Toon posts:

RPM signaal verzwakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel van een fan 1,5x verlengt en nou is het RPM signaal te zwak om goede snelheid te geven.

Hoe kan je dat maken?

Misschien beter in elektronica.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 18:39 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 23:24
Ik heb geen verstand van dit soort zaken, maar ik denk dat je vast wel een "boostertje" ofzo er tussen kan solderen die het signaal versterkt. ik denk hierbij aan een elco'tje of zo , ik kan er ook helemaal naast zitten :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

_Ernst_

Mark It Zero!

Controleer eerst een of de kabel wel goed gesoldeert is en of hij wel goed contact maakt overal.
Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat een verlenging van 1,5 x problemen veroorzaakt in de signaal overdracht.

Last.fm

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:38:
Ik heb de kabel van een fan 1,5x verlengt en nou is het RPM signaal te zwak om goede snelheid te geven.

Hoe kan je dat maken?

Misschien beter in elektronica.
Ach, als het goed is maakt het voor de fansnelheid niet uit, en echt belangrijk is het RPM signaal niet. Wat is het verschil als ik vragen mag?
Zelf heb ik namelijk wel eens een fandraadje van 5 meter gebruikt, en die gewoon op het mobo aangesloten, en alles draaide nog perfect. Ook op een molex had ik geen problemen.
Misschien niet alle draadjes 100% aangesloten?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik gok dat je kabeltje gewoon slecht is. Meet hem even door met een multimeter om te kijken of er geen los contact is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:55:
[...]

Ach, als het goed is maakt het voor de fansnelheid niet uit, en echt belangrijk is het RPM signaal niet. Wat is het verschil als ik vragen mag?
Zelf heb ik namelijk wel eens een fandraadje van 5 meter gebruikt, en die gewoon op het mobo aangesloten, en alles draaide nog perfect. Ook op een molex had ik geen problemen.
Misschien niet alle draadjes 100% aangesloten?
Nou ja de fan doet het wel goed maar ik denk dat het RPM signaal te zwak is omdat de stroombron te zwak is.
Pagina: 1