[MCE 2005] Geen gids bij Essent?

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 08:58
Ik heb hier Windows MCE 2005 draaien, maar ik krijg geen goede gids gevonden.
Als ik bij m'n TV-setup kies voor 'Cable', komt ie daarna wel met een aantal opties, waaronder "Essent analoog Tilburg". Maar als ik vervolgens ga scannen voor zenders vindt ie niets.

Als ik daarentegen kies voor 'Antenna', vindt ie wel een aantal zenders, maar kan ie weer geen gids vinden ('Analoge antenne nog niet in kaart gebracht'). Ook met andere postcodes vindt ie geen gids.
Is dit op de een of andere manier op te lossen?

Ik heb alle updates al geinstalleerd.

Ik heb ook al mceGuider geprobeerd, maar wilde na een tijdje toch weer terug naar de standaard-gids.

[ Voor 18% gewijzigd door maikel op 23-03-2005 23:36 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Hoezo scannen voor zenders? Die gids zorgt er juist voor dat alle kanalen er hard worden ingezet.

• maikel
Als ik de wizard doorloop (en kies voor 'Cable') gaat ie de gids ophalen, maar daarna krijg ik een scherm met 'Scan for services'.
Dit gaat vervolgens gigantisch traag (veel trager dan bij 'Antenna') en er wordt niets gevonden (heb 'm nooit helemaal laten doorlopen, maar na 20% nog steeds niets gevonden).

Als ik 'Scan for services' oversla en naar m'n gids wil gaan, komt ie met de melden dat er geen kanalen zijn en of ik wil scannen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Moet je die niet 's nachts aan laten staan om de info binnen te halen? Ergens midden in de nacht wordt dat doorgegeven dacht ik :)

Je krijgt toch wel alle zenders?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• maikel
sanfranjake schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:13:
Moet je die niet 's nachts aan laten staan om de info binnen te halen? Ergens midden in de nacht wordt dat doorgegeven dacht ik :)

Je krijgt toch wel alle zenders?
Als ik 'm op 'Cable' zet en de gids ophaal, staan daar alle zenders in ja. Maar die kan ik vervolgens niet bekijken: hij vindt dat ik moet scannen. En dat doet ie dus pas als ik 'm op 'Antenna' zet.

Wat is precies 't verschil tussen 'Cable' en 'Antenna' ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou zeggen dat Antenna de antenne is. Ik gok dat je een ENU versie hebt. In de VS is het nog vrij normaal om tv via een antenne te kijken. In de afgelegen gebieden in Nederland heb je dat ook nog wle een beetje. Cable zou lijkt mij een kabelverbinding lijken.

Wel uiteraard een coax in de computer zitten? Sluit de pc met een korte coax eens rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting en zie eens of je dan wel resultaten krijgt? Daar is het signaal namelijk het sterkst, en ligt gemiddeld rond de 63 dbmv :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• maikel
sanfranjake schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:39:
Zou zeggen dat Antenna de antenne is. Ik gok dat je een ENU versie hebt. In de VS is het nog vrij normaal om tv via een antenne te kijken. In de afgelegen gebieden in Nederland heb je dat ook nog wle een beetje. Cable zou lijkt mij een kabelverbinding lijken.

Wel uiteraard een coax in de computer zitten? Sluit de pc met een korte coax eens rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting en zie eens of je dan wel resultaten krijgt? Daar is het signaal namelijk het sterkst, en ligt gemiddeld rond de 63 dbmv :)
Die vertaling was duidelijk ja, maar in principe is 't een antenne-kabel. :)
Maar ik moet hier dus gewoon 'Cable' selecteren neem ik aan.

Dan is 't weer raar dat MCE na het downloaden van de gids meteen met de optie 'Scan for services' komt waarbij ik (buiten scannen) alleen 'back' en 'cancel' kan doen.
En hoezo zou ik 'm 's nachts aan moeten laten staan? Die gids-data staat toch ergens op een server en is altijd beschikbaar?
Lijkt me sterk dat zij zomaar op een bepaald tijdstip ineens data naar mij gaan versturen. :)

Overigens vindt Winamp TV (plugin om via WinAmp TV te kijken) wel een aantal zenders bij het scannen van 'cable'.

[ Voor 9% gewijzigd door maikel op 24-03-2005 00:47 ]

Pagina: 1