AVI-file wordt niet meer als AVI herkent.

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13
Nadat m'n 2e HD plots ontoegankelijk was en er niets anders meer opzat dan te formateren, besloot ik eerst al men films te recuperen mbv easy recovery. Alle films netjes gerecupereerd, maar nu blijken deze allemaal corrupt te zijn ofzo. Verschillende tooltjes geprobeerd, maar deze zeggen steeds dat het geen .avi bestand is en dat ze het daardoor niet kunnen fixen. Zoveel ken ik er niet van, heb via google enkele lotgevallen gevonden maar geen echte oplossingen.
Mss dat hier iemand is die hetzelfde voorgehad heeft en de oplossing nog weet of zoiets?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13
Subtiel kickje...

Heeft niemand hetzelfde voor gehad? Vind het echt vervelend, net nu ik dvd-writer aangeschaft had om de films te backuppen. ;(

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:02
Frigolamptje schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:09:
Subtiel kickje...
Heeft niemand hetzelfde voor gehad? Vind het echt vervelend, net nu ik dvd-writer aangeschaft had om de films te backuppen. ;(
Dan pak je toch gewoon weer de originele dvd en backup je de film daar toch weer opnieuw van. :)

Mijn YouTube Channel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt dus je hdd geformateerd.. Heb je nu wel video codecs geinstalleerd?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; als ze niet meer herkend worden dan kunnen wij er ook niet veel meer mee ben ik bang :) Post anders de 1e honderd bytes eens van een AVI file die niet meer herkent wordt? Wat bedoel je trouwens met je term 'recuperen'?
Snowwie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:40:
[...]

Dan pak je toch gewoon weer de originele dvd en backup je de film daar toch weer opnieuw van. :)
Volgens mij was het idee van zijn backup de andere kant op ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja ik zeg ook codecs.......

Iperf

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

geeft g-spot nog wel informatie over de avi files?

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 12:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Schop.. (Hopelijk is dit aanvaardbaar aangezien ik exact hetzelfde probleem heb hier..)

Ik heb hier nu de harddisk (120GB Maxtor P-ATA) van een klant liggen. Probleem hiermee is dat deze in eerste instantie op offline stond in Windows XP. Dit probleem heeft zich zelf opgelost (geen idee hoe, maar dit werd mij verteld), maar de schijf was niet meer te benaderen, dat wil zeggen als er op driveletter geklikt werd, werd er gevraag om deze te formatteren wat dus niet de bedoeling was.
Helaas stond er al niets meer op die harddisk en heb ik dmv GetDataBack 57GB aan data terug kunnen halen waaronder een aantal avi bestanden. Deze avi bestanden zijn vakantie opnames en dergelijk en zoals wel vaker is er verder geen backup gemaakt.

Mijn probleem nu is dus net zoals dat van TS, welk programma ik ook probeer, de bestanden kunnen niet geopend worden.
Volgende programma's heb ik geprobeerd en hebben geen effect (kan zijn dat ik er nog een of meerdere vergeet..):
- Windows Mediaplayer (geeft aan "Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren".)
- VLC (doet niets)
- G-spot (geeft niks aan)
- Divfix (geeft aan dat het geen avi is)
- AviDefreeze
- Zoomplayer

De data die gerecovered is, is NIET op dezelfde harddisk teruggeschreven maar op een andere harddisk. Op 2 pc's heb ik geprobeerd om de avi bestanden met bovenstaande programma's af te spelen, maar op beide pc's dezelfde meldingen.

De harddisk heb ik getest met powermax en deze gaf bij de quick test aan dat de uitgebreide test wel aangeraden werd. In de pc waar ik de recovery heb laten draaien stond de SMART status ook ineens op bad. Harddisk is dus sowieso niet meer in orde.

Vraag is nu dus, is het nog op te lossen?

Als ik de gerecoverde data op een andere pc heb staan ga ik nog even aan de slag met nog een ander recovery-programmaatje, hopelijk levert die betere resultaten op.

Aanvulling:
Ik kwam net nog wat bmp's/jpg's tegen, die zijn dus compleet zwart en bij het openen van een pdf kreeg ik een foutmelding van acrobat reader.. Lijkt er dus sterk op dat alles gewoon corrupt is..

[ Voor 7% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-10-2005 14:09 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 12:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probleem is opgelost door het pakket "Stellar Phoenix Fat & Ntfs Harddisk Recovery Suite" te gebruiken voor de recovery ipv GetDataBack. (Dankzij een topic in "De Huiskamer" heb ik dit pakket ontdekt en uitgeprobeerd en het werkt perfect.)
Dus mocht er nog eens iemand het probleem hebben met corrupte film bestanden na een recovery, probeer bovengenoemd pakket eens.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1