Welke DigiCam?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:51
ik dacht zelf aan de Fuji FinePix 4900 ZOOM
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilm.com/fp4900l.jpg
FinePix 4900 ZOOM

The FinePix 4900 Zoom features Fujifilm’s new Super CCD and PxGA color image processing technology which captures and faithfully reproduces brilliant color. Its versatility includes: manual focus, aperture or shutter priority, multiple ISO’s (125,200,400,800) , hot shoe mount and an electronic mini LCD through-the-lens (TTL) viewfinder plus a 2” LCD monitor.

Stylish metallic body with shutter trigger on hand grip
4.3 Million Pixel File (2400 x 1800) using Fujifilm 2.4 Million Octagonal Sensor Super CCD System
New Super CCD Technology with PxGA Image Processing Maximizes Color output
Newly designed 6X Aspherical Zoom Captures Images with Astonishing Clarity, f/2.8-f/11; 13 steps. (35 — 210mm, 35mm camera equivalent zoom).
Additional 3.7 X Digital Zoom in VGA mode (22.5X Total).
Manual Focus Control Ring on Lens
5 Frame Burst Mode at 2400*1800 Resolution
Built-in Miniature LCD Through-the- Lens Viewfinder and 2" Color LCD Playback Monitor.
Full Exposure override, Shutter and Aperture Priority with Manual Focus Control & Hot shoe mount.
Optional Lens Mounting Ring for use with 55mm Filters or 0.79x wide angle lens.
AVI Video Capture Mode; Record and Playback.
Convenient USB port for Fast Computer File Transfers.

WEBN & chill (@IBKR)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

leuke digicam wat kost dit ding nou?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Meer dan genoeg.... ehm.. was zo'n 2700 a 2800 gulden...
Lekkere camera... ik heb hem....
Specifieke vragen? Wellicht dat ik ze kan beantwoorden....

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ok vraag

1. wat kan je hiermee doen?
2. hoeveel mb flashkaart zit erbij?
3. hoeveel kb is bijv. een foto van 1600*1200?
4. wil je hem mij verkopen voor een mooi prijsje van fl 500,- (weet ik hoef ik niet te vragen)
5. 2600.- was ie ongeveer?
6. wat is de sluitingstijd?
7. en is die goed intestellen?
8. passen er ook fotorolletjes in?
9. USB of via smartdrive(ofzo iets)?
10. wie niet weg is is gefotografeerd.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Canon S20, goede prijs, super kwaliteit.

Voor ALLE digicam reviews moet je naar dpreview.com

trouwes:
ALLES (sluitertijd, white balance etc., ISO100/200/400) zelf in te stellen
max. res 2048x1536 (meer dan genoeg)
16mb flash included (maar als je met dat soort geld gooit koop je er een lekkere 340mb smartdrive bij voor 1000 piek :P)
Krijgt op dpreview.com gemiddeld een 9.2 en dat is het hoogste dat ze ooit gegeven hebben.

Oja en hij is compact en van metaal >:)
Ik heb m > nog nooit zo tevreden geweest.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 januari 2001 00:43 schreef ReseTTim het volgende:
ok vraag

1. wat kan je hiermee doen?
Fotograferen ;)
Het handige aan dit apparaat is dat je een aantal zaken handmatig kunt instellen zoals sluitertijd en diafragmaopening. Verder de 6x zoom vind ik dus zeer interessant.
2. hoeveel mb flashkaart zit erbij?
standaard 16MB
3. hoeveel kb is bijv. een foto van 1600*1200?
Ehm... ik gebruik zelf 2400x1600 normale jpegcompressie... dan zo'n 750 kb.... een 1600*1200 fine jpegcompressie komt daar ook in de buurt (staat ook allemaal op [url="http://www.dpreview.com)"]http://www.dpreview.com)[/url]
4. wil je hem mij verkopen voor een mooi prijsje van fl 500,- (weet ik hoef ik niet te vragen)
hehehe... NOT
5. 2600.- was ie ongeveer?
indeed... ik weet de exacte prijs niet meer uit m'n hoofd, maar voor de camera, extra accu, extra geheugen (64MB) en draagtasje heb ik 3500 gulden betaald. De accu is zo'n 120 gulden, de draagtas zo'n 35 en de flashcard zo'n 500..... reken maar uit...
6. wat is de sluitingstijd?
Varierend van 3 seconden tot 1/1000 (op dpreview staat 1/2000 maar dat klopt niet) in een hele vracht stappen.... 3 2,5 2 1,6 1,3 1 en zo ongeveer in deze regelmaat verder....
7. en is die goed intestellen?
Ik vind hem heerlijk hanteerbaar... dit omdat je dus dit soort instellingen lekker via knoppies doet en niet via ingewikkelde menu's en submenu's
8. passen er ook fotorolletjes in?
met veel proppen misschien wel >:) maar... nee... hij is puur gemaakt voor van die kleine, platte flashkaartjes...
9. USB of via smartdrive(ofzo iets)?
Camera kan zelf aan USB; de camera fungeert dan als verwisselbare schijf (tenminste... zo ziet de computer hem), ook een extra kaartlezer is apart te koop...
10. wie niet weg is is gefotografeerd.
Indeed... schiet maar raak... staat het je niet aan? lekker weer weggooien... direct kijken wat het resultaat is...

Verwijderd

wreed goed kwaliteit/prijs

HPC200

voorbeelden

http://back.to/2001

:0

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat moet dan wel een heeeel laag prijsje zijn.... excuses... zal misschien door compressie en resampling komen.... maar die foto's zien er in mijn ogen niet uit....
Check deze pagina maar eens http://www.agnietencollege.nl/wezep/index.htm
Hier staan foto's, gemaakt met m'n Fuji 4900z. Let wel... ik heb die foto's genomen toen ik hem nog maar een paar dagen had.... verder zijn ze dus geresampled van 2400x1800 naar 640x480. Een wereld van verschil..... (ehm... als je bij de fotos van de nieuwbouw kijkt, zie je foto's gemaakt met een professionele camera.. .niet met die van mij dus...)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Check ook even de Canon Powershot Pro 70 uit, als je toch een beest van een camera wilt kopen. Deze camera heeft wat minder pixels (1,7M) waardoor je hem al voor f1500 op kunt pikken. (Ja ik ben er blij mee :))

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

uncompressed pic met HP C200

-> http://users.pandora.be/securex/forum/case.jpg

deze camera heeft me 4000fr gekost (~200 gulden?)

Verwijderd

Die Fuji FinePix 4900 ZOOM ziet er zeer strakjes uit!!!
Ik heb zelf een Sony DSC-S70, ook een super vet ding iets goedkoper ( FL 2300,- )

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 januari 2001 15:05 schreef jmke het volgende:
uncompressed pic met HP C200

-> http://users.pandora.be/securex/forum/case.jpg
Pfjew.... ik was bijna bang dat je blij was met een miskoop.... dit ziet er tenminste een stuk beter uit..... Deze kwaliteit is best voor zo'n lage resolutie.... Volgende keer beter comprimeren ;)
deze camera heeft me 4000fr gekost (~200 gulden?)
Pagina: 1