Kom d'r niet uit met Google en Search.
Een website draait al een poosje, en maakt gebruik van subdomeien, die in een .htaccess bestand gedefinieerd staan. Voorbeeld:
Nou is de site zo omgebouwd dat die subdomeinen eigelijk niet meer wenselijk zijn; helaas zijn er natuurlijk mensen die zo'n subdomein gebookmarked hebben bijvoorbeeld. Of ergens op 't net staan links naar 't subdomein. Dus nou wil ik graag dat als iemand zo'n subdomein intypt (bijv. sitemap.website.nl), dat 'ie dan door gesluisd wordt naar naar www.website,nl/sitemap/.
Ik zat te denken aan iets met Redirect,
De grote vraag is: hoe doe ik dat. Ik kan nergens een voorbeeld oid. vinden, want alle voorbeelden leggen juist uit hoe je van een /directory/ naar een subdomein gaat...
komma's in URL's zijn intentioneel
Een website draait al een poosje, en maakt gebruik van subdomeien, die in een .htaccess bestand gedefinieerd staan. Voorbeeld:
code:
Als je sitemap.website.nl in je browser intypt, blijft dat in je adresbalk staan, maar je ziet de inhoud van de directory /sitemap/. Hardstikke handig.1
2
3
| RewriteCond %{HTTP_HOST} ^sitemap.website.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/sitemap/
RewriteRule (.*) /sitemap/$1 |
Nou is de site zo omgebouwd dat die subdomeinen eigelijk niet meer wenselijk zijn; helaas zijn er natuurlijk mensen die zo'n subdomein gebookmarked hebben bijvoorbeeld. Of ergens op 't net staan links naar 't subdomein. Dus nou wil ik graag dat als iemand zo'n subdomein intypt (bijv. sitemap.website.nl), dat 'ie dan door gesluisd wordt naar naar www.website,nl/sitemap/.
Ik zat te denken aan iets met Redirect,
code:
maar die verwacht als parameter een directory of file, en niet een subdomein... 1
| Redirect sitemap.website,nl http://www.website,nl/sitemap/ |
De grote vraag is: hoe doe ik dat. Ik kan nergens een voorbeeld oid. vinden, want alle voorbeelden leggen juist uit hoe je van een /directory/ naar een subdomein gaat...
komma's in URL's zijn intentioneel
[ Voor 20% gewijzigd door klokop op 24-03-2005 18:33 ]
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"