Toon posts:

NEC DVD_RW ND-3520A werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Onlangs heb ik een nec nd-3520A gekocht. Elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart is hij spoorloos. Ga ik naar configuratiescherm - hardware enz. Dan staat hij daar klik er 2x op en hij werkt net zolang totdat ik mijn computer opnieuw opstart (dan is hij weer spoorloos). Zodra ik hem via hardware weer werkende heb gekregen brandt hij ook gewoon, heb een test muziek cdtje gebrandt en heb ook een dvd gekopieerd. Dus de brander werkt opzich wel, hij verdwijnt alleen elke x.

Zag bij een andere thread deze link http://www.micheldeboer.nl/firmware/NECND352_v322.zip , dit programmatje geeft de volgende fout: Target NEC ND-3520A is not found correctly. (Elke keer als ik de brander opnieuw installeer zie ik ook staan dat hij hem "herkent" als een cd-rom-station, misschien dat dit van belang is)

(amd64 3000+, gigabyte k8vt800 pro, ati radeon 9700, 512ddr) Heb al geformatteerd en de drivers zijn ook up to date. Heb geen service packs geïnstalleerd.

Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan geven,
bedankt
Marco

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nieuwste chipsetdrivers en BIOS? Ik zou Service Pack 2 ook maar installeren, anders weet je nooit of het helpt.

IDE kabels zitten goed vast?

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 24-03-2005 13:17 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Volgens mij was de support van DVD branders een van de features van Windows XP SP1?!

Verwijderd

Service Pack 1 zou genoeg moeten zijn

en die zou ik er ook ZEKER al METEEN! op gaan zetten :+
niet alleen voord e brander :O

Verwijderd

Topicstarter
heb de allernieuwste chipsetdrivers, Hij brandt cd's en dvd's, dus IDE kabels zitten goed.
Weet alleen niet hoe het staat kwa bios, weet neit hoe ik die moet updaten.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07

Oceria

I've been in between....

Heb je de drive wel goed ingesteld qua master/slave settings? Als deze op CSL (Cable Select) staat heb je kans dat dit soort dingen gebeuren. Daarnaast MOET je de drive ook in het BIOS instellen.
De Pc openen dus, jumpers goed stellen (nooit een optische drive als slave op een harde schijf zetten: daar wordt de schijf heel traag van, omdat ie dan op UDMA 2 gaat staan ipv UDMA 5), dus je harde schijf als master op IDE 0, je brander als master op IDE 1. Daarna booten in het bios (waarschijnlijk [Del] toets ingedrukt houden) en bij de IDE settings de schijf en de brander opnieuw laten scannen.
Daarna zou het probleem weg moeten zijn. Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt, maar ik ben er nog niet helemaal
Heb net sp1 geinstalleerd, er staat nu bij deze computer ipv dvdrom 1 6x & die NEC, 2x cd-rom-station en dat programmatje van bovengenoemd geeft nog steeds dezelfde fout. Wat kan ik nog vergeten zijn?

(mijn dvdrom 16x staat op master en mijn NEC staat op secondary)

Kwa jumpertjes, ik had hiervoor een plextor cd brander erin zitten en die deed het altijd prima... Ik weet neit of dat uitmaakt?

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07

Oceria

I've been in between....

Ja, dat maakt uit, anders had ik het niet gezegd. Nogmaals, zet de NEC als master (meestal is de DVD speler sneller dan een CD speler) en de brander als slave en zorg dat ze ook zo op de ATA kabel zitten.
Als hij toch open is, kijk dan gelijk even of alle aders van je ATA kabel nog heel zijn. Indien nodig vervangen.
Daarna dus in het bios beide drives opnieuw laten scannen. Daarna de computer gewoon door laten starten.
Als laatste moet je in de device manager nog even controlren of de 2e IDE channel wel als DMA staat ingesteld, Windows wil zeker de tweede wel eens in PIO mode zetten.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

sp2 doet wonderen _/-\o_
lezen voor dat je antwoord.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 15:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:56:
alvast bedankt, maar ik ben er nog niet helemaal
Heb net sp1 geinstalleerd, er staat nu bij deze computer ipv dvdrom 1 6x & die NEC, 2x cd-rom-station en dat programmatje van bovengenoemd geeft nog steeds dezelfde fout. Wat kan ik nog vergeten zijn?

(mijn dvdrom 16x staat op master en mijn NEC staat op secondary)

Kwa jumpertjes, ik had hiervoor een plextor cd brander erin zitten en die deed het altijd prima... Ik weet neit of dat uitmaakt?
heel fout...

dvd brander moet als het kans het liefst op master.

mijn instelling is zo

master 1 HDD (C:)
slave 1 DVD-ROM
Master 2 DVD Writer
slave 2 (extra hdd ofzo)

dit met reden dat een dvdrom en hdd neit op 1 kabel gaan met de dvd brander gaat wel maar het kan de je brand resultaat negatief beinvloeden doordat er TE veel data over 1 kabel moet

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:27
nou zelf heb ik het probleem dat nero en alcohol zeggen dat ik kan branden op 48X maar zodra ik mijn Platinum 52X schijfje erin prop dat hij automatisch overslaat naar 32X, hoe kan dit eigenlijk? :P

Verwijderd

Ik sluit me deels aan bij bovenstaande reacties. Waar ik het echter niet mee eens ben zijn de volgende punten:

- detectie in de BIOS. Het staat goed in de BIOS, anders zou er bij de nieuwe hardware detectie uberhaupt geen DVD brander worden gevonden.
- het goed zitten van de ATA kabel. Dat heeft er niets mee te maken, anders zou er bij de nieuwe hardware detectie uberhaupt geen DVD brander worden gevonden. Er is dus ook geen defect aan de kabel.

Verder is het inderdaad aan te raden de BIOS van je moederbord (MOBO) te flashen. Ook zou het een fout van windows kunnen zijn. Je kunt dit controleren door hem even in een andere computer aan te sluiten, en kijken of hij daar wel goed werkt.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben het eens met Oceria.
Dus dvdrom en brander op 1 kabel, harddisk(s) op de andere kabel.
IDE apparaten op 1 kabel schakelen terug naar de snelheid van het traagste apparaat.
Dit werkt ook het beste als je vaak iets vanaf harddisk brandt.

Als je echter heel erg vaak dvd's van je dvd-rom naar je dvd-brander copieert,
dan is wellicht de oplossing van AMD_Tuning beter.
Hoewel je dan wel je hele computer (harddisk) snelheid omlaag brengt.

Zelf heb ik eens bij iemand exact hetzelfde probleem gehad.
Uiteindelijk bleek de oplossing in die pc: dvdrom van master naar slave,
en de dvd-brander van slave naar master.
Ik gok dat die 2 gewoon niet helemaal 100% compatible met elkaar waren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nd-3520a in de tussetijd een x in mijn pa zijn pc gezet samen met dvd-speler werkten na een windows update prima. Heb hem nu weer in mijn eigen comp (amd64 3000+ met gigabyte k8vt800pro). Staat op master, leek het te doen heb gereboor en nu is ie weer spoorloos. Heb ook die windows updates als op de andere pc, drivers ide zijn ook up to date, volgens de giga-byte site. Na het handmatig te laten herkennen doet hij het gewoon prima, net als de dvd's. Ik sta hier echt voor een raadsel. Weten jullie misschien een link voor een update in windows, met de aller nieuwste "drivers" voor nieuwe hardwares. bedankt
Pagina: 1