Windows activatie, hypothetisch

Pagina: 1
Acties:

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Situatie: windows is geinstalleerd en daarna met crack geactiveerd. Nu is er hardware veranderd en derhalve zal windows vragen om deze opnieuw te activeren. Nu zal dat niet lukken omdat, als je met %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a checkt, deze aangeeft al geactiveerd te zijn.
Nu heb je twee opties.
De eerste is MS bellen en het telefonisch afhandelen met al die cijfercodes.

Echter, het gaat mij om de tweede:
Als je windows nu zou deactiveren, via: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
Verander in de key OOBETimer een deel van de waarde (een karakter is al genoeg) quote uit ander topic

en dan hierna windows weer zou willen activeren met een legale serial, gaat dit dan 100 % lukken?
Of zou het ook werken als je na een hardware verandering, de boel deactiveert en dan die crack er weer overheen gooit?

Verwijderd

wel eens gedaan, gaat prima. zolang je maar zorgt dat je oem-key bij oem-versie en retail-key bij retail-versie gebruikt.

overigens zijn illegale windowssen met een crack of activator uitermate zeldzaam. meestal is het gewoon een corporate key, die hoef je niet te activeren :)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 07:47
Zo installeer ik ook mijn computer met een illegale windows cd met een legale key. Scheelt een hoop werk met opnieuw activeren en zo.

_@/'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit soort vragen zijn eigenlijk vrij gemakkelijk uit te proberen toch? :)

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:57:
Dit soort vragen zijn eigenlijk vrij gemakkelijk uit te proberen toch? :)
Ja klopt. Heb ik dus net op een andere pc dus ook gedaan.

Ik heb de waarde veranderd in het register. Gaat allemaal prima. Hij kan weer geactiveerd worden.
Daarna heb ik de serial (legaal) ingevoerd en dat ging ook goed. Na het opstarten gaf hij niet meer de melding van 'binnen 7 dagen activeren'. Lijkt mij ook logisch, want het zou ook zo moeten werken.

Toen heb ik weer het register veranderd. En nu heb ik het geprobeerd om deze met een crack te activeren. Hij zegt netjes dat ik al geactiveerd heb, maar toch komt hij bij het opstarten met de melding om binnen 7 dagen te activeren. Hoe kan dat?

Nu zal je zeggen, wat is het probleem? Je hebt een legale key en het werkt. Maar het gaat mij om het principe....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met een crack ga je bepaalde systeembestanden aanpassen, en wordt het gedrag dus wat dat betreft 'onvoorspelbaar' - ik denk dan dat je er ook geen sluitend antwoord op zal gaan krijgen waarom het niet meer het gedrag vertoont wat het wel vertoont op het moment dat jij niet de crack gebruikt :)

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Maar ben je het met mij eens als ik zeg dat dat wel raar is? Want eerst deed die crack wel zijn werk (1ste activatie) en nu (activatie, deactivatie, en tweede activatie) doet die crack niet zijn werk. (althans niet helemaal, er wordt gezegd dat windows geactiveerd is, maar bij opstarten blijkt dat niet zo te zijn.

• neh
  • Laatst online: 06-04 22:48

neh

Dionysos schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:15:
Maar ben je het met mij eens als ik zeg dat dat wel raar is? Want eerst deed die crack wel zijn werk (1ste activatie) en nu (activatie, deactivatie, en tweede activatie) doet die crack niet zijn werk. (althans niet helemaal, er wordt gezegd dat windows geactiveerd is, maar bij opstarten blijkt dat niet zo te zijn.
Ben jij het met mij eens als ik zeg dat het onwaarschijnlijk is dat crackers uitgebreide testcases maken om situaties als deze te voorkomen? :D

Je bent toch niet echt verbaasd dat een raar stukje obscure software niet helemaal doet wat je verwacht? :D

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Pagina: 1