Toon posts:

2 verschillende systemen die niet werken ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis die bij een architectenbureau werkt heb ik een mooi nieuw systeempje mogen bouwen.
Dit werd een Asus P5GD1 moederbordje, Pentium 4 3,0Ghz CPU, een Maxtor 80Gb 8Mb harddisk, 2x 512Mb Kingston DDR400 geheugen, een Asus EAX300 128Mb videokaart (PCI-Express), en een NEC DVD+/- brandertje
op zich een leuk systeemje vond ik zelf. Echter had het systeem één nadeel, het werkte voor geen meter !!!
Er zat een legale versie van Windows XP op, maar softwarematig gaat er echt van alles fout.
Zo kan het systeem bijvoorbeeld niet worden aangemeld in het netwerk ?? Men krijgt dan steeds het probleem dat er helemaal geen rechten zijn voor dit systeem.
Autocad geeft continue Fatal errors, men heeft een 3D tekenprogramma wat veelal op OpenGL draait, en je kunt er niet normaal mee in- of uitzoomen, bij het roteren van de ontwerpen verdwijnen alle kleuren en hou je enkel maar de "draadframes" over etc. etc.
Kortom, een bak ellende.
We dachten toen dat het de videokaart moest zijn, en hebben er een GeForce PCX5300 128Mb videokaart ingezet.
Gevolg, problemen blijven hetzelfde !!
Geheugen omgewisseld, en nog steeds hetzelfde probleem.
Toen was de maat echt vol, en gingen we er maar van uit dat de nieuwe socket775 processors misschien niet goed met de software overweg zou kunnen.
Dus, alles eruit gehaald en een complete nieuwe inhoud.
Dit keer werd het een Gigabyte IK1100 moederbordje met een P4 3,0Ghz processor socket478.
Als videokaart nemen we deze keer de GeForce FX5200 128Mb. Geheugen, HDD, en DVD+/- blijven hetzelfde.
Software er weer op, en om Autocad te kunnen gebruiken moest in de bios de hyper threading al worden uitgezet anders werkte het al voor geen meter.
Nu is er dus een ander systeem, en de problemen blijven zich voordoen ????
Hetzelfde 3D tekenprogramma installeren op een Laptop met een Radeon9000 kaart (on board) en het werkt als een speer.
Een andere PC die een paar bureau's verder staat heeft een Celeron processor en ook een Geforce FX5200 kaart, en het draait perfect.
Wat kan er nu toch aan de hand zijn waardoor het hele systeem zoveel problemen geeft terwijl ondertussen het grootste gedeelte van de hardware al helemaal vervangen is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet het dus bij je onderdelen zoeken die er in zijn gebleven.

run een diagnostische test van de HD fabrikant.
run Memtest.

doe een bios update, en zorg dat je zeker weet dat je de laatste drivers van alles hebt.

probeer anders eens het geheugen van die celeron pc over te zetten en ook eens de cpu, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Testjes zijn ook al gedaan. Memtest gaf na een uur of 6 draaien aan dat er geen errors zijn, en ook het programma van Maxtor gaf aan dat de HDD goed moet zijn.
Van internet hebben we alle laatste drivers erop gezet, maar dat hadden we bij het vorige systeem ook gedaan.
De processor lijkt me toch niet helemaal het probleem, omdat ook de socket775 processor deze problemen gaf.
De enige overgebleven dingen zijn het geheugen, de HDD, de toren zelf en de DVD+/- brander
Dus in één van die vier zou het probleem moeten zitten.
Zou het misschien aan de DVD+/- kunnen liggen, omdat alle software natuurlijk vanaf CD wordt geinstalleerd. Zou zo'n apparaat misschien kleine leesfoutjes kunnen hebben bij het installeren van software waardoor er problemen ontstaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

heb je al eens naar de voeding gekeken?
Ik lees nergens iets over een kast, dat doet denken dat je de sweex wat omzet hebt bezorgt.
Dit soort systemen gebruiken veel stroom, dus de voeding moet van een voldoende kwaliteit zijn. Hoe zit het daarmee?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kast zelf is van Coolermaster, maar die werd geleverd zonder voeding. Er zit nu dus een OEM voeding in van 350W
Zou een voeding dit soort vreemde problemen kunnen veroorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:46
nm..

[ Voor 95% gewijzigd door rico_fxp op 24-03-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:02:
kast zelf is van Coolermaster, maar die werd geleverd zonder voeding. Er zit nu dus een OEM voeding in van 350W
Zou een voeding dit soort vreemde problemen kunnen veroorzaken ?
Dus ik zou het zeggen test met andere voeding. (probeer met meer watt, jouw systeem neem ik aan slurpt veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die s478 kan idd een probleem zijn met de huidige voeding, gooi daarom eens een andere cpu erin, koppel de cd-rom los, en kijk eens of het dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check even de asus stie er zijn updates voor je mobo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:38:
check even de asus stie er zijn updates voor je mobo :*)
ik bedoel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je een no-name OEM voeding?

Laten we er maar eens vanuit gaan dat je voeding brak is...wissel die eens in voor een A-merk.

Tagan ofzo..

(en verkijk je niet op het aantal watts...check de verschillende voltages van een voeding)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn specs zijn :

Asus P5GD1
P4 3,4ghz
1 gb Ram
NEC 3500 DVD brander
6800 GT 128 mb ddr pci exp.
350 watt voeding
2x 160 gb WD

en het draait als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je bericht editten, zodat je niet nog een keer wat moet posten als je wat vergeten bent.

Je vind hem onder je nickname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:41:
mijn specs zijn :

Asus P5GD1
P4 3,4ghz
1 gb Ram
NEC 3500 DVD brander
6800 GT 128 mb ddr pci exp.
350 watt voeding
2x 160 gb WD

en het draait als een trein
en het belangrijkste punt (waar we het nu over hebben) noem je niet.........

het merk voeding 8)7 , ik snap je post niet als je alleen maar een rijte opnoemt zonder voor dit topic belangrijke dingen, zorg volgende keer voor een meerwaarde als je iets post. niet allen pimpen 8) met je systeem.

no offence verder hoor :Y)
Pagina: 1