Toon posts:

[JS] pagina in iframe laden werkt niet bij unload

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een popup te maken voor een online editor en ik maakt daar een preview functie in. Zodra je op een plaatje staat krijg je die afbeelding te zien.

Ik heb een script aan onChange hangen van de SELECT en dat werkt allemaal prima, maar nu wil ik dat er ook bij OnLoad (van de body) dat script wordt uitgevoerd.

Ik heb alles geprobeerd maar niets helpt. Ik vul server-side de SELECT in en het script kijkt welke is geselecteerd in de SELECT en laat dan een pagina in de IFRAME.

Ik heb alles al getest of het pad goed is en of ik wel de juiste SELECT aanroep etc, maar met ONCHANGE werkt alles wel gewoon.
code:
1
2
3
function checkImg() {
        document.imgSample.location.href = '../../../content/getImage.aspx?img=' + document.forms[0].src.value;
}

en trouwens de onload functie opzich werkt wel want ik heb al een paar alert gezien die ik als test daar het geplaatst.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

oei, document namespace - en dus IE-only :/
werkt dit beter?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function checkImg()
{
  var sel = document.forms[0].elements['src'];
  var selindex = sel.selectedIndex;
  parent.frames['imgSample'].location.href = '../../../content/getImage.aspx?img=' + sel.options[selindex].value;
}

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:21:
oei, document namespace - en dus IE-only :/
werkt dit beter?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function checkImg()
{
  var sel = document.forms[0].elements['src'];
  var selindex = sel.selectedIndex;
  parent.frames['imgSample'].location.href = '../../../content/getImage.aspx?img=' + sel.options[selindex].value;
}
nope .. doet evenveel .. of evenweinig.
Ik vind het ook zo raar want ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd maar het werkt maar niet. Kan het zijn dat je bij OnLoad nog niet de iframe kan aanspreken oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
IE-only maakt niet uit want de applicatie wordt alleen gedraaid onder IE.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:11:
IE-only maakt niet uit want de applicatie wordt alleen gedraaid onder IE.
Daarom is het nog wel verstandig om jezelf aan te leren cross-browser compliant te werken ;)

Krijg je errors oid?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:29:
[...]

Daarom is het nog wel verstandig om jezelf aan te leren cross-browser compliant te werken ;)

Krijg je errors oid?
ow ja .. dat kan ik wel. Maar ik gebruik een paar dingen in deze applicatie die alleen in IE kunnen. Normaal gesproken ontwikkel ik wel voor de meeste browsers.

Krijg helemaal geen erros oid .. hij doet het gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 11:57 ]

Pagina: 1