps folder zitten. Die files heb je nodig, want je vind er al je textures en andere dingen in! Gcfscape 1.2.5 Download Gcfscape. |
Tenslotte |
Bij deze wil ik even het HL² mapping topic bedanken, voor de lay-out, en sommige stukjes Ook wil ik vragen, dat als je denkt dat er nog wat bij moet in de startpost, je het gewoon moet posten en dat zal ik er voor zorgen |
[ Voor 4% gewijzigd door --Christiaan-- op 25-03-2005 09:56 ]