Toon posts:

[VB6] Com poort uitlezen *

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Euhm ik heb al beetje rondgezocht hier, maar kon eigenlijk niet precies vinden wat ik nodig had... op google ook al niet echt resultaat, alleen maar voor andere doeleinden, dus hier mijn ding:

Ik heb een winamp remote controller gemaakt voor op de com poort. (Gemaakt volgens deze topic: [rml][ How-To] Winamp Poort control - deel 2[/rml] )
Maar ik wil dus die knoppen wat anders laten doen. Hoe kan ik nou uitlezen welke knop ik heb ingedrukt? Ik hoef dus alleen de code te hebben die op mijn form laat zien dat ik een knop heb ingedrukt, de rest kan ik zelf wel maken. Ik weet alleen niet hoe ik precies kan uitlezen welke knop is ingedrukt. Als iemand mij hier een stukje code wilt geven hoe ik dit doe zou dat geweldig zijn :)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Voeg als eerste de Ms Comm Controll 6.0 componnent aan je project toe zodat je links een gele telefoontje ziet staan tussen de andere components.

Com poort openen ( MSComm1.PortOpen = True ) en de knoppen kan je dan uit lezen met
knopje 1 = MSComm1.DSRHolding
knopje 2 = MSComm1.CTSHolding
Knopje 3 = MSComm1.CDHolding

Knopje 1,2 of 3 is dan True/False als je de knopjes Wel/Niet in drukt,
helaas is er voor RI (Ring Indicator) in VB6 geen (Holding) optie om de status uit te lezen.

Het nummer van het ingedrukte knopje kan je ook nog eens uit lezen met
knopnr = MSComm1.CommEvent
deze kan dan 1,2,3 of 4 zijn

Mocht je je Winamp remote met 2 lampjes hebben gemaakt dan kan je door
mscomm1.RTSEnable op true of False te zetten lampje 1 of 2 laten branden
met 1 lampje gaat hij gewoon aan of uit.

Het hele verhaal kan je HIER lezen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
is die MSComm component ook ergens vandaan te halen? Want ik heb visual basic 2005 express, en kan hem daar echt nergens vinden.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:56

ThunderNet

Flits!

dan had je geen vb6 in je topictitel moeten zetten

vb express 2005 heeft NIKS met mscomm te maken
bij vb express 2005 moet je ff zoeken in t .NET framework

[ Voor 5% gewijzigd door ThunderNet op 24-03-2005 00:26 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar staat een componentje: serialport, maar daar kom ik echt geen wijs uit :S

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:56

ThunderNet

Flits!

http://msdn.microsoft.com staat hier niet wat je zoekt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb beetje research gedaan, maar als ik die holding doe bij serialport component, blijftie altijd op false staan... En poort staat open. Want bij serialport1.isopen() staat gewoon true...
Pagina: 1