Problemen met car-amp

Pagina: 1
Acties:

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Topicstarter
Avond,

Ik zit hier met een probleempje met m'n net 'nieuw' aangeschafte car-amp. Het betreft een RTO mark 2.5. Zou goed moeten zijn voor 150w bridged. Afgezekerd op 20A. Probleem is nu dat hij al bij lage volumes gaat vervormen (althans zo lijkt het). Ik heb hem aangesloten gehad op een 4A voeding, direct op m'n accu en op een hulp accu die 600A 20Ah zou moeten leveren. Overal hetzelfde probleem. M'n sub kan veel harder, dat weet ik uit ervaring. Ik heb de +12v op BATT aangesloten, de min op GND en +12v doorgelust van RMT. Speaker gewoon aangesloten zoals er staat. Vervolgens mijn computer op de line-in, en low-pass op 80 (ongeveer). Op lage volumes komt er wel bass uit, maar zodra ik de gain, de bass-boost of het volume op m'n computer omhoog schroef dan begint de ellende. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/3568/15fh1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/6729/28qq.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/9974/38vs.th.jpg

Sub is nog niet af.

[ Voor 25% gewijzigd door ACID-dude op 24-03-2005 18:36 . Reden: plaatjes ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:52

Sick Nick

Drop the top!

de gain is geen volume knop he, daar moet je de boel in eerste instantie mee afregelen. Je stelt hiermee het ingangsvoltage van de amp in. Ik denk zelf dat je computer een flink overstuurd signaal er naartoe stuurt.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Topicstarter
Sick Nick schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:25:
de gain is geen volume knop he, daar moet je de boel in eerste instantie mee afregelen. Je stelt hiermee het ingangsvoltage van de amp in. Ik denk zelf dat je computer een flink overstuurd signaal er naartoe stuurt.
nee, dat klopt idd. maar als ik de versterker op de line-out van mijn autoradio aansluit heb ik dezelfde problemen. ook als ik m'n computer zacht, de gain laag maar de bass-boost hoog heb dan heb ik het probleem. maar als ik m'n gain afregel, hoe kan ik dan m'n amp harder zetten??

[ Voor 7% gewijzigd door ACID-dude op 24-03-2005 18:35 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De amp versterkt het signaal wat erin komt, wil je meer bass zal je het volume op de bron omhoog moeten zetten. In de auto zet je toch ook je radio harder en zit je niet achterin te klussen aan de gain knop? :p

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Topicstarter
Sick Nick schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:44:
De amp versterkt het signaal wat erin komt, wil je meer bass zal je het volume op de bron omhoog moeten zetten. In de auto zet je toch ook je radio harder en zit je niet achterin te klussen aan de gain knop? :p
ja, maar zoals gezegd heb ik het probleem ook met een lage gain en een hoog bron volume.
klinkt beetje als: krkrkrrkrkgggg telkens kort bij beats

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Weet je heel zeker dat die speaker nog wel goed is? Kan je hem niet tijdelijk aan een andere versterker hangen om te kijken of ie het daar nog wel goed doet?

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Als het niet gewoon oversturing (master volume op computer zachter)
en/of een slechte impedantie-verhouding(andere bron poberen) is, check this:

- kwalitatief goede signaal-kabels ?
- cinch aansluitingen niet geoxideerd?
- voedingsbron wel ok? plus-voedingskabel dik genoeg ?
- Maak je wel goede massa ?
- zekering van de amp gechecked ?(oxidatie etc)
- matched je afsluitimpedantie ? veel amps kunnen niet fatsoenlijk 2ohm leveren,
slechte amps niet eens 4 ohm...
- druk je konus voorzichtig loodrecht & gelijkmatig (vingers spreiden) om-het-centrum-heen in & uit: voel/hoor je schrapen? --> melt down van je spoel = opgeblazen.
- heb je al de uitgangen van je amp "ongebrugd" uitgeprobeerd ?
- andere amp geprobeerd ?

*pfieuw*
8)7
Als je er nou nog niet achterkomt.......

[ Voor 28% gewijzigd door gerbruggeman op 25-03-2005 05:20 ]

Help Java!

Pagina: 1