Toon posts:

E-Tech Router configgen via Telnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn ADSL aansluiting gebruik ik een E-Tech Multiport router deze perfect te configgen is via de webbrowser.

Echter wil ik van de config via een webbrower af en hem graag via telnet gaan configgen.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit in kan schakelen?

Ik heb de handleiding van deze router al doorgelopen maar kan hier niets over vinden.

Alvast bedankt.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
Er zijn een aantal types e-tech routers, kun je iets specifieker zijn?

Heb je al geprobeerd een telnet verbinding op te zetten naar de router?
als je telnet connectie wilt aanzetten, is dit waarschijnlijk dus te vinden via de webinterface, waarom wil je hier trouwens vanaf?

Let wel op dat je telnet alleen activeerd voor het LAN en niet het WAN (internet)

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik kon telnetten naar m'n oude ADSLmodemrouter van e-tech

[ Voor 14% gewijzigd door Evos op 24-03-2005 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Evos schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:48:
Er zijn een aantal types e-tech routers, kun je iets specifieker zijn?

Heb je al geprobeerd een telnet verbinding op te zetten naar de router?
als je telnet connectie wilt aanzetten, is dit waarschijnlijk dus te vinden via de webinterface, waarom wil je hier trouwens vanaf?

Let wel op dat je telnet alleen activeerd voor het LAN en niet het WAN (internet)

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik kon telnetten naar m'n oude ADSLmodemrouter van e-tech
Het type van de router is "4-port ADSL Router V2 / Multi PC Modem" zoals e-tech hem beschrijft. Bij een poging een telnet verbinding op te zetten krijg ik geen contact.

Bij de webinterface instellingen kan ik niets over telnet vinden. Ik wil van het webinterface af gezien ik deze enkel vindt zuigen en als er serieus problemen zijn op het netwerk is deze niet eens op te roepen. Ik ben mij ervan bewust dat ik hem eventueel slechts van het LAN zijde af kan configgen met telnet.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Dit topic doet me op de een of andere manier hier aan denken... B)

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:57:
Dit topic doet me op de een of andere manier hier aan denken... B)
Klopt Jk maar als een topic onterrecht gesloten wordt lijkt het mij ook dat deze weer geopend mag worden toch? Ik heb de handleiding namelijk al verschillende keren doorgenomen B)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er niks over in de handleiding staat, is het waarschijnlijk niet mogelijk. Ik heb hier een E-tech RTBR03 en daar kan het niet mee bij mijn weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 24-03-2005 01:08 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 11:14
Noork schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:07:
Als er niks over in de handleiding staat, is het waarschijnlijk niet mogelijk. Ik heb hier een E-tech RTBR03 en daar kan het niet mee bij mijn weten.
Heb dezelfde hier gehad, heerlijk te configgen met webinterface maar geen enkele mogelijkheid tot telnet. Ben destijds ook op zoek gegaan in de techdocs en manuals, niks gevonden. Maar waarom zou je'm perse via telnet willen benaderen? Als je om security gaat maakt het AFAIK (zeer weinig tot) niets uit als je'm goed instelt, secure telnet zal'ie toch zowiezo niet ondersteunen.

En als het je alleen om de CLI gaat kun je ook gewoon een tekstbased-browser gebruiken natuurlijk :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1