Voor mijn opleiding ben ik bezig met een vak 'inleiding programmeren in java'. Inmiddels ben ik erachter dat de enigste manier om iets van java te leren is door het te doen. Daar ben ik dan al een paar weken mee bezig.
Mijn vraag gaat over interpreteren van java class-bestanden.
Ik schrijf het programma in Ultraedit (een editor), vervolgens ga ik naar 'opdrachtpromt'/ dos en daar compileer en interpreteer ik de bestanden.
In de huidige situatie kan ik van iedere plek op mijn computer een .java bestand compileren, maar een .class bestand kan ik alleen interpreteren vanuit C:'\. (Classpath instelling).
Wat ik graag zou willen is dat dit kon vanuit alle mappen, zodat ik niet constant hoef te knippen en plakken om mijn bestanden een beetje georganiseerd te houden.
Bestaat er een manier om mij dit knip en plak werk te besparen?
Casa8282
Mijn vraag gaat over interpreteren van java class-bestanden.
Ik schrijf het programma in Ultraedit (een editor), vervolgens ga ik naar 'opdrachtpromt'/ dos en daar compileer en interpreteer ik de bestanden.
In de huidige situatie kan ik van iedere plek op mijn computer een .java bestand compileren, maar een .class bestand kan ik alleen interpreteren vanuit C:'\. (Classpath instelling).
Wat ik graag zou willen is dat dit kon vanuit alle mappen, zodat ik niet constant hoef te knippen en plakken om mijn bestanden een beetje georganiseerd te houden.
Bestaat er een manier om mij dit knip en plak werk te besparen?
Casa8282