drumunit schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Hallo

Een huisgenoot heeft zonet mijn brother hl-730 drumunit om zeep geholpen :(
Ze had nat injetpapier in mijn laserprinter gedaan en nu is de schoonmaak rol (die tegen de fotogevoelige rol loopt) besmeurt met inkt. Bij het afdrukken krijg ik elke keer een herdruk van die zinnen :(
nu moet die rol dus schoon, maar hoe :?
ik heb hem schoon geblzen, met wattestaafjes maar niets werkt.

Omdat deze dingen best duur zijn voor een arme student :( wil ik er nieuw leven in blazen. Iemand suggesties hoe ik hem schoon moet maken?

if broken it is, fix it you should

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:09
Brother bellen, lijkt me het veiligste.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:09
En?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hehehe... tis natuurlijk ook een manier om je inktjetafdruk snel te laten drogen..... :P
Maareh... wat betreft de oplossing.... Huisgenoot laten betalen >:)
Heb je al eens een flink aantal afdrukken door de printer heengejaagd? (stuk of 20)???? werkt soms ook wel....
Maar ik weet wat het is om een nieuwe drumunit te kopen.... zo'n 130 gulden meen ik.... ik heb er 1 in m'n HL760 gewoon opgebruikt....(goh... waarom zou ik eeh laserprinter hebben gekocht ipv een inktjet 8-))

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 12:31

Orac

Ik mis je papa.

Als je de "schoonmaak"-rol ziet zitten (zonder cartridge uit elkaar te halen) is het waarschijnlijk NIET de schoonmaak rol, maar de rol die de drum roller oplaadt. Die rol is meestal donkergrijs/zwart en is vrij hard. Een mogelijkheid is de rol schoon te maken met water. Gebruik geen alcohol ofzo. Doe dit als volgt. Maak een stukje zacht papier (keukenrol ofzo) een beetje nat met water. Veeg nu langs de rol van de ene naar de andere uiteinde. Let er op dat je de drum niet nat maakt. Dan veeg je daarna die plek direct droog met een ander stukje papier. Dan draai je drum een stukje verder. (in de richting zoals de drum met afdrukken draait!!!) Dan maak je het volgende stukje van de rol schoon en dit herhaal je tot je de hele rol hebt gehad. Drum dan 10 tot 20 printjes. En dan moet het weg zijn. Nog een laatste tip: laat de cartridge niet te lang in het licht liggen. De drum is lichtgevoelig. Succes.
O ja, alles op eigen risico! :P