Toon posts:

[Java] class bestand interpreteren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn opleiding ben ik bezig met een vak 'inleiding programmeren in java'. Inmiddels ben ik erachter dat de enigste manier om iets van java te leren is door het te doen. Daar ben ik dan al een paar weken mee bezig.

Mijn vraag gaat over interpreteren van java class-bestanden.

Ik schrijf het programma in Ultraedit (een editor), vervolgens ga ik naar 'opdrachtpromt'/ dos en daar compileer en interpreteer ik de bestanden.

In de huidige situatie kan ik van iedere plek op mijn computer een .java bestand compileren, maar een .class bestand kan ik alleen interpreteren vanuit C:'\. (Classpath instelling).

Wat ik graag zou willen is dat dit kon vanuit alle mappen, zodat ik niet constant hoef te knippen en plakken om mijn bestanden een beetje georganiseerd te houden.

Bestaat er een manier om mij dit knip en plak werk te besparen?

Casa8282

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

RayNbow

Kirika <3

Voeg de huidige directory (de punt: .) toe aan je CLASSPATH. Verder, Java byte code wordt tegenwoordig on the fly naar machine code omgezet en dan uitgevoerd, dus van interpreteren kan je niet echt meer spreken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:42
Het kan ook op de commandline:
java -classpath . MainClass
Of in plats van die punt een echte directory natuurlijk. Als je meerdere bestanden wilt compileren zul je dat ook moeten gebruiken bij de Java compiler.

Verder is het een kwestie van de documentatie bekijken, of je docent/practicumbegeleider om hulp vragen. Dit forum is primair bedoelt voor vragen die inhoudelijk wat met programmeren te maken hebben; niet zozeer met hoe je een compiler moet installeren of gebruiken.

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Misschien wat off-topic maar als je bijv. JCreator installeerd dan heb je deze problemen niet.
Dat is installeren en klaar. Misschien wel handig om JAVA_HOME te zetten maar that's it.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Verwijderd

In UltraEdit kan je ook programma's onder sneltoetsen zetten. Dus dat wordt dan F7 (compilen) en F8 (runnen) ofzo.

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 19:14
Ikzelf vind eclipse erg fijn,

compileert automatisch, en met 1 druk op de knop run je je programma:

http://www.eclipse.org/ :)
Pagina: 1