Toon posts:

[VBS] Code hanteerbaar maken door regels te splitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een lomp probleempje. Ik heb een script met een groot aantal regels aan code. Sommige regels zijn erg lang waardoor je veel horizontaal moet scrollen en verder past het allemaal niet op een A4 als ik het wil documenteren en uitprinten.

Hoe zorg ik er nou voor dat een regel code gesplitst wordt maar toch als een regel wordt gezien. Ik heb het geprobeerd met _ maar dat werkt niet. De volgende regel werd gezien als een nieuwe regel code.

Dus stel ik wil de volgende regel op een pagina krijgen:

code:
1
scriptPath = "C:\Program Files\HP OpenView\Installed Packages\{790C06B4-844E-11D2-972B-080009EF8C2A}\bin\instrumentation\Exchange Defrag\"

of dit:

code:
1
Set HDD = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\CIMV2").ExecQuery("select FreeSpace, Size, Name from win32_logicaldisk where DriveType = 3 And DeviceID = 'C:' ")

Bvd :)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Kun je in VBS niet, net als in VB, je coderegels splitsen door een underscore te gebruiken? Dus in jouw voorbeeld:

code:
1
2
3
scriptPath = "C:\Program Files\HP OpenView\Installed Packages\" & _
  "{790C06B4-844E-11D2-972B-080009EF8C2A}\bin\" & _
  "instrumentation\Exchange Defrag\"

[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 24-03-2005 11:03 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik reeds geprobeerd.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

/\ /\ Moet werken, hoor.

Anders:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Set HDD = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\CIMV2").ExecQuery("select FreeSpace, Size, Name from win32_logicaldisk where DriveType = 3 And DeviceID = 'C:' ")

' Wordt:
Dim strPath
Dim strSQL

strPath = "winmgmts:\\" & strComputer & "\root\CIMV2"
strSQL = "select FreeSpace, Size, Name from win32_logicaldisk where DriveType = 3 And DeviceID = 'C:' "

Set HDD = GetObject(strPath).ExecQuery(strSQL)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:36
Wat werkt er dan niet?

Als ik het goed begrijp wil jij als je je source code uitprint niet 1 hele regel hebben. Dus zul je je lange string's op moeten splitsen van 1 regel naar meerdere. Dan is de manier die OZ-Gump aandraagt toch een goede oplossing voor jouw probleem. Dan gebruikt jouw programma 1 string die bestaat uit 1 regel, terwijl diezelfde string in jouw stuke source is opgesplitst in meerdere regels.