WinXP ziet schijf niet meer, partitie weg?

Pagina: 1
Acties:

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03 10:18
Ik heb sinds kort dat winXP mijn partitie op mijn dynamische schijf niet meer ziet. Alle data staat er nog wel op, maar die kan ik niet meer bij omdat winXP zegt dat je dan je schijf moet formateren. En daar zit ik dus niet op te wachten, want ik moet die data nog hebben...

De schijf is een Western Digital 160gb sata...
Ik zie hem nog wel bij deze comp -> beheren -> schijfbeheer, maar daar staat dat er geen partitie op staat dus...

Volgens mij ligt het aan die master boot table, maar ik heb geen flauw idee van hoe ik dit probleem kan verhelpen... Google en de faq hier hielpen ook niet... Hoe krijg ik dit verholpen?

Mijn vorige topic werd wel snel dicht gegooit... Maar ik zeg al: Google en de faq hier hielpen ook niet... De oplossingen die ik in de faq vond hielpen niet! Ik heb dit al geprobeert!

Als ik namelijk in de Recovery console zit dan moet je een drive-letter invoeren, en die heb ik geen... En die programma die er staan in de faq hebben niet de mogelijkheid om mijn MBR te repareren...

Ik hoop dat dit topic nu niet weer op slot zit voordat je mij de kans geeft om te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door Ice T op 24-03-2005 09:45 . Reden: Typo ]

Verwijderd

[uit faq]

Tips: er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met GetDataBack, Easy Recovery, R-Studio, Stellar en VirtualLab. Een goed freeware datarecoveryprogramma is Restoration. Deze kan, evenals R-Studio en Stellar, trouwens ook met Dynamische Volumes overweg. Voor flashkaarten is Digital Image Recovery een uitkomst. Verder zijn MBRWork en ptedit (zit in PartitionMagic pakket) erg handig wanneer je per ongeluk een complete partitie hebt verwijderd. Wanneer jouw OS zodanig is gecrasht en je niet meer in je OS kunt komen en je geen andere PC voorhanden hebt om de schijf te overzetten, dan zou je Knoppix kunnen proberen. Dat is een Linux-based besturingssysteem dat volledig vanuit de CD opereert. Er is ook een brandprogramma meegeleverd. Wanneer er redelijke haast bij is en/of wanneer je zo snel nog geen andere harddisk hebt om ernaar te backuppen, dan kun je het beste met o.a. Ghost een image maken van de harddisk.

• Ice T
TheLostSonOfGod schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:45:De oplossingen die ik in de faq vond hielpen niet! Ik heb dit al geprobeert!
Ik heb die programma's al er op gehad. MBRwork start niet eens op, en partition manager moet je kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

TheLostSonOfGod schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:45:
Mijn vorige topic werd wel snel dicht gegooit... Maar ik zeg al: Google en de faq hier hielpen ook niet... De oplossingen die ik in de faq vond hielpen niet! Ik heb dit al geprobeert!
[faq]Registratievoorwaarden[/] » Forumgedrag » De openingspost
• Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
• Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Roepen dat je in google en FAQ hebt gekeken is wel erg makkelijk. Leg dan ook specifiek uit wát je allemaal al hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Anders gaat men hier onder andere allemaal tips en suggesties geven welke je natuurlijk allemaal al hebt geprobeerd. Dat kan tot frustaties leiden bij diegenen die reageren, want dan zit je zo'n beetje voor jan lul te posten ;)

Hopelijk is het jou nu wel duidelijk :)

• Ice T
Ik al die freeware programmatjes al geprobeerd, maar die gaven niet de mogelijkheid om mijn schijf te herstellen... Ik zoek dus eigenlijk gewoon een mogelijkheid om mijn MBR te herstellen... want een aantal regels hieruit zijn vervangen door alleen maar nullen... :'(

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• Ice T
Norton heb ik niet :X En dat fdisk werkt ook niet, want ik kan niet met DOS naar mn driver letter...

Verwijderd

http://support.microsoft.com/kb/q69013/

Als je mbr kapot is hoef je niet naar een drive te gaan.

• Ice T
NOTE: The fdisk /mbr command only re-writes the MBR on the system drive (DISK-0) using BIOS calls. You cannot specify any other drive for the fdisk /mbr command to operate on other than DISK-0.

Het is niet mijn boot-schijf waar het over gaat... Daarom werkt deze manier niet...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan sluit je die schijf toch als de enige aan op het systeem :) Maar aangezien je meldt dat allerlei 3rd party datarecoveryprogramma's zelfs geen soelaas boden, geef ik je weinig kans. Want een heleboel van deze controleren ook de bootrecords en de partitietabellen.
Pagina: 1