[lotus notes] Weergave naam veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 20:34
ik heb in mijn designer van lotus een hoop weergaven maar nu wil ik er van eentje de naam wijzigen.

weet iemand hoe ja dat kan doen? de help van lotus notes kon me er niet bij helpen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/intranet.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 13:35

Croga

The Unreasonable Man

1. Open de view
2. druk CTRL+ENTER (ofwel: Properties)
3. Verander de naam

Maar eerlijk gezegd... als je dt moet vragen, kun je beter de Designer client afsluiten en het aan een ontwikkelaar vragen.... Dit is wel héél erg basic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
Croga schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:57:
1. Open de view
2. druk CTRL+ENTER (ofwel: Properties)
3. Verander de naam

Maar eerlijk gezegd... als je dt moet vragen, kun je beter de Designer client afsluiten en het aan een ontwikkelaar vragen.... Dit is wel héél erg basic....
mja hoef alleen de naam te wijzigen dus vind beetje onzin om er een PRO bij te halen

Hmm wil dit nu op die manier veranderen maar ik kan niet in dat veld typen..

[ Voor 9% gewijzigd door andreict op 24-03-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 13:35

Croga

The Unreasonable Man

andreict schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:01:
mja hoef alleen de naam te wijzigen dus vind beetje onzin om er een PRO bij te halen
Maar die Pro kan nagaan of er niet per ongeluk nog wat andere design elementen afhankelijk zijn van die view, waardoor je halve applicatie instort als je de naam veranderd.....
Hmm wil dit nu op die manier veranderen maar ik kan niet in dat veld typen..
Dat betekend waarschijnlijk dat je geen Designer rechten hebt, wat ook niet meer dan logisch is natuurlijk...

Overigens zie ik ook een "Kopie van" view staan... Ook die kan de applicatie al behoorlijk storen, aangezien hij dezelfde Alias heeft als een andere view. Daarnaast staat het érg lelijk, chaotisch en onprofessioneel om een "kopie van" view in een live applicatie te hebben...

[ Voor 42% gewijzigd door Croga op 24-03-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
Croga schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:04:
[...]

Maar die Pro kan nagaan of er niet per ongeluk nog wat andere design elementen afhankelijk zijn van die view, waardoor je halve applicatie instort als je de naam veranderd.....
heb je gelijk in... het probleem is nu namelijk dat er iets is verandert in die database door iemand en ik heb een kopie uit een backup van dat stukje database gekopieerd en die erin geplakt, maar deze heet dus nu Kopie van blahblah en die andere blahblah maar dat wil ik zeg maar omdraaien om te kijken of het daaraan ligt.

en JAWEL ik heb alle rechten.. ben de admin, maar normaal rommelt er niemand in designer en nu wel dus moet ik het oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door andreict op 24-03-2005 10:06 ]