Toon posts:

[ASP] ASP ivm met Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een groep mensen hebben aan mij gevraagd om een paar pagina's voor hun site te schrijven, zij voegen info toe, dat moet dan worden weggeschreven in de databank, en als een surfer dan op een bepaalde link klikt moet de juiste info uit de database komen.

De server draait Linux + Apache en de database is MySQL. Ik wou in ASP programeren aangezien ik niet veel ken van PHP. Nu heb ik via een tussenpersoon de info gekregen dat de systeembeheerder van de server zei dat ASP niet goed samenwerkt met Linux en problemen geeft. Die persoon is voor een paar dagen weg dus kan ik geen bijkomende info vragen.

Ik snap dit eigenlijk niet goed, waarom zou PHP wel en ASP niet goed werken onder Linux? Iemand die daar meer over weet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 23:06 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:06:Ik snap dit eigenlijk niet goed, waarom zou PHP wel en ASP niet goed werken onder Linux? Iemand die daar meer over weet?
Kleine hint, ASP is van Microsoft?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 19:11

mace

Sapere Aude

ASP = Microsoft
PHP = Open source.

Het is geen wonder dat asp niet goed werkt onder linux, omdat asp niet open source is....

apache-asp (waar ik verder geen persoonlijke ervaring mee heb)
schijnt wel te werken, maar idd niet echt je-van-het.
http://www.apache-asp.org/

Nu is PHP overigens niet zo heel moeilijk, als je een beetje kan coden pik je het zo op.
Er zijn kant-en-klare functies voorhanden om uit een mysql database gegevens te sleuren.

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 23-03-2005 23:11 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ASP is, AFAIK, een product van Microsoft, en Microsoft houdt er niet van om zijn protocollen en dergelijke open te maken. Het beste wat men dan kan doen, is ASP ondersteunen door het echte systeem te simuleren, en dat kan nooit perfect. PHP aan de andere kant is open source, en kan in principe voor elk systeem gecompileerd worden.

Ik heb trouwens ook nog nooit gezien dat een ASP-implementatie voor Linux/Apache alle talen ondersteunt die standaard ondersteund worden. Apache::ASP ondersteunt bijvoorbeeld alleen Perlscripting.

Voor ondersteuning van VBScript heb je voor zover ik weet geen andere keus dan een commerciëel product aanschaffen, bijvoorbeeld Sun Java System Active Server Pages.

edit:
Pff, spuit 11. :P

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 23-03-2005 23:16 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie P&W FAQ - ASP :)

Verder is ASP geen taal, maar een uitbreiding op een taal. Je zult dus ook de basistaal moeten implementeren :)

Dit heeft verder weinig met programmeren an sich te maken; waarom een bepaalde taal wel of niet ondersteund wordt, is eerder een marketingtechnische c.q. juridische kwestie dan een programmeerkwestie :)

[ Voor 71% gewijzigd door gorgi_19 op 23-03-2005 23:23 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.