In mijn opstrat script van mijn debian server mount ik een paar shares van mijn winxp machine.
Als ik met mc surf naar /data reageerd hij tijdelijk nergens meer op, na 30-60 sec kan ik weer wat doen (waarschijnlijk een timeout) maar de shares zijn dan dus niet te benaderen. in mc zijn ze rood en staat er een vraagteken voor.
Ook als ik via ftp naar de /data dir surf moet ik vervelend lang wachten op die timeout.
Als ik in mijn messages log kijk zie ik dit veel vuldig staan:
Ik heb zojuist de shares ge-unmount en voor als nog krijg ik deze errors vooralsnog niet meer (net een uur gewacht). Onder tussen kan ik wel op mijn winxp mijn linux shares benaderen.
Mijn zoektocht via google leverde als enige bruikbare tip op acpi=off toe te voegen aan mijn grub setup. Maar dat bleek dus niets te helpen. (vandaar mijn lage uptime).
Zojuist heb ik de shares weer gemount en ze doen het weer vrolijk, in de eerste 10 minuten in elk geval geen smb_add_request gezien in de logs. Maar ik vrees dat binnenkort het dus wel weer raak zal zijn.
Ik hoop dat iemand een betere tip heeft dan ik zo snel zelf kan bedenken: schrijf maar een scriptje dat om de zoveel tijd de shares unmount en weer opnieuw mount
PS, ik gebuik samba Version 3.0.10-Debian en een 2.6.8 debian standaard kernel.
code:
Na het booten worden de shares keurig gemount en kan ik volop genieten van de data. Echter loop ik tegen wat problemen aan, volgens mij heeft de factor tijd daarin een rol. Mijn huidige uptime van mijn server is 2 dagen en vandaag begonnen de problemen weer.1
2
3
| smbmount //defiant/games /data/games -o username=linux,password=xxx,rw smbmount //defiant/mp3 /data/mp3 -o username=linux,password=xxx,rw smbmount //defiant/movies /data/movies -o username=linux,password=xxx,rw |
Als ik met mc surf naar /data reageerd hij tijdelijk nergens meer op, na 30-60 sec kan ik weer wat doen (waarschijnlijk een timeout) maar de shares zijn dan dus niet te benaderen. in mc zijn ze rood en staat er een vraagteken voor.
Ook als ik via ftp naar de /data dir surf moet ik vervelend lang wachten op die timeout.
Als ik in mijn messages log kijk zie ik dit veel vuldig staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Mar 24 13:50:06 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7e40, mid=618] timed out! Mar 24 13:50:32 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7040, mid=1016] timed out! Mar 24 13:50:36 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7e40, mid=1017] timed out! Mar 24 13:51:02 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7040, mid=619] timed out! Mar 24 13:51:32 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7040, mid=619] timed out! Mar 24 13:51:41 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7d40, mid=620] timed out! Mar 24 13:52:11 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7d40, mid=620] timed out! Mar 24 13:52:41 enterprise kernel: smb_add_request: request [c6fa7d40, mid=1018] timed out! |
Ik heb zojuist de shares ge-unmount en voor als nog krijg ik deze errors vooralsnog niet meer (net een uur gewacht). Onder tussen kan ik wel op mijn winxp mijn linux shares benaderen.
Mijn zoektocht via google leverde als enige bruikbare tip op acpi=off toe te voegen aan mijn grub setup. Maar dat bleek dus niets te helpen. (vandaar mijn lage uptime).
Zojuist heb ik de shares weer gemount en ze doen het weer vrolijk, in de eerste 10 minuten in elk geval geen smb_add_request gezien in de logs. Maar ik vrees dat binnenkort het dus wel weer raak zal zijn.
Ik hoop dat iemand een betere tip heeft dan ik zo snel zelf kan bedenken: schrijf maar een scriptje dat om de zoveel tijd de shares unmount en weer opnieuw mount
PS, ik gebuik samba Version 3.0.10-Debian en een 2.6.8 debian standaard kernel.
...