[W2003] Group Policy's op NT workstation

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Mogguh allemaal, ik heb hier binnenkort een migratie(tje) op handen van NT workstation en servers naar 2003 server en XP pro workstation.
Nu zijn we in een testfase, ik heb op de 2003 server in de GPO aangegeven dat er bij het inloggen een scriptje gedraait moet worden voor bepaalde shares die per groep verschillen.
Op de XP workstation werkt dit perfect, na inloggen staan alle shares die er moeten staan, maar dus niet op de NT machine.
Ik dacht eerst dat het aan het script lag, maar na een paar opvallende instellingen in de policy te zetten ter controle bleek dus dat de NT machine helemaal geen policy mee kreeg.
Kan NT gewoon helemaal geen 2003 policy's aan of is het een configuratieprobleem ?
De NT machine heet ook gewoon SP6 en (voor zover mogelijk ;)) is die up to date.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Verwijderd

Als je jezelf in de Windows 2000/2003 materie zou hebben verdiept, dan kom je er achter dan pre-Windows 2000 clients (NT4, W9x etc) geen GPs ondersteunen.......

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Wel in verdiept, maar niet al te diep dus blijkbaar.
Maar dan ga ik een andere oplossing zoeken, thanks iig en slotje :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Je kunt de active directory client op nt4 workstation installeren. Maar je zult ok een NTConfig.pol aan moeten maken en dan kun je ook policies op de nt4 workstations in een 2003 domain plaatsen.

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:48:
Je kunt de active directory client op nt4 workstation installeren. Maar je zult ok een NTConfig.pol aan moeten maken en dan kun je ook policies op de nt4 workstations in een 2003 domain plaatsen.
Wat dat aangaat is het net zoals "vroegah":
Maak een ntconfig.pol bestand met behulp van de klassieke editor (een oude Office reskit heeft daar ook een losse versie van).
Plaats het bestand in de Netlogon share van je domein controllers.
Klaar.