Kheb een p4 1.8ghz computer gekregen van kenissen. Hij werkt perfect alleen was ik over dei video kaar die erin zat nie tevreden. Er zat een gforce 2 kaart in en ik had nog een gforce mx440 liggen. Dus die zette ik erin en starte de computer weer op. Nu blijft de pc piepen eerst 4 keer dan 2 en 2 ofzo. wat is er nu mis ??
www.google.nl
Zoeken op beepcodes met daarachter het merk bios
dus: 'beepcodes award' of zow
Op je mobo staat meestal wel een type en vanuit daar kun je kijken welk merk bios je hebt
Sommige hier zullen de codes gegarandeerd wel uit het hoofd kennen
Zoeken op beepcodes met daarachter het merk bios
dus: 'beepcodes award' of zow
Op je mobo staat meestal wel een type en vanuit daar kun je kijken welk merk bios je hebt
Sommige hier zullen de codes gegarandeerd wel uit het hoofd kennen
Specs: Server, WS boven, WS beneden
als ik de oude videokaart erinstop doet tie het ook niet.
ik had het ook mis met de beepjes. Eerst 7 beeps dan 2 dan 1.
ik had het ook mis met de beepjes. Eerst 7 beeps dan 2 dan 1.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 13:42 ]
Klopt die 7 wel? Dat is meestal een error met de CPU herkenning.
9 - 2 - 1 is een fout op de videokaart
9 - 2 - 1 is een fout op de videokaart
[ Voor 26% gewijzigd door Roko op 24-03-2005 13:48 ]
ja volgens mij is het wel 9-2-1 maar hoe maak ik dat dan?
als ik de oude videokaart terug zet blijftie ook piepen. Zeg toch nie dat heel mijn moederbord naar de filesteinen is he?!
als ik de oude videokaart terug zet blijftie ook piepen. Zeg toch nie dat heel mijn moederbord naar de filesteinen is he?!
clear de c-mos eens met oude gpu erin
My favorite programming language is solder.
Weet je al wat voor mobo en bios het is? Dan kun je wat exacter gaan zoeken op deze errorcode.
Had je toevallig ook in de BIOS wat settings verandert?
Had je toevallig ook in de BIOS wat settings verandert?
staat wel op mobo tussen de pci sloten meestal of op sticker
Inderdaad, zoek naar een sticker op een van de chips, Award-BIOS of Phoenix-BIOS of iets dergelijks.
Verwijderd
een beetje off topic..
maar heb/had je wel voordeel aan het vervangen van je videokaart ?
de GF 4 MX 440 is geloof ik nagenoeg gelijk aande GF 2 GTS qua prestaties. (er zou een lichte prestatie winst moeten zijn tov de andere GF 2 variant overigens)
on-topic:
en probeer is met alleen de videokaart (en ofcourse geheugen en proc) erin te booten.. Ik heb ook wel is gehad dat mijn pc niet meer wou booten nadat ik met mijn videokaart had zitten spelen.. en als ik dan mijn geluidskaart eruit haalde werkte het weer (en waarna het systeem overigens weer prima draaide als ik die daarna er weer bij prikte)
Maar in short:
haal is alle insteekkaarten eruit (if any) en zet ALLEEN de videokaart erin, en druk 'm goed aan.
(vaak hebben de AGP sloten tegenwoordig ook zo'n hendeltje aan het einde.. check ook ff of die wel goed zit, als je stevig aandrukt moet dat vanzelf gaan.. maar een keertje checken kan geen kwaad)
Om te zien wat voor BIOS het is moet je wel beeld hebben vrees ik. en handleiding van je mobo kan je meestal op de site van de fabrikant vinden.
maar heb/had je wel voordeel aan het vervangen van je videokaart ?
de GF 4 MX 440 is geloof ik nagenoeg gelijk aande GF 2 GTS qua prestaties. (er zou een lichte prestatie winst moeten zijn tov de andere GF 2 variant overigens)
on-topic:
en probeer is met alleen de videokaart (en ofcourse geheugen en proc) erin te booten.. Ik heb ook wel is gehad dat mijn pc niet meer wou booten nadat ik met mijn videokaart had zitten spelen.. en als ik dan mijn geluidskaart eruit haalde werkte het weer (en waarna het systeem overigens weer prima draaide als ik die daarna er weer bij prikte)
Maar in short:
haal is alle insteekkaarten eruit (if any) en zet ALLEEN de videokaart erin, en druk 'm goed aan.
(vaak hebben de AGP sloten tegenwoordig ook zo'n hendeltje aan het einde.. check ook ff of die wel goed zit, als je stevig aandrukt moet dat vanzelf gaan.. maar een keertje checken kan geen kwaad)
Om te zien wat voor BIOS het is moet je wel beeld hebben vrees ik. en handleiding van je mobo kan je meestal op de site van de fabrikant vinden.
Gokje;
Je hebt incompatibele AGP-versies doorelkaar gebruikt... Het MB en je oude videokaart waren AGP 1.0 en die zijn niet compatible met je mx440 die dus hoogstwaarschijnlijk AGP 2.0 is. Resultaat: MB en mx440 exit...
Je hebt incompatibele AGP-versies doorelkaar gebruikt... Het MB en je oude videokaart waren AGP 1.0 en die zijn niet compatible met je mx440 die dus hoogstwaarschijnlijk AGP 2.0 is. Resultaat: MB en mx440 exit...
AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***
Als het goed is, is dat niet mogelijk, omdat die kaarten fysiek gewoon niet in zo'n slot passen.
Kater? Eerst water, de rest komt later
ok mensen het is gemaakt. Na een keer goed blazen door het agp slot kwam er veeeel stof vrij. Daarna kaart er weer ingezet en alles werkt weer. Bedankt voor alle snelle reacties
gelukkig maar
Pagina: 1