Toon posts:

Systeem upgrade, recommended settings als voorheen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb mijn systeem zojuist geupgrade van een Asrock bordje met een AMD XP 2200 CPU naar een
Asus A8V Deluxe MB met een AMD 64 XP 3000+ (OC'ed naar 3200+) en 1 gig Corsair DDR 400 (dual channel).

Videokaart is nog steeds een Radeon 9600 XT (OC'ed naar 570 core, 333 mem).

Bij mijn oude systeem schatte games als Far Cry en Rome mijn performance altijd op 'medium' level.
Op de een of andere manier doen ze dat nu nog steeds!
Synthetische benchmarks runt hij wel een stuk sneller dan voorheen, en het systeem voelt ook veel sneller, maar hoe komt het nu dat die games dat niet zien?

Ligt het aan de 9600 XT of doe ik iets fout? :?

Ok bedankt!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

je doet niks fout :)

weet iemand nog een leuke signature?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ze schatten voornamelijk op basis van videokaart in inderdaad. Maar niemand houdt je tegen om de grafische instellingen zelf naar wens te tweaken. :)

{signature}

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

angerfist-yentl

vake bei te bange!

jupp bij mij 9600pro heb ik dat ook maar ik kan rome spelen met max en dan ook nog vett snel met 10.000 luitjes op het veld (kan meer zijn :P)

Vake bei te bange

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
je GPU is in grote games vaak de bottleneck... je zou er niet slecht aan doen om (als het mogelijk is) een 6600GT te kopen..
maar je kaartje dat je nu ehbt kan ook goed mee hoor...

En ga btw niet af op die settings van de games...
Als jij bijv world detail mooier/belangrijker vind dan character shadows, dan moet je die shadows op laag zetten, en de worlddetail op hoog... (owkee, je moet wel in balans blijven, je worlddetail zal natuurlijk zwaarder zijn dan die schaduwen... speel er lekker mee)

Download Fraps (gratis) om lekker makkelijk je FPS te zien, dan kan je snel zien of je iets aan moet passen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De gameperformance hangt grotendeels af van de gebruikte resolutie, de zwaarte van de game-engine (Far Cry is vrij zwaar), de game-instellingen en de zwaarte van de algemene instellingen zoals antialiasing en anisotropic filtering. Probeer het maar bij wijze van test nog eens bij 800x600 à 1024x768 met AA en AF op z'n laagst ingesteld. In de game kun je dan de instellingen wellicht wel op z'n hoogst instellen.

Check ook eens [google=radeon cpu scaling].
1e hit: http://graphics.tomshardw...020819/radeon9700-25.html

Hier wordt dan wel de R9700 behandeld, maar deze performeert ongeveer gelijk aan de R9600XT. Je ziet het al in het eerste grafiekje: bij Aquanox levert een upgrade van P4 1,6 naar P4 2,5 (bijna 1GHz!) slechts 3 fps op. Dan verwacht ik niet dat je bij Far Cry (DirectX 9 ook nog) veel winst ziet bij een upgrade van XP2200 naar XP3000 ;) Voor de R9600XT is de koek @ 1024x768 echt op bij rond P4 2,5GHz danwel XP2500+.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 24-03-2005 06:58 ]

Pagina: 1