Toon posts:

Welke webserver voor linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op windows gebruik ik altijd WAMP, zeer goed programma, heeft standaard:

Apache 1.3.33
PHP 5.0.3 + PECL
SQLitemanager
MySQL 4.1.8
Phpmyadmin

Zeer fijn dus, php+mysql+phpmyadmin enzo. Maar het programma bestaat niet voor linux :'(

Heb al wat liggen zoeken maar kom niet echt een programma zoals wamp tegen, wat gebruiken jullie zoal?

Verwijderd

LAMP:

Linux
Apache
MySQL
PHP.

En je zult alle onderdelen zelf moeten downloaden, installeren (compileren vaak) en configureren. Echt een kant-en-klaar pakket is er niet, op enkele distro's na dan. Maar als je met linux begint, had je dat kunnen weten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat WAMP een op zichzelf staand product voor windows is met al die dingen er in die jij noemt, doet niks af aan het feit dat (op SQLlitemanager na volgens mij) de losse producten aanvankelijk voor Linux zijn gemaakt, en later pas naar windows zijn geport. Dus keus zat, maar je kunt je huidige software gewoon blijven gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:37

liberque

Vrijzinnig!

http://lamps.efactory.de/lamps-2-0.php

Hier heb je een LAMP tutorial.. legt je alles netjes in uit... in het duits (er zwerft ook ergens een engelse versie rond.. use google)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is je probleem nu dan? Dat er geen programma is dat het allemaal voor je installeert? Daar heb je een packagemanager voor, of een van de letterlijk honderden denk ik LAMP howto's op internet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een Gentoo installatie dus het is iets anders, ivm met dat emergen enzo. Maar ik zal al eens beginnen met Apache te instaleren.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:39
Ehhh...ja, dit is dus gewoon basic pakketjes installeren. Ik zie verder niet echt in hoe dit een topic waard is eerlijk gezegd.

emerge apache
emerge mysql
etc.

ik zou zeggen succes met uitzoeken, en als je concreet een vraag of probleem hebt (bv. dat het niet goed samen wil werken ofzo), open daar dan gerust een topic over. Vergeet dan niet eerst op de Gentoo forums te kijken, want de kans is groot dat iemand anders hetzelfde probleem al heeft gehad en er bij staat hoe je het kunt oplossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.