Ik heb een Debian Sarge (testing) systeem lopen met apache 1.3.33 erop (via dselect geinstalleerd). Dit systeem heeft eigenlijk weinig bijzonderheden. Draait MySQL op en php4 met een x aantal extra apache modules zoals mod_ssl, mod_xslt etc.Alles is uit de packages geinstalleerd.
Nu draait alles prima en lijkt het allemaal soepel te lopen, maar zoals vanmorgen wanneer ik m'n pc aanzet en ff check is m'n site dood. Ga ik kijken en doe ik een /etc/init.d/apache restart dan zie ik volgens de output dat m'n apache zou moeten restarten. Site is dan echter nog steeds dood en als ik een ps aux doe zie ik ook weinig apache lopen.
Doe ik het nog een aantal keren krijg ik dit:
na die laatste draait apache ineens weer. Dit heb ik nu al een paar keer gehad en ik kan in de error log niets vinden van een segfault oid.
Nu draait alles prima en lijkt het allemaal soepel te lopen, maar zoals vanmorgen wanneer ik m'n pc aanzet en ff check is m'n site dood. Ga ik kijken en doe ik een /etc/init.d/apache restart dan zie ik volgens de output dat m'n apache zou moeten restarten. Site is dan echter nog steeds dood en als ik een ps aux doe zie ik ook weinig apache lopen.
Doe ik het nog een aantal keren krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| web01:~# /etc/init.d/apache restart Restarting apache. web01:~# /etc/init.d/apache restart Restarting apache. web01:~# /etc/init.d/apache restart Restarting apachestart-stop-daemon: warning: failed to kill 14874: No such process . |
na die laatste draait apache ineens weer. Dit heb ik nu al een paar keer gehad en ik kan in de error log niets vinden van een segfault oid.
What are clouds made of? Linux servers mostly!