Toon posts:

OC van volledige PC

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na eerst alles eens gelezen te hebben op dit en andere forums
heb ik nog de vraag, zou dit alles zijn wat ik kan overclocken???

mijn processor werkt op 2070Mhz nu
andere cooler opgezet en temp stressed in een warme omgeving (als hier de verwarming vollebak staat) is hij 53°C
mijn 9600se stond op
gpu 324 en mem op 195
nu staat hij op met een artic cooler erop en oc via radlinker
gpu 411.75 en mem op 226.13
haal 1500 punten meer op 3dmark01se (van 6498 naar 8001)

mijn systeem is het volgende

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP-A, 1913 MHz (11.5 x 166)
Moederbordnaam Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (12/05/03)

Scherm
Video kaart RADEON 9600 Series (Omega 2.6.05a) (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9600 SE (RV360)
Monitor AOC Spectrum 7Vlr(A)/7Vlr(A)+ [17" CRT] (1241189870)

als iemand meer gegevens moet hebben, laat maar weten wat

in iedr geval bedankt

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je proc kan misschien nog hoger, al wordt hij wel al 53°... Is dat op stockvoltage?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ehhh wat wilde je buiten je gpu en cpu nog meer overclocken dan?? je geluidskaart?? >:)
je kan natuurlijk je fsb hoger zetten en jemultiplier omlaag, dan gaat de rest van je systeem ook sneller draaien maar dat moet je even proberen, maar dit is allemaal vrij standaard stuff en staat dus gewoon in de faq

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:32:
zou dit alles zijn wat ik kan overclocken???
Je kunt je harde schijf meer prik geven... ;)

Wat je aan overklokmogelijkheden hebt is afhankelijk van de spullen die je hebt. Je kunt mazzel hebben, en enorm kunnen OC'en, en je kunt gewoon pech hebben. Doorgaan tot iets instabiel wordt, en dan weet je wat de grens is.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Je kan nog proberen je harde schijf harder te laten draaien, maar dat zou ik niet doen als ik jou was :p
Of bedoelde je of je nog hoger zou kunnen klokken?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:38:
Je proc kan misschien nog hoger, al wordt hij wel al 53°... Is dat op stockvoltage?
ik gebruik 8rdavcore om te oc'en
als ik in men bios ga, dan start hij soms niet op :s

FSB : 180Mhz
Vcore 1.650

voor de rest ben ik redelijk een noob dus :s

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:40:
Je kan nog proberen je harde schijf harder te laten draaien, maar dat zou ik niet doen als ik jou was :p
Of bedoelde je of je nog hoger zou kunnen klokken?
idd hoger clocken met wat ik heb

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:39
.....patser :P ......

De grafische kaart en de processor zijn over het algemeen de enige onderdelen die je kunt overklokken. (qua instellingen) Als je gaat overklokken neem je echter ook andere componenten mee(fsb> pci, agp, nb en geheugen) wat je dus nog kunt proberen is verder te komen door:
-multiplier lock van de processor verwijderen
-voltages verhogen
-meer koeling
-bios flash
-goede voeding (heb je niets over vermeld maar is wel belangrijk bij het overclocken)

Je bent iig mooi op weg maar je kunt het zo extreem maken als je zelf wilt natuurlijk. Dingen die je verder doet vallen meer onder tweaken.

Ik denk er nu net aan dat je niets hebt verteld over je geheugentimings, als je geheugen nog een beetje ruimte heeft kun je daar misschien nog wat in verranderen!

Succes met je overclockavontuurt :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mag ik je wel waarschuwen voor "raadselachtige instabiliteit"?
nl als je alles tot het randje toe overclockt en er gebeurt iets (bv het wordt zomer) en je systeem draait niet meer 100% stabiel, dan weet je niet waar je het moet zoeken...
hou dus een zekere marge aan, en ga niet overclocken op meerdere fronten tegelijk. Pas als je cpu 24 uur foutloos kan Primen (Prime95 draaien) mag je m stabiel noemen, 5 minuten foutloos zegt te weinig.

Verwijderd

Topicstarter
volgens EVEREST

is men geheugen settings dit =

Geheugeninstellingen 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)

kwa voeding tja, deze stak bij men case
iCute total max power is 350w

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

ReallyStupidGuy schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:45:
Als je gaat overklokken neem je echter ook andere componenten mee(fsb> pci, agp, nb en geheugen)
Hij heeft een n-force 2 moederbord dus zijn pci en agp gaan niet met zijn fsb mee.

Wat ook nog een heel klein beetje helpt is je geheugen in dual channel draaien als je dat al niet gedaan hebt....

http://specs.tweak.to/16495

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
ReallyStupidGuy schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:45:
De grafische kaart en de processor zijn over het algemeen de enige onderdelen die je kunt overklokken. (qua instellingen) Als je gaat overklokken neem je echter ook andere componenten mee(fsb> pci, agp, nb en geheugen)
Niet helemaal waar. De Asus A7N8X-E deluxe heeft standaard een AGP/PCI lock, deze bussnelheden blijven standaard lopen ongeacht de ingestelde FSB.
ik gebruik 8rdavcore om te oc'en
als ik in men bios ga, dan start hij soms niet op :s
Deze snap ik niet? De Epox 8rda(+) heeft btw geen PCI/AGP lock, dus let op wat je instelt om zo schade aan je video + evt pci kaartjes te voorkomen!

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Deze snap ik niet? De Epox 8rda(+) heeft btw geen PCI/AGP lock, dus let op wat je instelt om zo schade aan je video + evt pci kaartjes te voorkomen!
heb gemerkt als ik daar hoger ga als 180FSB dan reboot heel men systeem (veiligheid op mobo denk ik)
vcore gebruik ik allen om men processor te oc'en
voor men graka heb ik radlinker

of ben ik compleet mis met wat ik zeg

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:51:
[...]

Hij heeft een n-force 2 moederbord dus zijn pci en agp gaan niet met zijn fsb mee.

Wat ook nog een heel klein beetje helpt is je geheugen in dual channel draaien als je dat al niet gedaan hebt....
staat in dual channel, hadden ze me aangeraden, mits ik geregeld game

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:57:
[...]

heb gemerkt als ik daar hoger ga als 180FSB dan reboot heel men systeem (veiligheid op mobo denk ik)
klinkt eigenlijk best wel als een PCI bus die meegaat omhoog...

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Smijt dat progje eraf, laat dat softwarematig overclocken! Doe het in je bios. Vcore beetje hoger, FSB een paar mhz hoger, en rebooten. Als je in windows kan komen, ok, terug rebooten, fsb hoger, terug naar Windows, geraak je daar in, terug rebooten, fsb terug omhoog, als je pc niet boot of windows niet laadt, verhoog je vcore dan weer wat, probeer het nog es, tot het lukt. Als het niet lukt, dan heb je min of meer de grens van je overklok bereikt :p.
Zet voor de veiligheid de FSB/RAM ratio wat lager, zodat je geheugen niet te hoog mee overklokt wordt. Zo ben je zeker dat je wanneer je instabiliteit hebt het niet ligt aan je RAM.

Zorg in ieder geval dat je FSB/AGP/PCI lock ingesteld is! AGP moet je op 66,66 Mhz instellen, pci-snelheid is daar afh. van, dus daar moet je niets aan wijzigen.

Kan je je multiplier trouwens wijzigen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

aramdin schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:52:
8rdavcore is het programma, niet het mobo. Hij heeft dus een asus, alleen kan dat proggie (vernoemd naar het mobo, idd) ook andere mobo's 'aansturen'. Het kan oa je vcore verlagen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:53:

Kan je je multiplier trouwens wijzigen?
die kan ik hoger zetten ja
ik ga dit eens doen, en zien hoever ik raak
keep u posted,
alle andere hints zijn natuurlijk nog welkom

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Borromini schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:57:
[...]
8rdavcore is het programma, niet het mobo. Hij heeft dus een asus, alleen kan dat proggie (vernoemd naar het mobo, idd) ook andere mobo's 'aansturen'. Het kan oa je vcore verlagen enzo.
offtopic:
Ah op die manier :), weet ik dat ook weer, proggies als clockgen e.d. waren me wel bekend, deze nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 24-03-2005 16:22 ]

Instagram / YouTube

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Je moet de multiplier zo laag mogelijk houden, en eerst de FSB zo hoog mogelijk proberen. +200mhz is beter dan 180mhz. Zorg ervoor dat pci/agp netjes op 33/66mhz draaien mbv dividers of locks.

Als je boven de fsb200 kan gaan moet je meer voltage op je geheugen zetten(vdimm) van 2.6 volt op 2.85 of zelfs op 3.0 als je mobo dat kan(gaat niet kapot en je kan alleen maar hoger)
Even kijken wat stabiel werkt, soms wil je geheugen niet meer dan 2.9volt slikken en krijg je errors of vastlopers. In dat geval kan je misschien een geheugen lock of devider gebruiken, zodat je fsb nog wel hoger kan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:19:
[...]

die kan ik hoger zetten ja
ik ga dit eens doen, en zien hoever ik raak
keep u posted,
alle andere hints zijn natuurlijk nog welkom
K, dan kan je hem, zoals hierboven gezegd, ook lager zetten :) :). Beter voor je prestaties. Eerst kijken hoever je fsb gaat.

Verwijderd

Topicstarter
heb dus nu een probleem :s

kon mensnelheid van 166 naar 170 werken zonder probleem
maar nu raak ik niet meer in de BIOS

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan zal je dus even je BIOS moeten resetten ;)

maar de vragen die je stelt zijn eigenlijk allemaal best wel basic en te vinden met de search en in de FAQ :) Ik zou je dus ook willen aanraden om deze door te lezen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.