ok. ik ben er al een tijd mee bezig geweest (ook de search gebruikt), maar ik krijg 't net niet voor elkaar.
Ik heb een website met meerdere talen (nl, en, de) en meerdere onderdelen (producten, nieuws, etc). Onafhankelijk van de taal moet er altijd rewritten worden naar het bestand van het onderdeel in de root (in het geval van onderdeel Producten dus naar /producten.php). Hierbij moet wel altijd de Taal worden meegegeven en sóms een id. Een daar ligt het probleem...
Geval 1
De volgende URL:
www.mijnsite.nl/nl/producten/
moet naar de volgende pagina gaan:
www.mijnsite.nl/producten.php?Taal=nl
Geval 2
en de volgende URL:
www.mijnsite.nl/nl/producten/Dit_is_een_titel/32
www.mijnsite.nl/producten.php?Taal=nl&Product_id=32
In het bovenstaande geval wordt Geval 2 perfect rewritten. Maar Geval 1 gaat fout!
Hoe kan ik nu dit script wijzigen / het anders aanpakken zodat ik al mijn variabelen (taal en id) altijd in mijn bestand in de root krijg?!
Kan ik een aparte RewriteCond en RewriteRule maken voor Geval 1, waarbij Geval 2 niet rewritten wordt o.i.d.?
Ik denk graag zelf mee... Tenzij iemand zo een oplossing weet... bvd!
Ik heb een website met meerdere talen (nl, en, de) en meerdere onderdelen (producten, nieuws, etc). Onafhankelijk van de taal moet er altijd rewritten worden naar het bestand van het onderdeel in de root (in het geval van onderdeel Producten dus naar /producten.php). Hierbij moet wel altijd de Taal worden meegegeven en sóms een id. Een daar ligt het probleem...
Geval 1
De volgende URL:
www.mijnsite.nl/nl/producten/
www.mijnsite.nl/producten.php?Taal=nl
Geval 2
en de volgende URL:
www.mijnsite.nl/nl/producten/Dit_is_een_titel/32
www.mijnsite.nl/producten.php?Taal=nl&Product_id=32
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # mod_rewrite
RewriteEngine On
# rewrite rules
RewriteBase /
# Voor elk onderdeel het onderstaande herhalen
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^.*/?producten/.*$
RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/([0-9]+) /producten.php?Product_id=$4&Taal=$1 |
In het bovenstaande geval wordt Geval 2 perfect rewritten. Maar Geval 1 gaat fout!
Hoe kan ik nu dit script wijzigen / het anders aanpakken zodat ik al mijn variabelen (taal en id) altijd in mijn bestand in de root krijg?!
Kan ik een aparte RewriteCond en RewriteRule maken voor Geval 1, waarbij Geval 2 niet rewritten wordt o.i.d.?
Ik denk graag zelf mee... Tenzij iemand zo een oplossing weet... bvd!