[Delphi] Images wijzigen van een nested TImageList

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een component geschreven, met als een van de properties een imagelist. Nu wordt in de ge-override create-functie van het component de imagelist gecreate. Dat wil ik omdat ik zeker weet dat alle instances van mijn component images gaan gebruiken. Nu wil ik de images van zo'n imagelist veranderen, maar ik weet niet hoe ik dat kan doen. Hoe kan ik de editor van die imagelist tevoorschijn halen als hij niet zichtbaar is op mijn form?

// EDIT - Een idee zou zijn als ik kon uitvinden hoe de imagelist-editor bij een gewone imagelist wordt gestart, en dat ik dat dan uitvoer zodra ergens op wordt geklikt.

[ Voor 17% gewijzigd door pelleke op 23-03-2005 21:36 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb zelf nooit gewerkt met een imagelist, maar het lijkt me dat het het gewoon een lijst met TImages is, en dat je daar gewoon door kan bladeren met een method of attribuut van die imagelist. Delphi kennende zal dat een array zijn. Bestaat TImageList.Images niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Neem de ImageList op als published property van het component en zorg dat het correct weg-gestreamed wordt. Zie bijvoorbeeld TLabeledEdit.

[ Voor 13% gewijzigd door LordLarry op 24-03-2005 08:54 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher