[XP] Remote desktop connection logt ingelogde user uit

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Elke keer als ik inlog bij een pc in mijn netwerk (het zijn er maar 2), via remote desktop connection krijg ik een 'error' wat inhoudt dat de gene die nu ingelogd is eerst uit moet loggen alvorens ik in de pc kan komen via mijn eigen account (administrator).

Maar de terminal services geeft je toch de mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk in een pc te zitten of heb ik dat nou mis?

Bij knowledge base was hier niets over te vinden, enkel hoe je zo een verbinding tot stand brengt en een paar mogelijke errors die zich voor kunnen doen. De mijne staat er niet bij.

Het zijn 2 bakkies dus, allebei draaien windows xp pro SP2 met alle fixes. Heb het met en zonder firewall geprobeerd. Norton Internet Security en de firewall van windows zelf.

Kan iemand mij hier mischien mee helpen?

Alvast bedankt :)

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
Als je gewoon een error krijgt dat je je niet kan aanmelden tenzij de ander zich afmeldt, betekent dat hij iig wel verbinding kan maken, dus aan je firewall zal het niet liggen.

Wat ik alleen niet opmaak uit je verhaal, is of je via remote desktop nu probeert in te loggen als dezelfde user die op dezelfde computer ingelogd zit? Als dat het geval is staat waarschijnlijk ingesteld dat de gebruiker maar 1 keer ingelogd mag zijn :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Yustme schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:32:
Elke keer als ik inlog bij een pc in mijn netwerk (het zijn er maar 2), via remote desktop connection krijg ik een 'error' wat inhoudt dat de gene die nu ingelogd is eerst uit moet loggen alvorens ik in de pc kan komen via mijn eigen account (administrator).
klopt
Maar de terminal services geeft je toch de mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk in een pc te zitten of heb ik dat nou mis?
klopt ook, alleen heb je het niet over terminal services, maar remote desktop op xp!
dus een feature :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Remote desktop van XP is Terminal Services in afgeslankte vorm; er kan maar één gebruiker tegelijk op de computer werken.

Dus óf lokaal, óf via Remote Desktop.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Yustme
Ik log in als de administrator. Alleen ik heb die rechten in mijn netwerk. Dus ik log in als een gebruiker dat standaard niet ingelogd is op de lokale computer via remote desktop.

Heb de pc gisteren moeten formatteren vanwege de hoeveelheid adwares er op zaten een wat virussen.

Maar daarvoor heeft ie het gewoon gedaan. Dus een gebruiker die lokaal is ingelogd op de pc, en ik ingelogd via remote desktop. Hij deed toen niet moeilijk, maar nu in eens wel?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Verwijderd

logisch he, hij wordt afgelogd (en heeft geen tijd om zijn spullen te saven).

maar als je support wilt bieden moet je eens gaan kijken naar remote assistence.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:01
Yustme schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:57:
Ik log in als de administrator. Alleen ik heb die rechten in mijn netwerk. Dus ik log in als een gebruiker dat standaard niet ingelogd is op de lokale computer via remote desktop.

Heb de pc gisteren moeten formatteren vanwege de hoeveelheid adwares er op zaten een wat virussen.

Maar daarvoor heeft ie het gewoon gedaan. Dus een gebruiker die lokaal is ingelogd op de pc, en ik ingelogd via remote desktop. Hij deed toen niet moeilijk, maar nu in eens wel?
Kan volgens mij niet met XP. Moet je 2000 of 2003 met ts voor nodig. :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 15:39

Duinkonijn

Huh?

MADG0BLIN schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:05:
[...]

Kan volgens mij niet met XP. Moet je 2000 of 2003 met ts voor nodig. :)
2003 zonder TS kan je ook meerdere sessies. 3 stuks

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Yustme
Wist even de trefwoorden voor dit probleem niet in google te typen.

Maar nu wel. En heb het gevonden. Het is inderdaad niet (meer) mogelijk om en ingelogd te zijn en via RDC in te loggen tegelijkertijd.

Er is hier een work-around voor zie website: http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

Ik dank jullie wel voor jullie hulp :Y)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Duinkonijn schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:09:
[...]

2003 zonder TS kan je ook meerdere sessies. 3 stuks
Kijk daarvoor eens Hier.
Ik heb dat laats nl aan de hand van dat topic opgelost....

Verwijderd

Ik zet het OS nog even in de titel conform de Windows Operating Systems - Policy

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 15:17 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

en daarmee schend je de EULA dus...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 15:39

Duinkonijn

Huh?

gwystyl schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:12:
[...]

Kijk daarvoor eens Hier.
Ik heb dat laats nl aan de hand van dat topic opgelost....
hoebedoel je?

2k3 kan dit gewoon al :?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze vraag is al zo ontzettend vaak voorbij gekomen. [search=remote desktop xp meerdere gebruikers]

Je schendt de licentieovereenkomst er ook mee. Een servervariant kan standaard twee connecties van admins aan, en anders application mode voor zoveel als je server/cals aankan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.