Hallo,
al gezocht en geprobeerd:
F5 bij opstarten geeft geen optie voor acpi zoals ik elders las.
Shift drukken bij de aflsuit opties: geen slaapstand, noch standby mogelijkheid
Is de PC acpi in apparaatbeheer? ja.
Apparaatbeheer laten zoeken naar gewijzigde hardware? ja
BIOS, acpi enabled: ja
Kun je de slaapstand in energiebeheer wel zien/vinken?: nee die ontbreekt totaal.
En dat is maf, want mijn asus a8n-sli deluxe met amd 3500 kon het eerder wel.
Wat is er eventueel veranderd tussen wel/niet doen van slaapstand:
Vanwege een laat geleverde XP had ik er eerder mijn 1e xp op gezet, op ntfs, mijn 200 gb hdd werd niet herkend, althans, er werd maar 137 gb van benut.
Toen kwam de nieuwe xp en ik heb nu na installeren daarvan 4 partites.
Nu is C: geen ntfs maar fat 32 en ff onder de 40 gb.
Opgelost : ondanks de omslachtige 1 hdd 'raid' installatie op de sil sata/raid controller, middels ook nog eens maxblast... de moederbord cd... gaat er soms toch wat mis met de driver voor de controller.
Gelukkig had ik naast de beveiligings updates, nog geen updates gedaan uit de windows online update 'optioneel' categorie.
Daar werd keurig zoiets vermeld: "uw SIL sataraid controller heeft geen driver, met deze update kunt u de controller gebruiken."
Hoewel dus alles gewoon werkte, behalve de slaapstand, deze slaapstand is nu ook aanwezig.
Of die het ook doet? ik ga hem nu in slaap wiegen en dan weet ik het zeker :-)
al gezocht en geprobeerd:
F5 bij opstarten geeft geen optie voor acpi zoals ik elders las.
Shift drukken bij de aflsuit opties: geen slaapstand, noch standby mogelijkheid
Is de PC acpi in apparaatbeheer? ja.
Apparaatbeheer laten zoeken naar gewijzigde hardware? ja
BIOS, acpi enabled: ja
Kun je de slaapstand in energiebeheer wel zien/vinken?: nee die ontbreekt totaal.
En dat is maf, want mijn asus a8n-sli deluxe met amd 3500 kon het eerder wel.
Wat is er eventueel veranderd tussen wel/niet doen van slaapstand:
Vanwege een laat geleverde XP had ik er eerder mijn 1e xp op gezet, op ntfs, mijn 200 gb hdd werd niet herkend, althans, er werd maar 137 gb van benut.
Toen kwam de nieuwe xp en ik heb nu na installeren daarvan 4 partites.
Nu is C: geen ntfs maar fat 32 en ff onder de 40 gb.
Opgelost : ondanks de omslachtige 1 hdd 'raid' installatie op de sil sata/raid controller, middels ook nog eens maxblast... de moederbord cd... gaat er soms toch wat mis met de driver voor de controller.
Gelukkig had ik naast de beveiligings updates, nog geen updates gedaan uit de windows online update 'optioneel' categorie.
Daar werd keurig zoiets vermeld: "uw SIL sataraid controller heeft geen driver, met deze update kunt u de controller gebruiken."
Hoewel dus alles gewoon werkte, behalve de slaapstand, deze slaapstand is nu ook aanwezig.
Of die het ook doet? ik ga hem nu in slaap wiegen en dan weet ik het zeker :-)
[ Voor 30% gewijzigd door notsonewbie op 24-03-2005 09:29 . Reden: klinkers toegevoegd ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)