Een domein gekocht en wat nu eeeh

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo jongens.

Ik heb nu net een domein gekocht bij direct nic. Maar hoe ken ik die naar mijn ip nummer laten verwijzen? Ik heb hier alleen een menu waar ik nameservers toe kan voegen en editen.

Iemand misschien in een goeie bui om mij te helpen?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Als je zelf geen DNS server kan draaien waarin je aangeeft waar het naartoe moet pointen kan je bij www.granitecanyon.com vragen of ze da voor je willen doen , het is een public DNS server.

• Spamajor
Ik heb wel een dns server draaien. Die draait op dezelfde pc als de webserver en waar de internet verbinding in zit. Dat ding is tevens ook een domain controller. Hoe krijg ik het voor elkaar dat die dns server de primaire wordt. Zodat ik niet ergens anders de wijzegingen door moet voeren. Dat ding begint ook niet met ns1.domein.leuk of maakt dat geen bal uit?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

dat maatk geen bal uit, het is gewoon een naampje wat het beestje krijgt ...
Gewoon het IP invullen, en de hostnaam van je IP, dus bijv: 212.83.68.130 == ns01.chello.nl

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Spamajor
Dus de dns naam die ik van mijn provider krijg?

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Ja, klopt.
ALs je je volledige domein op je eigen bak draait (www,ftp, mail, etc), dan kan je eigen bak gewoon de primary en secundary DNS draaien. Dan heeft een secundary bij een andere provider/host weinig nut, want als je DNS down is, is praktisch altijd ook je www down :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Spamajor
Hmm van mijn bakkie een primaire en secundaire maken lukt niet. Maar nu was ik een aan het kijken naar www.granitecanyon.com daar kun je gratis een secundaire zone maken. Iemand een idee hoe ik dat ding gewoon de instellingen van mijn primaire bakkie kan laten overnemen?

De primaire dns server voor mijn domein is 195.114.252.110. een secundaire heb ik dus nog niet.

Ohja ik heb hem bij directnic al laten verwijzen naar de nameserver van granitecanyon

• Spamajor
Ah het gaat al wat beter. Ik bemerkte dat ik bij die grandcanyon al een keertje op primaire name server had geklikt dus die moest ik nog even deleten :7 yeah. Nu even een dag :( wachten en afwachten of het werkt.

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
ehm ik heb zo'n zelfde probleem maar kan niet echt duidelijkheid krijgen van de reeds besproken punten, ik zit in zo'n zelfde situatie, ik heb ook een leuk domein gekocht (14euro de maand bij hostingfabriek.nl) en laat ook de boel redirecten naar me eigenbak, nou is die bak ook een domain controller, gateway internet sharer dus :) en webserver, voor dat delen heb ik winroute pro, en staat alles zo'n beetje aan behalve proxy server, (gebruik NAT) als ik van me netwerk naar de pagina surf dan werkt ie gewoon, maar als ik van af een pc buiten me netwerk erop wil (mijn webserer uiteraard) vanaf werk ofzo, dan krijg ik een DNS error!? Heeft iemand enig idee? de url is www.system-info.com (geen spam, aangezien er nix opstaat!) onderaan het plaatje staat een linkje naar me ip please helpa meia. bvb

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:50 schreef Mister_X het volgende:
<KNIP>
Heeft iemand enig idee? de url is www.system-info.com (geen spam, aangezien er nix opstaat!) onderaan het plaatje staat een linkje naar me ip please helpa meia. bvb
Waarschijnlijk heb je de boel niet goed geforward.
Ofwel je hebt intranet ip's geforward.

extern ip(internet pc) > route > intern ip(webserver)

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 00:08 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Als je zelf geen DNS server kan draaien waarin je aangeeft waar het naartoe moet pointen kan je bij www.granitecanyon.com vragen of ze da voor je willen doen , het is een public DNS server.
Mag ik je dan even wijzen op www.zoneedit.com! Veel gebruiksvriendelijker en tot 5 domeinen per user gratis! :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

• Ouwe }:O
• Dit is natuurlijk geen PNS

Mister_X: open een topic in IT of NT :)
met wat extra enters en zo

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.