Op maandag 08 januari 2001 23:47 schreef MrK het volgende:
Ergens in dit Forum heb ik iets gelezen over een verborgen FSB setting van 83 Mhz.
Mijn maximale FSB is 75 Mhz, en ik zou graag naar 83 Mhz gaan
hieronder staat een plaatje uit mijn manual:
weet iemand die setting?? mijn mobo is een:
asus txp4-x atx
Ga er maar van uit dat 83 buiten bereik blijft. Volgens de Asus site heb je een gewoon Socket 7 bord is 66 MHz de top. er zit weliswaar een 75 MHz setting op maar dan loopt de PCI out of spec, maw die wordt 37,5. Op 83 MHz zou je PCI dus 41,5 lopen. Een heleboel kaarten en HD's houden het dan voor gezien.
Pas latere borden, de echte SUPER socket 7, hadden een echte 75 en 83 en 100 MHz setting waarbij de PCI bus 33 MHz blijft.
Pas latere borden, de echte SUPER socket 7, hadden een echte 75 en 83 en 100 MHz setting waarbij de PCI bus 33 MHz blijft.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik denk dat als je ze allemaal op 1-2 connect zet je op 83 MHz moet zitten, maar ik kan me vergissen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
kan 75 mhz niet dan? heb een p166 op 75fsb lopen...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Is een Abit TX5 dan een SUPER Socket 7 ???
Hey ... maar dan heb je ook wat!
tegenover gestelde setting van de 60MHz..
was op mijn asus p55-t2p4 ook..
en stabiel op 83 lopen dan..
kweet niet hoe het bij jou is maar dat zou die zetting moeten zijn.. anders op toms hardware page kijken..
en het artikel waar het allemaal mee begon..
tweaken van de ausu t2p4..
Veel suc6
Greetz Roger
was op mijn asus p55-t2p4 ook..
en stabiel op 83 lopen dan..
kweet niet hoe het bij jou is maar dat zou die zetting moeten zijn.. anders op toms hardware page kijken..
en het artikel waar het allemaal mee begon..
tweaken van de ausu t2p4..
Veel suc6
Greetz Roger
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
dan start hij gewoon niet op. Zet je de jumpers weer op een legale stand en klaar is kees, niets aan het handje.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Weet niet wat voor mobo je hebt maar kijk hier eens naar :
http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000725/index.html
http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000725/index.html
Yes gevonden, Ik heb niet hetzelfde moederbord maar de 83 mhz bussnelheid zat onder dezelfde jumpersetting.
MAAAAAAAAARRRRRRR!!:
Mijn pc blijft restarten.
Bij het opstarten geeft hij als kloksnelheid 291 Mhz (3,5x83) als de memorycheck goed is doorlopen start mijn bootmanager (Voor linux) OP DAT MOMENT restart mijn PC. en blijft dat doen tot in de eeuwigheid.
Ik heb het voltage al verhoogt van 2.8 naar 2.9 volt
Wie kan mij helpen!!!
ps ik maak er een nieuw topic van.(geen dubbelpost a.u.b)
MAAAAAAAAARRRRRRR!!:
Mijn pc blijft restarten.
Bij het opstarten geeft hij als kloksnelheid 291 Mhz (3,5x83) als de memorycheck goed is doorlopen start mijn bootmanager (Voor linux) OP DAT MOMENT restart mijn PC. en blijft dat doen tot in de eeuwigheid.
Ik heb het voltage al verhoogt van 2.8 naar 2.9 volt
Wie kan mij helpen!!!
ps ik maak er een nieuw topic van.(geen dubbelpost a.u.b)
Pagina: 1