KPN met VoIP

Pagina: 1
Acties:

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 12:19
heb ergens(betrouwbare bronnen gehoord)dat kpn over 3 weken oficieel Voip gaat introduceren en evt ook adsl 2 het zal mij benieuwen het is dan ook namelijk voor klanten mogelijk om ALEEN een abo te nemen op adsl Zonder dat ze betalen voor de telefoonlijn.
Hmm interesant het zal mij benieuwen wat de prijzen dan gaan worden.
als dat concureert met kabel stap ik meschien over.dus all in pakket 4/1 pakket adsl met voip voor 50 euro dat zie ik wel zitten(want met adsl 2)word die snelheid ook stabieler.
Nou ja nog eve 3 weekies wachten dan horen we de specs. (8>

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"En eventueel ook ADSL2". KPN beslist dat nog ff een half weekje van te voren ofzo?

🌞🍃

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 12:19
Heb aleen gehoort dat ze voip over 3 weke gingen doen.
daar zat adsl 2 bij in wat ik hoorde maar weet niet zeker ga hier nog even op onderzoek uit.
8)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Nou we zijn ondertussen dus 1,5 maand verder .... en nog steeds niks van KPN !!!

Iemand een idee of het nog gaat komen ???

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 00:01

jurma

simply connecting...

Ja ik vertrouw het nooit als iemand het heeft over "uit betrouwbare bron". Zie je nu wel weer. Trouwens voip is nog wel een redelijke dure investering volgens mij.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:08:
Nou we zijn ondertussen dus 1,5 maand verder .... en nog steeds niks van KPN !!!

Iemand een idee of het nog gaat komen ???
Uit HELE betrouwbare bron:

Juni :7

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Ik heb hierover een mailtje gestuurd naar KPN, en ze konden mij vertellen dat:

Geachte heer Van Gorp,

Naar aanleiding van uw vraag over VoIP kunnen wij u als volgt informeren:

Op dit moment wordt is dienst VoIP alleen beschikbaar voor zakelijke klanten. Voro meer informatie over VoIP voor uw bedrijf verwijzen wij u naar de volgende pagina:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=687514/

KPN is, als marktleider in Nederland, ook druk bezig met de ontwikkeling van VoIP voor consumenten. In het 2e kwartaal van 2005 zal KPN met een VoIP aanbod komen voor de consumenten markt. Wij willen klanten hier zo spoedig mogelijk meer informatie over verstrekken. Dit kan nadat de gesprekken met de OPTA hierover zijn afgerond.

Met uw goedvinden sturen we u meer informatie over het VoIP aanbod van KPN, zodra dit beschikbaar is.

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het wordt zelfs al in beperkte mate aan de consument aangeboden, maar vanaf Juni wordt het actief verkocht. Nog even geduld dus, almost there.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Wat wordt in het geval van KPN dan het voordeel van VOIP? Hogere spraak kwaliteit? Lagere belkosten? Dat laatste zou enigzins vreemd zijn omdat in de centrale ze toch ook over een soort-achtig VOIP systeem overgaan zodat alles over glasvezel kan, en de telefoonlijn naar je huis kunnen ze niet opdelen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:35

svijf

b5beveiliging.nl

Vandaag gesproken met de klantenservice van KPN.

Adsl only is nu al verkrijgbaar vanaf € 30,95 p/m.

Maar is ff gebeld ivm met het aflopen van mijn abbo bij Wanadoo via KPN.
Lees net dat ik dus nog beter ff kan wachten met omzetten.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

pierre-oord schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:16:
Wat wordt in het geval van KPN dan het voordeel van VOIP? Hogere spraak kwaliteit? Lagere belkosten? Dat laatste zou enigzins vreemd zijn omdat in de centrale ze toch ook over een soort-achtig VOIP systeem overgaan zodat alles over glasvezel kan, en de telefoonlijn naar je huis kunnen ze niet opdelen.
Ik denk toch dat hiermee alles digitaal wordt. Betere controle op storingen etc.

Klanten die nu een analoge lijn hebben, zullen met voip digitale spraak krijgen.
Het toevoegen van nummers en lijnen wordt nu voor KPN ook makkelijker, ipv fysieke lijnen leggen, hoeft men nu simpelweg een actie in het systeem door te voeren, zodat de klant extra nummers krijgt.

Want als het geen voordelen heeft, waarom zou men er dan ooit mee zijn begonnen? :*)

Dich bis echt unne foëzen haas

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het is goedkoper om te bellen. Je belt daarnaast sowieso gratis in het weekend en snachts naar vaste nummers als ik het goed heb (en standaard dag en nacht gratis naar iedereen met eenzelfde pakket thuis). Voor €10 extra bel je 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis naar alle vaste telefoonnummers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

slaay schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:14:
[...]

Ik denk toch dat hiermee alles digitaal wordt. Betere controle op storingen etc.
Uhuh... :+

Alle andere providers die VOIP telefonie aanbieden aan particulieren hebben chronisch last van kinderziektes en storingen. En dat zou bij KPN anders zijn :?

Vergelijk de situatie eens - met VOIP moet er een (goed geconfigureerde...) VOIP-telefoon/modem (vertaling: RJ-11 in, modem die dat naar VOIP eMTA (computertje) stuurt, vervolgens een DSL modem om de IP packets weer over de telefoonlijn te krijgen) bovenop alle bestaande systemen aan de kant van de klant gezet moeten worden worden. En aan de andere kant moet iets die IP verkeer weer naar PSTN omzetten om het in een telefonieswitch te kunnen voeren. Door hogere complexiteit is er per definitie veel meer waarop zaken mis kunnen en zullen gaan...

Misschien dat uiteindelijk de betrouwbaarheid vergelijkbaar kan worden met huidige telefonie, maar vergeet niet dat PSTN telefonie in beginsel meer dan een eeuw oud is, zowat alles wat fout kan gaan erbij is reeds jaren geleden opgelost.
Klanten die nu een analoge lijn hebben, zullen met voip digitale spraak krijgen.
Het toevoegen van nummers en lijnen wordt nu voor KPN ook makkelijker, ipv fysieke lijnen leggen, hoeft men nu simpelweg een actie in het systeem door te voeren, zodat de klant extra nummers krijgt.
Ten dele is dat al het geval (de lijnen die naar de centrales toe gaan zijn al grondig gemultiplexed), het verandert alleen in zoverre dat de LEN (Line Equipment Number, PSTN variant op IP-adres) dynamisch toegewezen kan worden. En dus ook FOUT dynamisch toegewezen kan worden. Slechts als LEN en telefoonnummer in alle systemen gekoppeld staan werkt het goed.
Want als het geen voordelen heeft, waarom zou men er dan ooit mee zijn begonnen? :*)
Geld. Spraak IP-stromen nemen maar 16kbps synchroon in beslag. Een traditionele telefoonlijn wordt door een zo'n stroom volledig bezet gehouden. Als je echter alles over IP gooit, kun je dmv simpele ADSL techniek al 1Mb sychroon halen, wat je capaciteit al ver-64-voudigt. En omdat je het over IP doet is het volstrekt transparant mbt welk medium je gebruikt (al zal Ip-over-carrier-pigeon vermoedelijk te hoge latencies hebben voor een goed gesprek :+ ).

Toch ben ik benieuwd naar de gevolgen van VOIP voor KPN. Itt Versatel, Wanadoo, UPC, Casema en consorten heeft KPN een enorm sterke naam wat betreft betrouwbaarheid van hun diensten. Die andere providers moeten het vooral van de lage kosten hebben. Maar als KPN ook gaat klunzen bij introductie VOIP, raken ze de hoeksteen van het vertrouwen in hun bedrijf voor consumenten aan :o

Oslik blyat! Oslik!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Wat gaan nou de preciese kosten van VOIP worden? Per maand bijv.?
En is het straks ook mogelijk als je via een andere ISP adsl hebt dan KPN om je abbonement op te zeggen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
http://www.webwereld.nl/articles/35195 Voor de planning van ADSL 2+ en VOIP....
Pagina: 1