Toon posts:

CPU te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleemke met mijne videokaart, althans dat denk ik.

Als ik mijne game opstart (americas army) dan reboot mijn PC volledig uitzichzelf na misschien 10 min. spelen !!! CPU te warm? dacht van niet, die staat op 80 graden !!

Deze stelling wil ik aankaarten omdat na de reboot ik wel weer terug normaal kan spelen, het gebeurd echter wel nog eens na een uur of 2 - 3 te spelen. maar waarom reboot hij reeds na 10 min spelen soms 30min. ? begrijp er geen sikkepit van!

Ik draai nen ati radeo pro 9600 op 768 DDR memory op een pentium 4
op dezelfde pc had ik het vroeger nooit!

graag jullie advies

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Cyphax

Moderator LNX/AI
Geeft ie 80 graden aan? Voelt ie ook zo heet aan als je de heatsink eens aanraakt?
Als ie na de reboot gewoon weer werkt zal 't wel niet kloppen, probleempje met de sensors op je moederbord dan?
Die 80 graden, waar haal je die uit? BIOS?

Saved by the buoyancy of citrus

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd? Andere drivers? Koeling bekeken (80 graden voor een CPU is veel! Of bedoel je de videokaart?) etc. :)

Verwijderd

eehm kijk eens eerst hoe warm je videokaart word, en zet vpurecover uit.

word je cpu echt zo warm?, voel anders gewoon met je hand, en laat de kast open.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Even de stofzuiger loslaten op het binnenste van je pc wil ook nog wel eens helpen; stof tussen de koelribben van een koelblok is funest voor de koelprestaties...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Topicstarter
wel , hij staat ingesteld nu op 80 graden, omdat ik nu een marge heb, heb eens gekeken met een toolke en die wordt maar 40 graden als ik game !! ik heb nogthans eens een format C: gedaan, maar ook dat blijkt niet te helpen. Dus ik denk niet dat ie te warm wordt, ik heb ook als ergens gelezen dat ie in Bios in "sleep" stond of iets dergelijks, maar dat blijkt ook in orde te zijn. GRRRR !!! :?

VPUrecover? ook iets in Bios !!! jawel, die 80% heb ik ingesteld in mijne BIOS, om zeker te weten of dat niet het probleem was! eitje erop bakken lukt gelukkig nog niet.

btw... bedankt voor de snelle interactie hier. hopelijk kunnen jullie mij hier helpen!

ps: jawel, ik heb de nieuwe ATI drivers eens binnengehaald, maar dan begint zelfs gewoon mijne scroll tekst op mijn browser zelfs te laggen, dus heb ik maar een systeemherstel gedaan, met mijn gewone standaard ati drivers lukt dit perfect, enkel die autoreboot vindt ik bizar !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 17:48 ]

Verwijderd

Ga eerst eens kijken wat Windows erover zegt, m.a.w. zet automatische reboot uit(System properties->Advanced->Startup and recovery).

Beetje meer info zou wel mogen, wat heb je allemaal gedaan/uitgesloten etc.

Ik neem maar aan dat je Windows XP als OS gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mijn format C: heb ik niets meer gewijzigd, OS inderdaad XP dacht ook dat dit het prbleem was, iets in BIOS, maar bios staat nu standaard, ik moet wel zeggen, mijn PC draaid anders prima en supersnel, gamen doe ik zonder prbleem, enkel dit euvel van auto-reboot is het probleem!

Wat ik echt niet begrijp is dat ik bij mijn eerste gamesessie van de dag zal ik maar zeggen, hij gewoon uit zichzelf reboot, nadien heb ik bitter of weinig problemen, toch zou het kunnen dat hij dit na een paar uur terug doet, en soms ook totaal niet meer voor de rest van de dag.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Misschien C.O.P.?
Ik heb op mn Asus met AMD een C.O.P. die zorgt dat mn cpu niet doorbrand als hij te heet word.
Misschien staat die aan. gewoon ff checken :)
En je koeler zou ik ook ff checken als ik jou was...
En anders andere koeler erop :>

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Verwijderd

Beetje warrig verhaal. Schrijf eens kort op wat je precies gedaan hebt, ben je soms van Windows 98 naar XP gegaan? Heb je automatische herstarten uitgezet en wat zegt windows als je crashed? Monitor je de spanningswaarden en temperatuur van verschillende onderdelen en wat zegt de log na een crash? Heb je je geheugen getest met programmaatje à la Memtest? Kortom, wat heb je zelf allemaal gedaan om de oorzaak van het probleem te vinden?

Hoe kom je er bij dat het de videokaart is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
just an idea WC eend, niets van melding, pc gaat gewoon uit zijn eigen rebooten !!! en heb niets getweaked !! gewoon format C en XP erweer op gebonjourd. kan niet al te warrig zijn he denk ik

PC valt uit en herstart op zijn eigen na 5 a 10 minuten gamen !! eens ie terug opgestart is kan ik weer naar hartelust gamen! maar soms doet hij dit terug na 3 - 4 uur gamen, en soms doet hij het totaal niet! Ik kan niet anders denken dat het aan mijn videokaart ligt, spanningwaarden enz.. nee, heb ik nog niet gemeten, en log file van windows? nope, het is precies of ik zelf op de fast reset button duw van mijn case ! en dat doe ik dus niet, maar zo lijkt het! autosestart zou op een vaste tijd gebeuren bv, na 1 uur online, maar hij doet het op eender welk tijdstip, de eerste keer na 10 min, de 2de keer...moeilijk te zeggen, soms 3 uur --- 6 uur, of totaal niet meer...tot de volgende dag ik weer eens pc opstart en begin te gamen ...BOEM, na 5 min autoreboot....Poltergeists in DA HOUSe ??!!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:54 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjonge, je verhaal is echt nauwelijks te volgen zeg. Je processor wordt dus te heet als ik het goed begrijp. Sommige moederbordjes hebben C.O.P zoals DJKroon al aan gaf. Dat betekend dat de pc wordt uitgeschakeld als je proc. te heet wordt. Dit kan weleens het geval zijn voor jou situatie.

Ik zou even controleren of je fan het wel doet, niet te weinig toeren maakt, en of de koeler er wel op de juiste manier op zit gemonteerd.

Verwijderd

Topicstarter
uitgeschakeld en zelf rebooten is een groot verschil lijkt me toch?? hij gaat vanzelf terug opstarten zonder dat ik iets doe, HIJ VALT NIET UIT !! hij start vanzelf terug op, geen blauw scherm, nada, enkel 3 lage tonen hoor ik door mijne headset, tie-rie-rie ! en boem auto restart! ik kan het anders echt niet anders uitleggen hoor!

Crash = PC VALT VOLLEDIG UIT, manuele restart is nodig
Autoreboot = gaat ie vanzelf terug opstarten , alsof ik een fast reset doe (klein knoppeke op uwen toren) :9~

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:52:
uitgeschakeld en zelf rebooten is een groot verschil lijkt me toch?? hij gaat vanzelf terug opstarten zonder dat ik iets doe, HIJ VALT NIET UIT !! hij start vanzelf terug op, geen blauw scherm, nada, enkel 3 lage tonen hoor ik door mijne headset, tie-rie-rie ! en boem auto restart! ik kan het anders echt niet anders uitleggen hoor!

Autoreboot = gaat ie vanzelf terug opstarten , alsof ik een fast reset doe (klein knoppeke op uwen toren) :9~
Oke ook goed. Maar hoe zit het met je temperatuur van je processor. Is deze bij het opstarten ook al hoog? Heb je de koeler onder de loep genomen?

Verwijderd

Wat voor systeem heb je precies dan ?
-wat voor moederbord
-wat voor een voeding ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:52:

Heb jij een bord voor je kop ofzo? Heb je nu dat automatisch rebooten uitgezet of niet? Je doet helemaal niets, behalve roepen dat je computer vanzelf reboot. Ik snap niet wat je van ons wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben gewoon een leek, en daarom wil ik niet overhaast tewerk gaan.
hier heb je alle info.

SiSoftware Sandra

Moederbord
Fabrikant : http://www.abit.com.tw/
MP Ondersteuning : Geen
Model : NF7-S/NF7,NF7-V (nVidia-nForce2)
Versie : 2.X,1.0
Systeem BIOS : 03/24/2004-nVidia-nForce-6A61BA1BC-23
Chipset : nVidia nForce2 ICP

Systeem Geheugen Controller
Error Correction Capability : Geen
Aantal Geheugen Sloten : 3
Maximaal Geheugen Ondersteund : 1.5GB
Bank0/1 - A0 : DIMM 256MB
Bank2/3 - A1 : DIMM 256MB
Bank4/5 - A2 : DIMM 256MB

Chipset 1
Model : Abit Computer Corp nForce2 AGP Controller
Bus(sen) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Maximale FSB Snelheid / Max Geheugen Snelheid : 2x 200MHz / 2x 200MHz
DataBreedte : 64-bit
'IO Queue Depth' : 8 verzoek(en)

Chipset 1 Hub Interface
Type : HyperTransport
Versie : 0.10
Databreedte Invoer/Uitvoer : 8-bit / 8-bit
Snelheid : 2x 200MHz (400MHz data rate)

Logische/Chipset 1 Geheugen Banken
Bank 0 : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3-6 2CMD
Bank 1 : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3-6 2CMD
Bank 2 : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3-6 2CMD
Aantal Kanalen : 2
Snelheid : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Multiplier : 4/4x
DataBreedte : 64-bit
'Power Save' Modus : Geen
'Fixed Hole' Aanwezig : Geen

Geheugen Module 1
Model : MS64D32000U-6
Registratie Nummer : 1D000000
Type : 256MB DDR-SDRAM
Technologie : 8x(32Mx8)
Snelheid : PC2700U 2.5-3-3-7
Fabrikage Datum : woensdag 17 maart 2004
Kies Timing @ 167MHz : 2.5-3-3-7
Kies Timing @ 133MHz : 2.0-2-2-6

Geheugen Module 2
Fabrikant : Nanya
Model : NT256D64S88B1G-6K
Registratie Nummer : 30000117
Fabrikage Datum : woensdag 19 februari 2003

Geheugen Module 3
Fabrikant : Nanya
Model : M2U25664DS88B0G-6K
Fabrikage Datum : dinsdag 29 oktober 2002

Omgevings Monitor 1
Model : Winbond W83627(T)HF ISA
Versie : 2.01
Moederbord Specifieke Ondersteuning : Geen

Temperatuur Sensor(en)
Temperatuur van het moederbord : 30.0°C / 86.0°F
Temperatuur van de CPU : 54.5°C / 130.1°F

Koeling Apparaat
Auto Fan Snelheid Control : Geen
Chassis Fan Snelheid : 2909rpm

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.63V
Aux Voltage : 2.66V
+3.3V Voltage : 3.28V
+5V Voltage : 5.05V
+12V Voltage : 12.10V
-12V Voltage : -13.02V
-5V Voltage : -5.15V
Standby Voltage : 4.82V
Batterij Voltage : 3.57V

AGP Bus(en) Op Hub 1
Versie : 3.00
Snelheid : 8x
'FastWrites' Ingeschakeld : Geen
'FastWrites' Ondersteuning : Ja
'Isochronous Mode' Ingeschakeld : Geen
Inschakelde Adressering : 32-bit
Aperture size : 256MB

PCI Bus(en) Op Hub 1
Versie : 2.20
Aantal 'Bridges' : 2
PCI Bus 0 : PCI (1/1x PCIClk)
PCI Bus 1 : PCI (1/1x PCIClk)

LPC Hub Controller 1
Model : Abit Computer Corp nForce2 ISA Bridge

USB Controller 1
Model : Abit Computer Corp nForce2 OHCI USB Controller
Versie : 1.00
Interface : OHCI
Aantal Kanalen : 3
Ondersteunde Snelheden : Laag (1.5Mbps) FullSpeed (12Mbps)
'Legacy Emulation' Ingeschakeld : Geen

USB Controller 2
Model : Abit Computer Corp nForce2 OHCI USB Controller
Versie : 1.00
Interface : OHCI
Aantal Kanalen : 3
Ondersteunde Snelheden : Laag (1.5Mbps) FullSpeed (12Mbps)

USB Controller 3
Model : Abit Computer Corp nForce2 EHCI USB 2.0 Controller
Versie : 2.00
Specificatie : 1.00
Interface : EHCI
Aantal Kanalen : 6
'Companion' Controllers : 2
Ondersteunde Snelheden : Laag (1.5Mbps) FullSpeed (12Mbps) Hoog (480Mbps)
Adressering : 32-bit

Systeem SMBus Controller 1
Model : nVidia MCP2/3/4 B0 SMBus
Versie : 0A.02
Geavanceerde TCO Modus Ingeschakeld : Geen
'Slave' Apparaat Ingeschakeld : Geen
PEC Support : Geen

Systeem SMBus Controller 2
Model : nVidia MCP2/3/4 B1 SMBus
Versie : 0A.02
Geavanceerde TCO Modus Ingeschakeld : Geen
'Slave' Apparaat Ingeschakeld : Geen
PEC Support : Geen

Uitbreidings Slot(en)
PCI0 (1h) : PCI 32-bit +5V +3.3V PME FullLength InGebruik (Abit Computer Corp nForce2 ISA Bridge)
PCI1 (2h) : PCI 32-bit +5V +3.3V PME FullLength Beschikbaar (Abit Computer Corp nForce2 OHCI USB Controller)
PCI2 (3h) : PCI 32-bit +5V +3.3V PME FullLength InGebruik
PCI3 (4h) : PCI 32-bit +5V +3.3V PME FullLength InGebruik (Abit Computer Corp nForce MCP-T Networking Adapter)
PCI4 (5h) : PCI 32-bit +5V +3.3V PME FullLength Beschikbaar
AGP (F0h) : AGP 32-bit +5V +3.3V FullLength Beschikbaar

Poort Connector
PRIMARY IDE : Geen - ATA / Geen
SECONDARY IDE : Geen - ATA / Geen
FDD : 8251 FIFO - Floppy Disk / Geen
COM1 : Seriële Poort 16450 - 9 Pin Dual Inline / DB-9 pin male
COM2 : Seriële Poort 16450 - 9 Pin Dual Inline / DB-9 pin male
LPT1 : Paralelle Poort ECP/EPP - DB-25 pin female / DB-25 pin female
Keyboard : Toetsenbord - PS/2 / PS/2
PS/2 Mouse : Muis - PS/2 / PS/2
USB : USB - Geen / Geen

Prestatie Tips
Opmerking 224 : SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .
Waarschuwing 2508 : Alle geheugen sloten zijn vol. Uitbreiding is mogelijk, maar het kan moeilijk zijn i.v.m kosten.

• Noork
  • Niet online
Dat is wel erg veel info. Je temp van je processor is 54 graden. Als je net wat programma's hebt gedraaid is dat prima, maar als je hem net heb aangezet is dat te hoog. Gebruik eens een programma als MBM (Motherboard monitor) om je temperatuur van je processer in de gaten te houden.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben er bijna zeker van dat je geheugen brak is, draai memtest eens, zoals al gezegd was.

Werken die 3 reepjes geheugen wel lekker samen?

PS: heb je de pc zelf gebouwd of zo gekocht?

Verwijderd

Volgens mij zijn er ondertussen ook alweer 3 nieuwere bios versies uitgekomen voor je mobo. Ik zou de laatste maar eens erin flashen. Dikke kans dat dat helpt. Heeft mij in het verleden met mijn Abit mobo geholpen.

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Mij lijkt het eerder een softwarematig probleem aangezien zijn setup nog volledig dezelfde is...

Ben je zeker dat je alle benodigde drivers voor je nforce2/videokaart hebt geïnstalleerd & niets bent vergeten bij de herinstallatie van Windows?

PS: @kenjiroo911: probeer aan je taalgebruik/zinsconstructies te werken aub.
Correcter schrijven maakt het voor ons ook een stuk aangenamer om te lezen.

System Specs!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Draai eens Prime95 en memtest want hier kunnen we natuurlijk weinig mee :|

Verwijderd

Topicstarter
ok, hoe bonjour ik de nieuwe BIOS erin? Zal eens wat testen doen zoals jullie voorstellen, ik heb ondertussen die "autoreboot" uitgevinkt en krijg dan uiteraard een blauw scherm en een foutmelding
"Remote Procedure Call" RPC service is onverwachts gestopt."

ik heb ook deze foutmeldingen in mijn logboek "toepassingen"
Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: kernel32.dll, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen op: 0x000177f8.

bedankt alvast voor jullie nodige inspanningen

Verwijderd

"Remote Procedure Call" RPC service, eh das een virus rare snuiterd:P, ff googlen of got search op die term dus en voila.

Verwijderd

Maggoo het zou niet best zijn als de RPC service een virus was. Dat is dus niet zo. Wel kan het zo zijn dat deze crash door een virus wordt veroorzaakt.

Verzoek aan kenjiroos911, dit is een Nederlands form, zo je willen trachten Nederlands te praten? Dat koeterwaals wat je er nu uitgooit is geen touw aan vast te knopen, of je nu dubbele uitroeptekens achter je zinnen zet of niet.

Doe eens het volgende:

1) www.hitmanpro.nl <-- downloaden, installeren en uitvoeren
2) http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp <-- online virusccan uitvoeren
3) www.windowsupdate.com <-- alle updates installeren
4) http://hcidesign.com/memtest/download.html <-- installeren en uitvoeren
5) http://www.pcworld.com/do...ription/0,fid,4666,00.asp <-- regclean downloaden en uitvoeren
6) http://mersenne.org/gimps/p95v238.exe <-- downloaden, installeren, uitvoeren

in dit rijtje zit memtest, om je geheugen te testen en prime95 om je processor te stressen. Als warmte het probleem is voor je CPU, kom je er op die manier achter.

Als je je PC openschroeft en een bureauventilator op de binnenkant mikt, reboot hij dan nog?

Nog een laatste keer.. antwoorden graag in het Nederlands ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 05:12 ]

Verwijderd

AAAAAARG, heb je nu al gedaan wat WCeend zei dan?????

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 04:00:
"Remote Procedure Call" RPC service, eh das een virus rare snuiterd:P, ff googlen of got search op die term dus en voila.
* aha, en dat maakt windows spyware? :+

De RPC kon makkelijk misbruikt worden door bijv het MS Blaster virus.. Die veroorzaakte een RPC handler overflow waardoor je pc rebootte. Misschien dat je daar mee in de war bent..

[ Voor 28% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-03-2005 13:10 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hij heeft geen idee als ik het zo lees hoe je dat kan uitzetten van auto rebooten.
Hier ff uitgelegd hoe je dat moet doen ts:

Start - rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - geavanceerd - bij het kopje opstart- en herstelinstellingen instellingen drukken - vinkje bij de computer automatisch opstarten weghalen.

Als het goed is en mijn verwachtingen kloppen krijg je nu bij het gamen en bluescreen te zien.
Schrijf de gegevens even op wat de bsod verteld en post het hier :)

Verwijderd

@correctors: gevolg van ja, hee het was 03.54, magoed nevermind :P, slordig geformuleerd ok, maar binnen dit topic valt dat toch niet op? :9

Verwijderd

Mister I schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:15:
Start - rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - geavanceerd - bij het kopje opstart- en herstelinstellingen instellingen drukken - vinkje bij de computer automatisch opstarten weghalen.

Als het goed is en mijn verwachtingen kloppen krijg je nu bij het gamen en bluescreen te zien.
Schrijf de gegevens even op wat de bsod verteld en post het hier :)
Dat heeft hij dus al gedaan..

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:53:
[...]

Dat heeft hij dus al gedaan..
Ik zie het idd :)
Dan heeft mijn post misschien nut voor de toekomstige zoekers :P

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, ondertussen heb ik die automatische herstarten uitgevinkt, en krijg dan een blauw scherm met volgende foutmelding.

er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de foutstop ziet, moet U uw computer opnieuw opstarten. enz..

Tehnische informatie (mogelijk in het engels)

*** STOP: 0x0000008E ( 0XC0000005,0xBFA418C5,0x9A2B9BB8,0x00000000)
***ati3duag.dll - Address BFA418C5 base at BFA06000, date stamp 3edc062b

Ik heb onderstussen ook dit gedaan

1) www.hitmanpro.nl <-- downloaden, installeren en uitvoeren
2) http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp <-- online virusccan uitvoeren
3) www.windowsupdate.com <-- alle updates installeren
4) http://hcidesign.com/memtest/download.html <-- installeren en uitvoeren
5) http://www.pcworld.com/do...ription/0,fid,4666,00.asp <-- regclean downloaden en uitvoeren
6) http://mersenne.org/gimps/p95v238.exe <-- downloaden, installeren, uitvoeren

uitgzonderd enkele ISTBAR's in Adaware heeft hij geen fouten weergegeven.
het probeem doet zich nog steeds voor.

ondertussen heb ik op google gezocht naar ati3duag.dll en wordt voorgesteld om de laatste videodrivers te installeren, dit heb ik reeds gedaan voor mijn ATI Radeo 9600 pro
maar toch moet ik telkens weer naar mijn systeemherstel gaan om vorige configuratie te selecteren.
Waarom?: omdat die nieuwe ATI drivers niet goed lopen op mijn PC, als ik bv. scroll in een tekst of een kader versleep, dan kan die dit precies niet volgen (laggy is het enigste woord dat ik ken daarvoor) Daarom ga ik steeds weer terug naar mijn vorige ATI drivers configuratie.

hebben jullie nu misschien meer inzicht in mijn probleem?

bedankt alvast

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 01:07 ]

• Noork
  • Niet online
Sinds wanneer zijn deze fouten eigenlijk opgetreden? ati3duag.dll is namelijk een dll die te maken heeft met je videokaart. Heb je soms je drivers onlangs geupdate, of heb je andere dingen veranderd?

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Ik neem aan dat maggoo wel weet dat rpc call geen virus is :p

De reboot wordt inderdaad veroorzaak door een virus, die schakelt de rpc call service uit. Standaard staat windows zo ingesteld dat als een service uitschakelt, de pc opnieuw opstart. Wat je kan doen is de service opzoeken in het services menu, en dan instellen dat de pc niet opnieuw op moet starten als hij uitvalt, maar dan is het echte probleem nog niet weg.

Je moet natuurlijk altijd een goeie virusscanner draaien ;)
Ik ben tot nu toe zelf zeer tevreden over deze gratis virusscanner:
AVG antivirus

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:09:
Sinds wanneer zijn deze fouten eigenlijk opgetreden? ati3duag.dll is namelijk een dll die te maken heeft met je videokaart. Heb je soms je drivers onlangs geupdate, of heb je andere dingen veranderd?
jawel, ik heb eens geupdate, maar ik draai weer op de normale ATI drivers, geleverd met mijn videokaart, omdat die nieuwe drivers gewoon gaan laggen in windows. Mijn prestaties van gamen zijn anders echt perfect hoor.

Verwijderd

nou dan ga je op die fout googlen, en dan kom ik heel wat oplossingen tegen:

http://www.google.nl/sear...0000008E+0XC0000005&meta=
Pagina: 1