Toon posts:

[SQL] problemen met sql in acces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een school probleem...

ik moet een opdracht maken met als volgende vraagstelling :

VAn ieder artikel het totaal verbruikte aantal in een nader op te geven periode en daarnaas het totaal van de huidige voorraad en het aantal in bestelling. Laat op het overzicht het artikelnummer zien, de omschrijving van het artikel, het toatal van voorraad en bestelling, het totaal verbruikte aantal, het aantal dagen in de opgegeven periode en een tekst "voorraadniveau herzien" als de huidige voorraad en de hoeveelheid in bestelling kleiner is dan het gemiddelde verbruik in 10 dagen . Sorteer het overzicht op artikelnummer.

dit heb ik als sql:
SELECT artikelnr, omschrijving, aantalmagazijn,
aantalbestelling, verbruikt, datum, voorraadniveau AS
['voorraadniveau herzien']
FROM magazijn

Dit zijn kolommen van de tabel magazijn.. als ik hem nu via acces wil laten runnen geeft hij de hele tijd dat ik een parameter moet opgeven :(.

ben er al uren mee bezig maar krijg het niet voor elkaar iemand ideeen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sloop die single quotes (') eens uit je query?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:37:
Sloop die single quotes (') eens uit je query?
ik moet nu nog steeds parameterwaarde opgeven voor voorraad niveau...

{edit} volgens mij deert die quotes ook niet zoveel?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 23:46 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Die tekst "voorraadniveau herzien" moet helemaal niet als alternatieve kolomkop getoond worden, maar moet onder bepaalde voorwaarden als tekst in een regel getoond worden. Je moet dus geen AS gebruiken, maar een CASE statement in je selectie. Volgens mij moet je het nu verder wel weer uit kunnen zoeken (en ik ken dat statement ook niet helemaal uit mijn hoofd :P ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:57:
Die tekst "voorraadniveau herzien" moet helemaal niet als alternatieve kolomkop getoond worden, maar moet onder bepaalde voorwaarden als tekst in een regel getoond worden. Je moet dus geen AS gebruiken, maar een CASE statement in je selectie. Volgens mij moet je het nu verder wel weer uit kunnen zoeken (en ik ken dat statement ook niet helemaal uit mijn hoofd :P ).
ik snap het neit helemaal:

'voorraadniveau herzien'
FROM magazijn

bij deze geeft hij gewoon nog hetzelfde...

hoe moet ik hem dan volgens jou doen?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:06:
[...]
ik snap het neit helemaal:

'voorraadniveau herzien'
FROM magazijn

bij deze geeft hij gewoon nog hetzelfde...

hoe moet ik hem dan volgens jou doen?
Je snapt duidelijk de originele vraag al niet, lees die eerst eens goed.

EDIT:
>> een tekst "voorraadniveau herzien" als de huidige voorraad en de hoeveelheid in bestelling kleiner is dan het gemiddelde verbruik in 10 dagen<<

Dit is dus iets dat per regel bepaald moet worden. En wat moet daar staan als de huidige voorraad en de hoeveelheid in bestelling samen gelijk is aan of groter dan het gemiddelde verbruik in 10 dagen :? Iets als "voorraadniveau in orde" of gewoon niets (spaties) :?

[ Voor 32% gewijzigd door Freee!! op 24-03-2005 01:10 . Reden: Medelijden ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik denk dat ik die vraag ook niet echt snap kloterige eraan is kheb het aan meerdere experts gevraagd maar het is hen ook totaal onduidelijk, toch erg als je de vraag tig keer moet lezen voordat je ermee aan de slag kunt.

Iig bedankt voor de reacties

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38

Dido

heforshe

je zoekt dus iets in de trant van IIF(voorraadniveau + voorraadinbestelling < gemiddeldgebruik afgelopen 10 dagen, "voorraadniveau herzien","")
En inderdaad geen "voorraadniveau herzien" als columnheading, dat slaat nergens op, of je de vraag nou helemaal begrijpt of niet ;)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:00:
je zoekt dus iets in de trant van IIF(voorraadniveau + voorraadinbestelling < gemiddeldgebruik afgelopen 10 dagen, "voorraadniveau herzien","")
En inderdaad geen "voorraadniveau herzien" als columnheading, dat slaat nergens op, of je de vraag nou helemaal begrijpt of niet ;)
klopt als een bus maar dat "+" teken slikt hij niet

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38

Dido

heforshe

Het was dan ook een beetje "pseudocode". Hoe je die formule precies uit moet werken is met de helpfunctie van access wel uit te vogelen, denk ik ;)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:08:
Het was dan ook een beetje "pseudocode". Hoe je die formule precies uit moet werken is met de helpfunctie van access wel uit te vogelen, denk ik ;)
ic ik zoals je ziet is het giste rlaat geworden ;) ik ga er meer eens ff verder mee stoeien tnx for the tips :)
Pagina: 1