Toon posts:

Telnet gebruiken voor het copieren van bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoooo...

Ik heb een apparaat met een embedded webserver. Op dit apparaat kan ik html-bestanden uploaden met een specifiek tooltje. Helaas ondersteund dit tooltje niet het downloaden vanáf dit apparaat.

ftp-en etc is allemaal onmogelijk, en ik moet nu de originele bestanden van dit apparaat hebben. (even iets te snel m'n pc geherinstalleerd en dus de dir met originelen naar de eeuwige bitvelden verwezen)

Telnet is het enige waarmee ik een verbinding kan opbouwen met dit apparaat. Ik krijg een overzicht van alle bestanden, maar hoe krijg ik ze nu op mijn pc?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Als het apparaat een webserver is, kun je toch via het http protocol je bestanden er vanaf downloaden (met je favoriete browser) :?

Telnet ondersteund bij mijn weten geen file transfers, maar om welk apparaat gaat het?

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Misschien als je meer informatie over het type apparaatje vermeld kan er uitgezocht worden hoe dit op te lossen.

b.v.: Als je met telnet inlogt op deze embedded webserver zijn er dan commando's die je kan uitvoeren?

@ cpt.morgan:
idd. dit zou moeten werken

[ Voor 12% gewijzigd door hesselim op 24-03-2005 15:59 ]

System Specs

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zijn al je html files bereikbaar via de webserver? Dan zijn er verschillende tooltjes te vinden die een website helemaal doorneuzen en de source opslaan. Je kunt het ook met een webbrowser doen, opslaan als, of met Lynx, een tekstbrowser die je ook als commandline tool kan gebruiken om de source naar een file te dumpen.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties:

1. de html bestanden opslaan via een browser is de halve oplossing omdat het apparaat dan de variabelen zoals die in het origineel worden gedeclareerd al heeft vervangen door meetwaarden.
2. verdere info over het apparaat is niet mogelijk. Het apparaat bestaat net 4 maanden en is voor de industriele markt.
3. Normaal gesproken zou ik dit met de fabrikant kunnen oplossen alleen die zijn al aan het pasen vieren ;(

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt proberen of je een ftp client op dat apparaat hebt,
en dan zelf even een ftp servertje draaien.

Draait er ssh ?
Dan zou je scp kunnen proberen...

Kun je bij de config van de webserver ?
Webroot veranderen in "/" en alles via http downloaden

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Als je eenmaal op die box bent ingelogd heb je op dat ding misschien de beschikking over een FTP-client? Of een SSH-client?

Verwijderd

Doe anders die bak eens portscannen, zodat we allemaal weten wat er wel/niet openstaat op die bak.

Verwijderd

Als SSH mogelijk is, werkt WinSCP (ik geloof dat het freeware is) of een ander SCP tooltje wel prettig. Anders zou je een webbased Filemanager kunnen proberen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:39
^^ niets mis met pscp (zelfde site als de putty ssh client) als je onder Windows zit.

Maar ja, er zal inderdaad toch /iets/ open moeten staan, anders gaat het niet werken natuurlijk. Wat r3boot zegt dus..

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd met Putty en PuttyTel. Niets werkt.

SSH wil niet.

Hmz, dan maar wachten op dinsdag dan zijn de ontwikkelaars weer terug.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:16:
Bedankt voor de reacties:

1. de html bestanden opslaan via een browser is de halve oplossing omdat het apparaat dan de variabelen zoals die in het origineel worden gedeclareerd al heeft vervangen door meetwaarden.
Bestanden inpakken of gewoon hernoemen zodat ze niet geparst worden?

{signature}

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 09:30
Telnet inloggen
Cat > filename
en dat de output capturen ( of loggen)

1+1+1 = 1

Verwijderd

Kun je misschien beter "more" gebruiken, dan kun je netjes scherm voor scherm uit je xterminal kopieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Joto schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:58:
Telnet inloggen
Cat > filename
en dat de output capturen ( of loggen)
Z O I E T S Z O C H T I K D U S

HÉ HÉ

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 09:30
Putty kan alles loggen.

Veel succes
succes met de paas eieren.

1+1+1 = 1

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de input. Ik kan hiermee verder.

Vrolijk Pasen!

Verwijderd

Hetzelfde
Pagina: 1