Toon posts:

OS/400 user kan niet verwijderd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een AS/400 (met OS/400 V4R4 geïnstalleerd) heb ik het volgende probleem.
Het lukt mij niet om bepaalde users/userprofiles van het systeem te verwijderen.
Ik log in als QSECOFR, kies optie 3 (system tasks), daarna 10 (security), daarna 6 (work with user profiles), kies *ALL en probeer met de optie 4 een aantal users te verwijderen.
Er komt dan een melding 'User profile XXXX not deleted'.
Ik heb alle jobs van die users verwijderd, en nog lukt het niet.

Heeft iemand een helder idee?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

SambalBij

We're all MAD here

Waarschijnlijk zijn er op het systeem nog objecten waarvan die users eigenaar zijn.
Geeft het systeem niet meer info waarom de users niet kunnen worden verwijderd? Zet eens de cursor op die foutmelding en druk dan F1.
Anders na de poging tot verwijderen even je joblog bekijken: dspjoblog, dan F10, en dan met PgUp bladeren, dan zie je denk ik wel meer?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Normaalgesproken is het zo dat, als er nog objecten zijn waar de user eigenaar van is, het OS hoort te vragen wat je met die objecten wilt doen (overzetten naar andere user of verwijderen). Die vraag heb ik niet gekregen.
In ieder geval bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of de joblog meer informatie geeft.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

SambalBij

We're all MAD here

Nope, dat vraagt ie niet :)

Je moet zelf opgeven wat er met de objecten moet gebeuren. Zet een 4 voor de te wissen gebruikers, en druk dan op F4. Daar kun je opgeven wat ie moet doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
                      Gebruikersprofiel wissen (DLTUSRPRF)                      

Typ waarden en druk op Enter.                                                  

Gebruikersprofiel  . . . . . . . > TEST          Naam                          
 Optie voor objecten van gebr.:                                                 
   Waarde voor objecten van gebr.   *NODLT        *NODLT, *DLT, *CHGOWN         
   Gebr.profiel, indien *CHGOWN                   Naam                          
 Optie voor primaire groepen:                                                   
   Waarde voor primaire groepen     *NOCHG        *NOCHG, *CHGPGP               
   Nieuwe primaire groep  . . . .                 Naam, *NONE                   
   Machtiging nieuwe prim. groep                  *OLDPGP, *PRIVATE, *ALL...    

EINDE 
 F3=Afsl.   F4=Aanw.   F5=Vernieuwen   F12=Annuleren   F13=Help bij aanwijzingen
 F24=Meer toetsen

Je moet de 'Waarde voor objecten van gebr.' op *DLT (verwijderen) of *CHGOWN (eigenaar wijzigen) zetten

[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 24-03-2005 11:24 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op dat dit de oplossing voor mijn probleem is.
Wat ik wel vreemd vind: op een andere AS/400 met V4R2 heb ik ook users verwijderd, en daar kwam de vraag voor het vervangen of verwijderen van objecten wel automatisch. Ik was in de veronderstelling dat V4R4 dat dan ook wel zou vragen. Niet dus.

Bedankt voor je hulp, ik ga het vanavond direct proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal gelukt. Hoe simpel kan het zijn!

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1