Toon posts:

progs laten opstarten op 2de monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Radeon9600 Pro videokaart. Daaraan heb ik 2 monitoren. Nu is mijn vraag hoe krijg ik het voor mekaar dat de programma's die ik start meteen op de 2de monitor te zien zijn zonder dat ik ze daarnaar toe moet slepen.

Alvast bedankt,

Groet,

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 22:16
Je kunt bij "eigenschappen van beeldscherm" instellen wat de primaire monitor is. Daarop worden de applicaties gestart, afaik.

Dan worden dus alle applicaties daarop gestart.
Als je alleen bepaalde applicaties op de tweede monitor wil laten starten moet je het anders oplossen. Daarvoor heb ik geen suggesties.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

maar ik wel... google eens naar UltraMon.. geloof me.. geen enkele dual-monitor opstelling is compleet zonder UltraMon.

als je naar de eigenschappen gaat van een snelkoppeling krijg je deze tabbladen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55142/full.png

andere interessante features zijn:

• Uitgebreide taakbalk.. loopt door tot beide beeldschermen en geeft alleen de taken weer die op dat scherm bevinden.. (om die reden gebruik ik ultramon)
• Bureaubladachtergrond beheer ondersteunend voor meerdere beeldschermen
• Opslaan/herstellen plaatsing van icoontjes.
• Extra knopjes bij vensters om het uit te breiden over het gehele scherm en of snel verplaatsen beeldscherm 1/2(/3)
• Sneltoetsen toevoegen voor "move-to-next-window"/"center mouse"/etc/etc
• Propertional sizing van vensters wanneer de beeldschermen op verschillende resoluties draaien.
• Zorg ervoor dat "reeds gemaximaliseerde" vensters verplaatsbaar zijn naar verschillende monitoren m.b.v. de muis.

[ Voor 97% gewijzigd door nIghtorius op 24-03-2005 12:49 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)