router en usenet

Pagina: 1
Acties:

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een Sitecom DC-202 V5 router. Het internetten gaat allemaal prima, het downloaden van usenet (met een betaald account van Eweka) gaat echter zeer traag (gemiddeld 70 k/sec tegen wat normaal 470 k/sec is). Eweka heeft op zijn site geen FAQ over dit probleem. Even googlen doet het vermoeden rijzen dat het om een instelling van de router gaat, meer precies om een poort te openen. Hoe kan ik er achter komen welke poort dat moet zijn? En, hoe doe ik dat?

ps. voor het downloaden gebruik ik Newsleecher en mijn ISP is Chello (classic)

[ Voor 14% gewijzigd door Goliath op 23-03-2005 22:36 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik betwijfel het. Maar de eerste test die je zou moeten doen is eens usenetten zonder router. Gaat het dan wel snel? In principe legt je news client alle verbindingen, dus dat zou geen invloed hebben op poorten forwarden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Neem een andere provider, ipv. chello.

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

[ Voor 45% gewijzigd door Steephh op 23-03-2005 22:36 ]

_@/'

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
BMRS schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:35:
Neem een andere provider, ipv. chello.
ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet ontevreden ben over chello, dus daar zie ik maar even van af

• Steephh
Check mijn aangepaste post...

_@/'

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Op Chelloo wordt ook geen oplossing voor deze specifieke combinatie van router en ISP geboden

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 21:29
Ik zou zeggen kijk is op het Forum van eweka http://www2.eweka.nl/forum/ er zijn de laatste tijd wat problemen met eweka er worden een aantal servers bijgeplaats.

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
arnoutvw schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:42:
Ik zou zeggen kijk is op het Forum van eweka http://www2.eweka.nl/forum/ er zijn de laatste tijd wat problemen met eweka er worden een aantal servers bijgeplaats.
Zonder tussenkomst van de router heb ik de laatste tijd geen enkel probleem gehad met de diensten van Eweka

• Steephh
Goliath schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:44:
[...]

Zonder tussenkomst van de router heb ik de laatste tijd geen enkel probleem gehad met de diensten van Eweka
toeval? misschien begonnen die problemen net toen jij je router er neerzette. maar ik denk dat het aan een probleem van chello ligt. na het verhogen van de datalimieten is men overgegaan op het blokkeren van poorten en verlagen van snelheiden in piekuren. dan wordt adsl wel oppeens heel aantrekkelijk

enne: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0

[ Voor 105% gewijzigd door Steephh op 23-03-2005 22:52 ]

_@/'

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

offtopic:
dat chello knijpt is nog de vraag? :O
hier gaat het anders wel gewoon 100+kb
dus wat ze allemaal scheeuwen in dat topic, slaat helemaal nergens op!
ik heb ook welles een paar torrents die in begin wel goed lopen en aan het eind zwaar kut lopen.

ontopic:
ik heb laats een router gekocht een smc wifi-router en als ik deze aan heb gesloten gaat mijn download een stuk trager en dan bedoel ik een heel stuk trager 2kb
als ik de de router er tussen uit gooi dan haal ik gewoon weer mijn gewone snelheid
wat ik altijd met torrents heb.

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 23-03-2005 22:58 ]

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
mad_max234 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:53:

ontopic:
ik heb laats een router gekocht een smc wifi-router en als ik deze aan heb gesloten gaat mijn download een stuk trager en dan bedoel ik een heel stuk trager 2kb
als ik de de router er tussen uit gooi dan haal ik gewoon weer mijn gewone snelheid
wat ik altijd met torrents heb.
De tussenkomst van een router zou (in principe) toch helemaal niks hoeven uit maken qua downloadsnelheid ? Tot het moment dat ik de router aan ging sluiten (gisteren 22/03/05) heb ik gedownload met 470 k/sec, geen enkel probleem. Alles lijkt er dus op te wijzen dat de router de bottleneck is.

• Steephh
Goliath schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:58:
[...]

De tussenkomst van een router zou (in principe) toch helemaal niks hoeven uit maken qua downloadsnelheid ? Tot het moment dat ik de router aan ging sluiten (gisteren 22/03/05) heb ik gedownload met 470 k/sec, geen enkel probleem. Alles lijkt er dus op te wijzen dat de router de bottleneck is.
Portforwarding goed ingesteld?

_@/'

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 21:29
[...]

En wat voor snelheid haal je NU als je de router ertussen uit haalt dan kan je tenmiste zeker weten dat het de router is.

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
arnoutvw schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:00:
[...]

En wat voor snelheid haal je NU als je de router ertussen uit haalt dan kan je tenmiste zeker weten dat het de router is.
Ik heb de router nu losgekoppeld en behaal snelheden van >300 k/sec. Het lijkt me dus zeer waarschijnlijk dat het aan de (instellingen van) router ligt.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

[...]

ja,dat dacht ik ook
maar ik ben er ook nog niet uit wat het probleem is, maar ik weet wel dat het bij de router ligt.
Dat heb ik makelijk kunnen vast stellen door de router te ontkoppelen heb je dat al geprobeerd

verder had ik ook een connectie lost tijdens gamen.(zonder router geen last van)
wat wel iets lijkt te helpen is een vast ip adres instellen.
verder ben ik nog een beetje aan het kote met het netwerk

dus ik koppel de router nu elke keer los van het netwerk als ik ga gamen of downloaden :(

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 23-03-2005 23:09 ]

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
BMRS schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:59:
[...]

Portforwarding goed ingesteld?
Dan moet ik weten wat de goede poort voor usenet / eweka is. Hoe achterhaal ik dat ?

• Steephh
Goliath schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:15:
[...]

Dan moet ik weten wat de goede poort voor usenet / eweka is. Hoe achterhaal ik dat ?
google... maar ik ben aardig, ik help even mee...

mzz als ik het goed heb is het poort 119, maar dat weet ik niet zeker...

beschikt newsleecher niet over upnp? en je router ook misschien?

[ Voor 24% gewijzigd door Steephh op 23-03-2005 23:43 ]

_@/'

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
BMRS schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:41:
[...]

google... maar ik ben aardig, ik help even mee...

mzz als ik het goed heb is het poort 119, maar dat weet ik niet zeker...

beschikt newsleecher niet over upnp? en je router ook misschien?
Je hebt inderdaad gelijk, dat van die port was simpel googlen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NNTP is portje 119 , en daar hoef je niets voor te forwarden, immers ; je draait geen NNTP server op je PCtje 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Momenteel ben ik over en weer aan het mailen met de supportafdeling van sitecom.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de ondersteuning niet slecht is.
Als er een oplossing gevonden is, zal ik deze hier posten.
Pagina: 1