Toon posts:

Het wezenlijke verschil tussen cat5 en cat6 connectoren??

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, allereerst wil ik de nadruk leggen op het feit dat ik de search gebruikt heb en niet een duidelijk antwoord heb kunnen krijgen nadat ik echt iedere post zorgvuldig heb gelezen... Mocht het antwoord er wel instaan maar is dit niet door mij begrepen, excuus!

Ik zit hier met een boek voor m'n neus waarin cat5 connectoren en cat6 connectoren te zien zijn, op het oog zijn ze hetzelfde, echter zit er bij de cat6 connectoren een "wire guide".. dat is dus zo'n plastic dingetje waar je de aders eerst in kan schuiven om die vervolgens in de connector te drukken/schuiven..

In de connector komen de koperen drukpunten recht boven de aders te staan... wat is dan het wezenlijke (kwaliteits)verschil tussen de old-school cat5 10/100 connectoren en deze cat6 connector?

Ik hoop dat ik duidelijk ben in m'n uitleg... Wie kan mij dus iets meer vertellen over de "verschillende" connectoren...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 11:07 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

In een cat6 connector is ietsje meer ruimte voor de wat dikkere cat6/7 kabel en door het "plastic dingetje" kun je de twists beter op 14mm houden.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Okey, dus het komt er op neer dat ik verplicht ben om die cat6 connectoren te gebruiken om het signaal goed over te brengen... de cat5 connectoren monteerde namelijk veel makkelijker af en ik ben erg lui :P

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-12 14:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat voor omgeving werk je in, lange afstanden? Veel kabels in een goot naast ander soortige kabels? Veelal werkt cat 5 prima.

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:20:
Wat voor omgeving werk je in, lange afstanden? Veel kabels in een goot naast ander soortige kabels? Veelal werkt cat 5 prima.
cat6 bekabeling ligt er al in... dus alleen het afmonteren moet nog, vandaar m'n vraag scpecifiek op de connectoren gericht...

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Als die cat5 connectortjes afgeschermd zijn (metalen hulsje), je kunt het sokje om je cat6 kabel heenkrijgen en je bent nauwkeurig genoeg om de twists niet verder dan 12-14mm uit elkaar te trekken, dan zou het niets mogen uitmaken... Fráái is anders!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1