Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Orange rekening probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vandaag eens mijn rekeningen van Orange door te kijken en nou kwam ik tot de volgende conclusie : Volgens mij betaal ik elke maand teveel !!!

Voor ik eventueel paniek ga zaaien bij Orange wilde ik graag jullie mening horen.

Het volgende is het probleem... Op de foto hier onder is mijn rekening van januari te zien. Daarop staat duidelijk vermeld dat de kosten voor de volgende periode, februari, € 33,61 zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanhemert/fotos/januari.jpg

Op de rekening van februari staat daarna dat de kosten van mijn bundel € 81,83 bedragen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanhemert/fotos/februari.JPG

Daar heb ik dan toch al € 33,61 van betaald of ben ik nou gek ????

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Je bent gek ;)

Nee volgens mij staat er dat je op de eerste rekening 35,78 betaalt voor je bundel, en 65,89 buiten de bundel. Op de tweede rekening betaal je 33,61 voor je bundel en 81,83 voor kosten buiten de bundel.
Daarop staat duidelijk vermeld dat de kosten voor de volgende periode, februari, € 33,61 zijn.
Ik zie niets staan over de kosten voor de volgende periode hoor. Op de rekening staat nog een bedragje voor de VORIGE periode, dat wel :)

Zo te zien sms je gewoon ERG veel :P

[ Voor 27% gewijzigd door Wokkels op 24-03-2005 10:03 ]

Permanent wintericon!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:07
De kosten van je bundel gaan over de volgende periode.
De kosten van buiten je bundel gaan over de voorgaande periode.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

indd :)

Er staat trouwens wel erg duidelijk "(buiten de bundel)" bij. :)

Permanent wintericon!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Klopt allemaal. Die 33,61 is gewoon de 40 Euro die je elke maand moet betalen voor je Free 40 maar dan ex BTW en wordt vantevoren verrekend. Over de voorgaande maand krijg je een verrekening van het bedrag dat je over de bundel bent gegaan.

Je belt wel erg veel trouwens ;). Een factuur van 17 pagina's en 555 sms'jes in een maand ?!? Dat is 17 per dag!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Gemiddeld 500 sms berichten per maand vind ik wel veel. Misschien ben je beter af met een hogere bundel of een aparte sms bundel

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:38

Martijn02

/* No Comment */

Wel vreemd overgens dat je de ene maand voor 555 smsjes 43.49 betaald, en de 2e maand voor 497 smsjes 71.87 moet betalen... hebben ze de prijs van je smsjes verhoogd ofzo?

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

_Jona_ schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:18:
Je belt wel erg veel trouwens ;). Een factuur van 17 pagina's en 555 sms'jes in een maand ?!? Dat is 17 per dag!
Misschien rekenen ze de papierkosten van de facturen door in het maandbedrag :D

Permanent wintericon!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Je kan sowieso overstappen op een nieuwe bundel zodat je een sms voorraad kan kopen, dan sms je voor 8 cent. Maar ja, ik vind het al veel als ik boven de 150 smsjes in een maand kom....

Verwijderd

Topicstarter
Ja sms'en doe ik inderdaad erg veel... :Y)
De bedeoling is ook dat ik naar een lagere bundel ga, met een sms voorraad.. Betaal nu bij Orange nog € 0,22 per sms. Dat vindt ik een beetje teveel van het goede...

Maar het vreemde is, dat wanneer ik al mijn kosten van de maand februari optel volgens de specificatie op www.orange.nl, ik op € 67,81 uitkom. Daar heb ik dan toch al € 33,61 van betaald op mijn vorige factuur >?

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nee...Wat snap je precies niet aan binnen of buiten je bundel?
Je kosten buiten de bundel voor februari bedragen €65,89, daar komen nog de kosten van je bundel (€33,61) van januari bovenop (op de eerste factuur dus).

edit:
En op die specificatie staan dus alleen de kosten buiten je bundel. Dit is bij mijn T-mobile abonnement ook zo. Kosten van de bundel zijn gewoon apart en komen er nog bij.

Oh en dat die €65,89 afwijkt van wat je zelf hebt uitgerekend snap ik niet, maar zou een reken/telfoutje kunnen zijn natuurlijk. Mocht je dat niet vertrouwen kan je altijd even bellen met Orange, maar volgens mij kloppen je rekeningen gewoon hoor :)

[ Voor 52% gewijzigd door Wokkels op 24-03-2005 10:36 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel dat er staat BUITEN de bundel. Maar als ik op mijn specificatie alle totale kosten optel, kom ik op € 67en een beetje uit. Ik zou dan dus 33(vorige maand betaald)+67= +/- € 100,- gebruikt hebben die maand ?
Maar ik kom dus met mijn kosten maar op € 67.. Dan heb ik dus € 33,- betaald, maar er niks van gebruikt......

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:36:
Ik snap wel dat er staat BUITEN de bundel. Maar als ik op mijn specificatie alle totale kosten optel, kom ik op € 67en een beetje uit. Ik zou dan dus 33(vorige maand betaald)+67= +/- € 100,- gebruikt hebben die maand ?
Maar ik kom dus met mijn kosten maar op € 67.. Dan heb ik dus € 33,- betaald, maar er niks van gebruikt......
hm, nou wat (ik kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring spreken) bij mij iig zo is is dat op je specificatie dus alleen maar kosten staan die buiten je bundel vallen. Met dat in het achterhoofd heb je dus gewoon je bundel opgemaakt, en bent daar overheen gegaan, waardoor je die 67 euro nog bovenop je bundelbedrag krijgt.

Maargoed, als je het echt niet vertrouwt, bel dan indd toch maar eventjes :) Ik denk persoonlijk dat ze je hetzelfde zullen vertellen als ik :P

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens een telefoontje aan gaan wagen.. Je weet het ooit nooit he...
Denk dat ik maar gewoon naar € 22,50 in de maand moet gaan als me abo over 2 maanden afloopt. Bellen doe ik toch niej zoveel.. En er een sms bundel bij neem, dan ga ik van € 0,22 naar
€ 0,08 of € 0,06 per sms......

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik denk dat een smsbundel in ieder geval wel een verstandig idee is ja :D
Volgens mij kan je dat trouwens nu ook gewoon regelen hoor, als ik me niet vergis kan je uitbreidingen op je bundel gewoon op elk moment doen. Alleen terug wordt lastiger.

Laat nog wel even weten wat de uitkomst was, ben nu wel benieuwd :)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn abo in Mei afloopt kan ik dat toch zonder problemen van € 42,50 naar € 22,50 brengen neem ik aan ???

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:36:
dat staat er toch ook onder vermeld! verbruik deze maand: € 120,-

dat is dus 67 buiten de bundel, 33 euro in de bundel, samen € 100
tel er btw (19%) bij op en je komt op 120 euro

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:48:
Als mijn abo in Mei afloopt kan ik dat toch zonder problemen van € 42,50 naar € 22,50 brengen neem ik aan ???
Kan, maar of dat financieel verstandig is weet ik zo net nog niet. Je belt namelijk repectievelijk 2,5 uur en 1 uur en 45 min OVER je bundel heen...volgens mij zou je dan (afgezien van je sms-bundel) nog duurder uit zijn dan nu...

Permanent wintericon!

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:48:
je kunt nu al verlengen als je abo in mei afloopt, de wijzigingen gaan dan meteen in :)

als je geen nieuw toestel wilt zou ik verlengen met een sim-only € 32,50 en een smsbundel van 300 nemen... je betaalt dan € 16,25 per maand, plus de kosten die je over je bundel gaat.

€ 22,50 zou ik in jouw geval niet nemen, je belt toch nog 1,5 tot 2 uur per maand en dan ligt het basistarief wel erg hoog (€ 0,20 p/m)

• koen
  • Niet online
Wokkels schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:53:
[...]

Kan, maar of dat financieel verstandig is weet ik zo net nog niet. Je belt namelijk repectievelijk 2,5 uur en 1 uur en 45 min OVER je bundel heen...volgens mij zou je dan (afgezien van je sms-bundel) nog duurder uit zijn dan nu...
dat is dus niet waar!

hij belt 2,5 dan wel 1,75 uur over de gehele maand, dat is zowel binnen als buiten de
bundel! alleen de kosten buiten de bundel zijn weergegeven. op de specificatie zul je zien dat
er ook een aantal gesprekken binnen de bundel (*incl) is gevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat klopt...
Maar zoveel meer kom ik met €32,50 dan toch niet uit ? Dan worden namelijk alleen mijn BEL kosten daarvan gebruikt. Die sms'jes gaan dan uit de extra bundel van € 18,- voor 300 sms'jes..
Dan zou ik in ieder geval rond de € 80,- per maand uit moeten komen € 32,50+ € 32,50 + € 18,-
Toch ??

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

koen schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:55:
[...]

dat is dus niet waar!

hij belt 2,5 dan wel 1,75 uur over de gehele maand, dat is zowel binnen als buiten de
bundel! alleen de kosten buiten de bundel zijn weergegeven. op de specificatie zul je zien dat
er ook een aantal gesprekken binnen de bundel (*incl) is gevoerd.
sorrie, my bad! *schaam*

Permanent wintericon!

• koen
  • Niet online
de smsbundel gaat van je totale bundel af, wanneer je over de 300 smsjes stuurt gaan die ook weer van je totale bundel af, ergo wanneer je een 22,50 bundel hebt en je neemt een smsbundel van 300, heb je nog 4,50 over om meer dan 300 smsjes te verzenden en ook nog om te bellen.

gezien je belgedrag lijkt een 32,50 abo me dus voordeliger

• koen
  • Niet online
geeft niks :7

als oud dutchtone mdw kan ik dit soort dingen nog steeds dromen

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is handig om te weten dat die sms bundel binnen je normale bundel valt...
Dan is € 32,50 inderdaad een prima keus denk ik... Deze 2 maanden waren namelijk wel erg hoog qua SMS... Dus denk dat ik het normaal wel met 300 red... Dan hou ik € 14,50 over om te bellen, en dat moet wel ongeveer gaan lukken denk ik...

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

En voor wat je over die 300 smst, betaal je ook dat lage tarief als ik het goed heb.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk das beter dan die verdomd hoge € 0,22.......

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ja idd, ik kan pas over 3 maanden verlengen :'( . Ik kan wel over naar het nieuwe tariefplan, maar dan krijg ik geen cashback of nieuwe phone. En ik denk dat cashback in mijn geval voordeliger is dan nu overstappen. Dan nog maar 3 maand duur sms'en...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

koen schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:55:
[...]

dat is dus niet waar!

hij belt 2,5 dan wel 1,75 uur over de gehele maand,
Zo lees ik die rekening niet. Hij heeft een bundel van 40 euro en mag die verbellen (40 euro aan 0,14 cent/minuut is 285 minuten), en buiten de bundel belt hij nog eens 2,5 of 1,75 uur. Of betaal je bij Orange 40 euro abonnementskosten waarvoor je 0 minuten krijgt en moet je dus extra betalen voor elke minuut die je belt? Dan zou ik gauw een andere provider zoeken.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft dat bellen, ik heb 17 uur gebeld in een maandje of 8..
Dus ik denk dat ik gemiddeld 2 uur bel....

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Denk ook dat je goedkoper uitbent als je die 3 maanden nog even uitzit, omdat je dan tenminste een goeie cashback kan krijgen. Betekent wel dat je eigenlijk nu dus die verlenging aan moet gaan vragen ivm je opzegtermijn.

Als ik je belgedrag echter op TV.nl invul, dan kom je (cashback meegerekend) uit op een Free 62,50 ipv een Free 22,50 oid. Als je dus zo'n twee uur per maand belt en 300 sms'jes stuurt is het misschien zelfs nog handiger om die 10 euro meer op jaarbasis te betalen, en er een Free 82,50 van te maken. Namelijk goedkoper als je achteraf toch meer belt. En dan ben je uiteindelijk gemiddeld zo'n E57,- kwijt. (Minder dan de helft van wat je nu kwijt bent! 8) )

Als je overigens alleen maar zo gigantisch veel sms't en belt (en dus niet wapt, e.d.), dan is het eerlijk gezegd eigenlijk goedkoper om naar een andere provider te gaan. Maar dat moet je zelf weten of je dat wil. Hoe tevreden ik zelf ook met Orange ben, met zo'n belgedrag zou ik toch echt naar bijv. Telfort overstappen. Met een Telfort 200 icm Telfort sms 300 ben je dan nog maar zo'n E24,- per maand kwijt! (Een vijfde van je huidige rekeningen!!)

Verwijderd

beesting schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:04:
Met een Telfort 200 icm Telfort sms 300 ben je dan nog maar zo'n E24,- per maand kwijt! (Een vijfde van je huidige rekeningen!!)
Hij verstuurd meer dan 300 berichten, dan heb je dus te weinig aan een smsbundel van 300 berichten. Bij Telfort betaal je voor iedere sms bovenop die 300 berichten € 0,18 per sms, bij Orange betaal je boven de 300 berichten € 0,06 per sms.

• koen
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:53:
[...]

Zo lees ik die rekening niet. Hij heeft een bundel van 40 euro en mag die verbellen (40 euro aan 0,14 cent/minuut is 285 minuten), en buiten de bundel belt hij nog eens 2,5 of 1,75 uur. Of betaal je bij Orange 40 euro abonnementskosten waarvoor je 0 minuten krijgt en moet je dus extra betalen voor elke minuut die je belt? Dan zou ik gauw een andere provider zoeken.
dan lees je de rekening verkeerd :P

Orange geeft aan de totale gespreksduur en het totaal aan sms berichten die zijn verzonden,
daarachter staat vermeld de kosten die TS buiten de bundel heeft gemaakt.

• beesting
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:17:
[...]

Hij verstuurd meer dan 300 berichten, dan heb je dus te weinig aan een smsbundel van 300 berichten. Bij Telfort betaal je voor iedere sms bovenop die 300 berichten € 0,18 per sms, bij Orange betaal je boven de 300 berichten € 0,06 per sms.
Zag dat ie dat de afgelopen maanden inderdaad had gedaan, maar heb toch 300 ingevuld op TV omdat hij zei:
Deze 2 maanden waren namelijk wel erg hoog qua SMS... Dus denk dat ik het normaal wel met 300 red...
Dus denk dat ie het daarmee wel red. Mocht je toch zekerder willen zijn, dan kom je op Hi 40 uit. (Hierbij nog de opmerking dat ik zelf liever niet weer bij vtu zou bestellen, en al helemaal geen Debitel zou nemen. Check daarvoor ook de surveys over de shops, en de threads over Debitel.)

(Overigens wel een ander puntje (my bad), had hem bij de algemene vergelijking (alle providers) nog op verlenging staan. Maar dan kom je nog steeds op hetzelfde TF abo uit. En zoals gezegd, zelf vind ik Orange ook beter, maar met zulke bedragen en verschillen (E25,- vs. E100,-) zou ik het toch wel weten.)

[ Voor 7% gewijzigd door beesting op 24-03-2005 15:29 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

koen schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:22:
[...]

dan lees je de rekening verkeerd :P

Orange geeft aan de totale gespreksduur en het totaal aan sms berichten die zijn verzonden,
daarachter staat vermeld de kosten die TS buiten de bundel heeft gemaakt.
Dat is aardig verwarrend, want er staat (voor januari) onder het kopje buiten de bundel dat er 2:31:51 gebeld is. Maar goed, als het anders is, dan belt TS dus voor 40 cent p/m, en dat kan voor minder dan de helft.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

beesting schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:28:
(Overigens wel een ander puntje (my bad), had hem bij de algemene vergelijking (alle providers) nog op verlenging staan. Maar dan kom je nog steeds op hetzelfde TF abo uit. En zoals gezegd, zelf vind ik Orange ook beter, maar met zulke bedragen en verschillen (E25,- vs. E100,-) zou ik het toch wel weten.)
Tja, het is net hoe je het berekend. Als hij 300 berichten en 120 minuten belt per maand kost dat bij Orange met een simonly zo'n € 21,00 (da's exlusief starttarieven). Met een cashback wordt dat bijna € 16,00 (ook exclusief starttarieven). Dit is op basis van een € 32,50 abonnement.

Bij Telfort wordt dat op basis van een 100 minuten abonnement € 25,50 per maand (exclusief starttarieven) en op basis van een 200 minuten abonnement € 27,50 per maand (exlusief starttarieven) als je een simonly neemt. Met een cashback wordt het € 23,92 voor een 100 minuten abonnement en € 22,92 bij een 200 minuten abonnement (allebei exlusief starttarieven).

Daarbij komt dat je bij Telfort geen grotere smsbundel dan 300 berichten hebt en bij meer dan 300 berichten altijd € 0,18 per sms betaald. Bij Orange is dat € 0,06 per sms.

Bij Orange betaal je echter zowel binnen als buiten de bundel een starttarief, bij Telfort alleen buiten de bundel.

Bron: www.TelecomVergelijker.nl

• beesting
  • Niet online
Sorry, je hebt gelijk. Op de een of andere manier dacht ik dat de Orange smsbundels inmiddels al wel op TV stonden. Valt tegen blijkbaar... ;)

Met Free 32,50 en Sms Voorraad 300, kom je uit op zo'n 90 minuten binnen de bundel bellen, naast het sms'en. (Exclusief starttarief.) Komt dan naast de 10,67 nog zo'n 30 minuten x 16ct. bij = E4,80. In totaal dus inderdaad zo'n 16 euro. Iets meer mss door de starttarieven, maar dan heb je wel het voordeel dat elk sms'je daarboven je nog maar 6 cent kost! :)

Trek het stukje over Telfort dus terug, je kan het beste gewoon bij Orange blijven. (Vond het ook al zo vreemd dat het zoveel scheelde, maar gewoon over het hoofd gezien dat het nog niet verwerkt is op TV. Mea culpa.)
Pagina: 1