Hoi, Ik zit met het probleem dat als ik via Visual Basic 6 een appointment genereer in outlook al mijn collega's een email krijgen met een nieuw agenda item dat ze kunnen accepteren. Dit moet natuurlijk niet maar ik krijg het niet voor elkaar om de agenda items alleen aan te laten komen bij een aantal geselecteerde personen.
Ik gebruik de DLL van redemption om de beveiling van outlook te omzeilen en dat werkt allemaal perfect. De volgende code gebruik ik nu:
Als ik vervolgens de rest van het script run dan wordt alles netjes afgelopen en aan het einde verstuurd. Het duurt dan nog ongeveer 2 seconden voordat mijn collega's me boos aan kijken
Maar wat doe ik nu verkeerd ik heb de hele site van redemption al nageplozen maar ik kom dus niet meer verder.
Wat verder nog belangrijk is, is dat er gebruikt wordt gemaakt van een exchange server (wat volgens de site van redemption juist een voordeel zou moeten zijn).
Wie o wie kan mij hier kunnen vertellen wat ik nu nog fout doe??
Ik gebruik de DLL van redemption om de beveiling van outlook te omzeilen en dat werkt allemaal perfect. De volgende code gebruik ik nu:
Visual Basic 6:
In de For loop worden de email adressen opgevraagt en dan aan het item toegewezen doormiddel van recipients.Add. Ik heb nu voor het testen steeds 2 email adressen geselecteerd en dat klopt er worden netjes 2 email adressen aan Recipients toegevoegd. Dus daar zit volgens mij de fout niet.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Dim SafeItem, oItem Set SafeItem = CreateObject("Redemption.SafeappointmentItem") Set oItem = Application.CreateItem(1) 'Create a new appointment SafeItem.item = oItem 'set Item property For i = 0 To UBound(email_array) agendadata.emailadressen (email_array(i)) email = agendadata.m_NadoDataSource.fields("email").Value SafeItem.Recipients.Add email Next i SafeItem.Recipients.ResolveAll SafeItem.subject = inputveld(0).text SafeItem.Body = inputveld(2).text SafeItem.Location = inputveld(1).text SafeItem.start = begindatumtijd SafeItem.End = einddatumtijd SafeItem.Send |
Als ik vervolgens de rest van het script run dan wordt alles netjes afgelopen en aan het einde verstuurd. Het duurt dan nog ongeveer 2 seconden voordat mijn collega's me boos aan kijken
Maar wat doe ik nu verkeerd ik heb de hele site van redemption al nageplozen maar ik kom dus niet meer verder.
Wat verder nog belangrijk is, is dat er gebruikt wordt gemaakt van een exchange server (wat volgens de site van redemption juist een voordeel zou moeten zijn).
Wie o wie kan mij hier kunnen vertellen wat ik nu nog fout doe??