Vannochtend heb ik twee nieuwe servers geinstalleerd in mijn netwerk(je).
De ene draaid op Windows 2000 server,
De ander op Windows 2003 Server.
Ik heb nu op de 2000 Server het mailprogramma van Kerio geinstalleerd dat ik enkele dagen mag uitproberen (tot nu toe bevald het ook en wil hem waarschijnlijk gaan kopen). Deze mailserver heeft oa een Webserver in zich om een webmail te draaien. Deze webmail staat zo geconfigureerd dat dit de hoofdpagina is van deze server (Intern Ip = 10.0.0.4).
Nu is het de bedoeling dat me 2003 de webserver wordt ( intern ip = 10.0.0.5).
Gezien ik op mijn router maar één route per poort open kan instellen staat poort 80 ingesteld naar de 2003 server. Echter wil ik dat ik van buitenaf via webmail.domein.nl de 2000 server benader op poort 80.
Heeft iemand eenig iedee hoe ik dit in kan stellen?? Moet dit in IIS of niet?
Alvast bedankt voor de tips.
De ene draaid op Windows 2000 server,
De ander op Windows 2003 Server.
Ik heb nu op de 2000 Server het mailprogramma van Kerio geinstalleerd dat ik enkele dagen mag uitproberen (tot nu toe bevald het ook en wil hem waarschijnlijk gaan kopen). Deze mailserver heeft oa een Webserver in zich om een webmail te draaien. Deze webmail staat zo geconfigureerd dat dit de hoofdpagina is van deze server (Intern Ip = 10.0.0.4).
Nu is het de bedoeling dat me 2003 de webserver wordt ( intern ip = 10.0.0.5).
Gezien ik op mijn router maar één route per poort open kan instellen staat poort 80 ingesteld naar de 2003 server. Echter wil ik dat ik van buitenaf via webmail.domein.nl de 2000 server benader op poort 80.
Heeft iemand eenig iedee hoe ik dit in kan stellen?? Moet dit in IIS of niet?
Alvast bedankt voor de tips.