Toon posts:

[Netlimiter] alternatief met dynamische regels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
U bent ongetwijfeld bekend met Netlimiter, dat bovengrenzen instelt voor down- en uploadsnelheden voor diverse programma's.
Ik ben op zoek naar een manier om dynamische regels in te stellen. Bijvoorbeeld: géén uploadlimiet voor bittorrent, tenzij mijn ftp-server serv-u wil uploaden. Die moet dan voorrang krijgen, d.w.z. bittorrent moet dan wél worden afgeknepen. Dit lijkt me niet te veel gevraagd, maar toch kan ik in mijn zoektochten door internet en de GoT-search niets van mijn gading vinden. Wellicht dat iemand van u mij uit de brand kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ander idee: is er misschien een programma om niet bandbreedtegebruik van programma's te reguleren, maar dat van poorten? Dat je kunt instellen dat bepaalde poorten voorrang hebben op anderen, e.d.?

Verwijderd

poort snelheids limits EN prioriteiten kun je instellen met injoy firewall (niet gratis echter, maar wel trial versie voor beschikbaar) - kun je het ftp data poort hogere prioriteit geven dan bittorrent bv.. is verder ook een firewall (kan beetje vloeken dus met je huidige situatie)

http://www.fx.dk/firewall/

misschien is 't wat

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wellicht is dit iets:

http://www.softperfect.co...th/bandwidth-limiting.htm

of deze: http://bandwidthcontroller.com/

Met google kom je een heel eind.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 25-03-2005 10:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt op poort-niveau afknijpen met BWMeter.Ook kun je bijvoorbeeld een filter aanmaken dat de poorten van je FTP en je P2P-software samenneemt, zodat wanneer de een minder uploadt, de ander meer upload bandbreedte krijgt, en vice versa

[ Voor 9% gewijzigd door Milly op 30-03-2005 16:56 . Reden: tiepvaut ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat proberen maar weer een kick, met gebruikservaringen. Programma's van Bor de Wollef geprobeerd; bandwithcontroller werkt niet (na invoeren regel geen geconstateerd effect), het programma van Softperfect werkt ook niet (na installeren heb ik geen internetverbinding meer) en het zelf gevonden Cfosspeed heeft ook geen effect.
Daarom slechts nog de vraag: wie heeft zelf ervaringen met een programma dat wél werkt?

• Milly
  • Niet online
Milly schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:32:
Je kunt op poort-niveau afknijpen met BWMeter.Ook kun je bijvoorbeeld een filter aanmaken dat de poorten van je FTP en je P2P-software samenneemt, zodat wanneer de een minder uploadt, de ander meer upload bandbreedte krijgt, en vice versa
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:29:
Daarom slechts nog de vraag: wie heeft zelf ervaringen met een programma dat wél werkt?
Werkt wél :)

[ Voor 1% gewijzigd door Milly op 30-03-2005 16:57 . Reden: zelfde tiepvaut :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Milly schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:32:
Je kunt op poort-niveau afknijpen met BWMeter.Ook kun je bijvoorbeeld een filter aanmaken dat de poorten van je FTP en je P2P-software samenneemt, zodat wanneer de een minder uploadt, de ander meer upload bandbreedte krijgt, en vise versa
Ik heb de handleiding er eens bijgepakt; je kunt filteren op poortniveau inderdaad, en besluiten om het verkeer op bepaalde poorten of naar bepaalde ip's te cappen. Maar het is niet mogelijk om voorwaardelijk te cappen, dus dat de keuze om te cappen wordt bepaald door een derde factor, namelijk of er verkeer is over een ándere poort. De enige voorwaarde die je kunt ingeven is om het filter alleen op bepaalde, vooraf opgegeven tijdstippen te laten ingaan.
Het gaat er dus om om bepaald verkeer prioriteit te verlenen boven ander verkeer: verkeer over poort A niet cappen, tenzij er verkeer over poort B plaatsvindt. Als het beide verkeer een zo groot mogelijke datastroom is, moet de verdeelsleutel niet 50/50 zijn, maar bijvoorbeeld 90/10.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 12:06 ]

• Milly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:55:
[...]
Maar het is niet mogelijk om voorwaardelijk te cappen, dus dat de keuze om te cappen wordt bepaald door een derde factor, namelijk of er verkeer is over een ándere poort. <...> Als het beide verkeer een zo groot mogelijke datastroom is, moet de verdeelsleutel niet 50/50 zijn, maar bijvoorbeeld 90/10.
Mmm inderdaad. Misschien iets voor de volgende versie dan :)
Pagina: 1