FOXPRO Database naar MYSQL

Pagina: 1
Acties:

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:20

ranzige pad

kwaaak kwaak

Topicstarter
Beste mede tweakers,

ik heb hier een probleem waar ik niet zo snel uit kom, het is een slepend probleem waarmee ik zit, maar wat toch aan het einde van het migratie project dient opgelost te worden.

Ik heb een aantal FoxPro 98/6.0 bestanden DBF files die geconverteerd moeten worden naar MYSQL. Nu heb ik al een aantal trial programmatjes gevonden, de een met output de ander zonder, maar het probleem blijft bestaan. De KEY structuur die FoxPro gebruikt is niet helemaal duidelijk of wordt niet goed geconverteerd. De data die we hier in ons bezit hebben is afkomstig uit het oude systeem.

Mijn vraag is nu: wie weet hoe deze dbf files te migreren naar een mysql database met behoud van de key values. Zonder deze key values hebben we niets aan deze data.

Ondertussen heb ik een programmatje gevonden wat DBF files kan omzetten naar MYSQL (full convert) maar deze schrijf de keys niet goed weg, onderlinge referentie is dus ook niet te maken.
Een ander pprogramma controleert de DBF files op hun geldigheid en repareert eventuele fouten.
Nog een programma is een tool waarmee ik DBF files om kan zetten naar CSV files (comma seperated)

Het betreft een 10 tal DBF files

HT & NAS & Inventaris

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
In verschillende talen zijn API's beshikbaar voor DBF files, dus waarom niet zelf wat maken?

http://www.howtodothings.com/viewarticle.aspx?article=523
http://www.batchconverter.com/dbfUtils-download-13784.shtml

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Topicstarter
Zelf maken kost naar mijn mening te veel tijd. Daarnaast is de oude tabel structuur opgezet door een "huis tuin en keuken gebruiker" Referenties zijn soms moeilijk te vinden.

HT & NAS & Inventaris

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Programming & Webscripting is juist gericht op het zelf maken. Als je op zoek bent naar een leuk tooltje die dit kan doen, zul je dat in SA moeten vragen.

PW -> SA

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als de database een slechte structuur heeft lijkt dit me een mooi moment om hem opnieuw op te bouwen :)

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Topicstarter
De structuur is reeds omgezet naar een logischere indeling, nu moet alleen de data over. Ondertussen ben ik reeds bezig een migratie plan en tool aan het schrijven. Alle data zit nu voorzien van extra gegevens in de myqsl db. (losse tabellen) De tweede klus is het maken van onderlinge relaties, dit gaat wel lukken mbv van de extra informatie.

Ik had alleen gehoop hier iemand te trefen die een eenvoudige oplossing weet voor dit problem, die ooit al eens een gelijksoortig probleem getackeld heeft.

Alle data dumpen en opnieuw beginen is geen optie, de data is een historische pool van gegevens die tot maximaal 8jaar oud is.

[ Voor 12% gewijzigd door ranzige pad op 27-03-2005 19:19 ]

HT & NAS & Inventaris

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 18:29
Beetje late reactie, maar ik lees hier niet elke dag.

Misschien dat een nieuwere versie van FoxPro je kan helpen. Ik ben
op dit moment aan het experimenteren met 9.0 en ontdekte, dat ik
zonder moeite een MySQL database kon benaderen. Ik heb me er nog
niet verder in verdiept, dus weet niet of jouw specifieke probleem
kan worden opgelost.

Groet.

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Topicstarter
ik heb reeds voor een andere oplossing gekozen. Met behuld van FoxPro (9beta) export tabellen (tab seperated) gemaakt met extra unique information. Waarna ik ene tussen tabel structuur in mysql heb opgezet in de strustuur van de oude foxpro data. Alle velden zijn varchar 60 of 255 geworden.

Nu is het het mogelijk de echte vertaal slag te maken en kan het opbouwen van ene nieuwen keystructuur beginnen. Het opbouwen van een nieuwe structuur kost ongeveer 2 uur voor naar verwachting 500.000 records. Proces: inlezen tijdelijke tabellen, nieuwe key zoeken en data + nieuw key wegschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door ranzige pad op 10-04-2005 17:23 ]

HT & NAS & Inventaris

Pagina: 1