Toon posts:

US Robotics 8054 ledjes knipperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag de modem/splitter van bbned adsl binnen gekregen en ben vol enthiousiasme begonnen met het installeren hiervan.

Totdat mijn US Robotics 8054 WAN en 4 LAN lampjes begon te knipperen. Alle computers binnen huis konden geen verbinding meer maken. Dit na dat ik de US Robotics had ontkoppeld van het stroom.
edit:
En weer heb aangesloten. :P

Ik heb een computer direct aangesloten en dan geeft ie ook aan dat ik geen verbinding heb. Het resetten heeft ook niet geholpen en een google search ook niet echt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, de ledjes knipperen niet meer en met draad kan hij probleemloos in het netwerk en op internet. Maar draadloos is nog altijd een probleem. Op een of andere manier kan geen enkele computer contact maken met de access point. Het netwerk is niet eens te vinden. (ook niet op kleine afstand)

Iemand een oplossing?

Edit: heb inmiddels de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 18:25 ]

Verwijderd

Wat heb je voor de rest ingesteld aan SSID, WEP, etc. Ziet netstumbler hem ook niet? :)

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
Probeer eens de USR te resetten (achterop zo'n klein gaatje voor reset)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:33:
Dit na dat ik de US Robotics had ontkoppeld van het stroom.
Even om te checken, ik neem aan dat je de router wel aangesloten hebt op het stroomnet?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:54:
[...]

Even om te checken, ik neem aan dat je de router wel aangesloten hebt op het stroomnet?
Dat mag je hopen ja 8)7 Zo erg zal het nou ook weer niet zijn :+

Mooi icon wisey, celica ownd! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:47:
Wat heb je voor de rest ingesteld aan SSID, WEP, etc. Ziet netstumbler hem ook niet? :)
SSID = USR8054
Na het resetten geen WEP meer ingesteld, en alle standaard instellingen gehouden zoals ze zijn
Netstumbler is voor mij nieuw, en heb hem zonet gedownload en getest. En nee, hij ziet hem niet :S
Wisey schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:48:
Probeer eens de USR te resetten (achterop zo'n klein gaatje voor reset)
Heb em ook al gereset, zonder resultaat :S
Hooglander1 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:54:
[...]

:) ja dat heb ik uiteraard gedaan. Had ik er idd ook wel bij kunnen vermelden. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 22:02 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Staat toevallig je MAC van je nic wel in de allowed list? Alhoewel hij hem dan minimaal zou moeten zien. SSID broadcast aan? Probeer is een ander kanaal?

Verwijderd

Topicstarter
fredkroket schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:32:
Staat toevallig je MAC van je nic wel in de allowed list? Alhoewel hij hem dan minimaal zou moeten zien. SSID broadcast aan? Probeer is een ander kanaal?
Ik weet niet of mijn MAC in mijn allowed list staat. Hoe kan ik dat controlleren? SSID broadcast staat aan. Verschillende andere kanalen geprobeerd maar geen enkele computer kan het netwerk oppikken.

Ik heb maar wat screenshots gemaakt omdat ik denk dat dat al wat zegt, en misschien valt daar aan te zien wat het probleem is.

Status

Basic Settings

Wireless

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik een vraag op het ADSL-forum lopen. Bovendien weet ik er weinig van, dus veel hulp kan ik je niet bieden.
Alleen heb ik ergens gelezen dat je bij BBNed PPPoE moet gebruiken. En op de US R website zag ik deze verwijzing:
Note to DSL users: If you have a PPPoE connection, you must configure your settings. Refer to the updated User Guide for detailed instructions. (en daar wordt een link naar gegeven).
Ik heb trouwens ook het probleem dat ik mijn SpeedTouch Home modem niet kan benaderen om de gegevens te controleren, heb jij dat ook?
Rob

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:36:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik een vraag op het ADSL-forum lopen. Bovendien weet ik er weinig van, dus veel hulp kan ik je niet bieden.
Alleen heb ik ergens gelezen dat je bij BBNed PPPoE moet gebruiken. En op de US R website zag ik deze verwijzing:
Note to DSL users: If you have a PPPoE connection, you must configure your settings. Refer to the updated User Guide for detailed instructions. (en daar wordt een link naar gegeven).
Ik heb trouwens ook het probleem dat ik mijn SpeedTouch Home modem niet kan benaderen om de gegevens te controleren, heb jij dat ook?
Rob
Ik heb een Copperjet 816 die ik wel kan benaderen. Ik weet niet of BBNed wel of geen PPPoE gebruikt, maar zodra ik PPPoE instel op mijn USR kan ik niet meer van het internet gebruik maken :? dus daar blijf ik liever vanaf :)

Maar goed, Ik zit nog steeds met het probleem dat geen enkele computer contact kan maken met de Access Point. :?
Pagina: 1