Toon posts:

Vaag printprobleem op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel erg vaag probleem.

Situatie:
Windows 2000 server SP2
Hier staan de printers op geïnstalleerd

Clients
Xp en windows 2000

Printers
allen HP

Voorbeeld van het probleem:
Ik stuur een printopdracht naar Printer1 vanaf mijn pc XP, deze komt gewoon in de wachtrij te staan maar het printen gaat ontzettend langzaam.

Collega van mij stuurt een opdracht naar printer1 vanaf zijn pc W2K en die gaat er gewoon door.

Het gebeurt ook dat ze helemaal niet willen printen.

Het is dus niet zo dat alle printers zo vastlopen. Ik denk dat het ook niets te maken heeft met of het xp of w2k is, maar 100% zeker weet ik het niet.

Ik start op de server diverse malen per dag de printspooler opnieuw op, dit helpt wel maar niet constant en is natuurlijk geen oplossing.

Ik heb in het verleden ook een soortgelijk probleem gehad maar toen konden we door het gehele bedrijf niet printen.

Ik heb al verschillende forums doorzocht maar kan niets soortgelijks vinden van mijn probleem.
De Spoolserver word ook niet echt groot ofzo.. ongeveer 10 MB.

Er zijn ook geen veranderingen geweest in het netwerk waardoor dit zou kunnen komen. Het is ineens gebeurt... het speelt pas een week of 2 ofzo. Ik zat te denken aan een soort virus ofzo die de printspooler aantast.. maar ik weet niet of dat kan... en dan zouden alle printers er toch last van hebben??

Mocht ik niet genoeg info gegeven hebben dan hoor ik het graag.

En voor het verlossende antwoord ben ik helemaal zeer dankbaar!!

Verwijderd

Topicstarter
:X Please help me!!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
upgrade die bak naar sp4 ipv sp2.. sp2 is tamelijk obsolete namelijk

anders: 2003 resourcekit downloaden en cleanspl.exe draaien (werkt ook op 2000) om je spooler te cleanen (na die actie moet je wel alle printers herinstalleren)

[ Voor 55% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2005 08:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het is al SP4. Wat doet cleanspl dan precies? Ik vind het een beetje vaag dat ik dan alle printers opnieuw moet installeren..

Het is nu zo.. op de ene print hij wel.. en de andere gaat het heel langzaam.. en dat om en om.. dus nooit echt dezelfde printer lijkt het.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je dit met een bepaald type bestanden? Bijv alleen met word, of alleen PDF? Of bij gebruik van bepaalde lettertypes?
Was laatst ook een topic over, kan het zo 123 niet vinden, was iets met een HP 4000 ofzo. Zelfde probleem, en bleek uiteindelijk aan de in de printer geladen fonts te liggen. Als het font niet in de printer zit en er wordt postscript geprint, moet het font als bitmap gegenereerd worden. Dan loopt dus idd je printqueue aardig vol, en duurt het printen langzaam. Printer moet het zelf omzetten naar bitmap namelijk. Dus daar kun je even naar kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:05:
Heb je dit met een bepaald type bestanden? Bijv alleen met word, of alleen PDF? Of bij gebruik van bepaalde lettertypes?
Was laatst ook een topic over, kan het zo 123 niet vinden, was iets met een HP 4000 ofzo. Zelfde probleem, en bleek uiteindelijk aan de in de printer geladen fonts te liggen. Als het font niet in de printer zit en er wordt postscript geprint, moet het font als bitmap gegenereerd worden. Dan loopt dus idd je printqueue aardig vol, en duurt het printen langzaam. Printer moet het zelf omzetten naar bitmap namelijk. Dus daar kun je even naar kijken :)
nee.. word pdf en ander soort bestanden... dus daar kan het niet aan liggen.. het gekke is dat ik dit probleem pas sinds kort heb en er is nix veranderd in het netwerk.. :?
Ik kan het niet bevatten dat als ik bij printer 1 print dat het niet doorkomt en als ik bij printer 2 hetzelfde print stroomt hij er zo door..

Het enige wat ik nu doe is af en toe op de server de spoolservice opnieuw opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 11:09 ]

Pagina: 1